Sıradan şeyler bunlar Geçim derdini göğüslemek Gasp olan haklarının ardından ilenmek Ve dayanmak ille de Doğurduğun bir çocuk uğruna Ayakta kalmaya bilenmek
Sıradan şeyler… Ocağa konan demlik Sofraya çıkan beyaz peynir Aza kanaat, çoğun uzak hayali Aç kalanı akıl etmeyene sitem
Sıradan şeyler… Olanıyla yetinmeler İlle de gülüşler uydurmak Uydurduğun tüm rüyalar gibi Almadığın piyango biletine Çıkacak olan ikramiyenin sarfı Koşarak gelen fatura zamanı Yinede elindekiyle sevinmek
Sıradan şeyler… Bet sesli karganın dala çıkardığı Yavru kediyle alayı Giden yaz, gelen güz Alamazsan ocağını tüttürmeyen gaz
Seyahatlere duyulan heves Yok demeye acıyan can Kaçırdığın aşüfte fırsatlar Namuslu kalmak adına vazgeçtiğin
Sıradan şeyler bunlar Doğan sabah, ölen gün, batan akşam Denizde çırılçıplak balıklar…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sıradan şeyler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sıradan şeyler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kimbilir kaç kişinin duygularıdır bunlar... bu dizeler insanın yüzüne çat diye atıyor tokatı, en önemlisi bunca duygunun ve noksan yaşanan hayatın içinde bile mutluluğu bulabilmektir...
Çok afedersiniz Sevgili Marcel, şimdi anladım ne söylemek istediğinizi. Öyle bir kasti durumum yok doğrusu çok acil şekilde yanıt verilmesi gereken bir durum olduğunda mutlaka o noktada olmaya çalışıyorum ama bir yandan da yoğunlaştığım bir çalışmam var ona zaman ayırmaya çalışıyorum.
Yanlış anlaşıldıysam çok üzülürüm. Yorum konusunda beni affedin mümkünse, elimden geldiğince çok bırakmaya çalışıyorum ama nokta vuruşlar yapabiliyorum bu vakit darlığında ancak.
Hassasiyetiniz ve ilginiz için özellikle teşekkür etmek istiyorum. Sevgimle...
Ne kadar sıradan bir şiirdi.. biz fedakarlık sanırdık tokatladı bu şiir bizi pardon ya sıradan bir hayatın en sıradan müdavimlerinden olan ben; sıradan bir şiirin beni böyle etkileyeceğini düşünmezdim... lütfen biraz entel dantel yazın balıklar varsın yine çıplak kalsın...
nereden bulursunuz hayatın ortasına tam parmak basmayı gerçekten öyle çok yaşıyoruz ki olumsuzluklar gayet sıradan geliyor acıya da alışıyor sonunda insan
bu kalemi tüm sıradanlığı ile seviyorum saygılar selamlar
Esmize - Perihan TUNÇOK K tarafından 8/16/2011 1:11:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
mevsimsel yaklaşımlar derken şiirinizi kastetmedim...insanlar can yücel i ölüm yıldönümünde hatırlar yada diğer ünlüleri bi can yüceldir gider onu kastettim yoksa ben benzetilmekten hoşlanmadığım için benzetmem de...haddim ve hakkım değildir bilirim...siz şair olaraak sadece siz olarak değerlendirilirsiniz ben de.. ilhamınız bol olsun dileklerimle efendim...
Benzetilmek beni üzmez Sevgili Razı. Kime benzetildiğiniz mühimdir. Evet mevsimsel yaklaşımlar çok oluyor. Uzun zamandır şiir yazamıyordum bende. Bu şiirde nereden çıktı geldi onu da bilemedim ya, neyse. Her zaman sevgi ve selamlarımla...
can yücel...ben de sevmem şiiriniz can yücel şiirlerine benzemiş değil kastım...hani bazı şiirleri okuduğumuzda başka bir şairi de hatırlatır ya bize belki konusu belki kokusu belki şiirin elbisesi belki kullandığı bir kaç kelime öyle demek istedim hazır can yücel mevsimi ya bu zamanlar... yoksa hele de sizi ve sizin gibi değer verdiğim çok şair dostu herhangi birine benzetmek haddim hakkım değil bilirim...kırdıysam çok özür dilerim meramımı yorumumda saçma anlattığım için kusura bakılmasın...
Can Yücel okumam zira mizacını dinlediğimde bu adamı sevmiyorum sevmeyeceğim kararı verdiğim biri. ben argo konuşmam konuşanı da sevmem. peri padişahının oğlu olsa geçmez benden. hakaret addediyorum.
Allah rahmet etsin sevenleri çoktur muhakkak ama temel hürriyetlerimden yola çıkarak ben sevmemek hürriyetimi kullanmayı tercih ettim. Kusura bakılmasın.
bu dizeler insanın yüzüne çat diye atıyor tokatı,
en önemlisi bunca duygunun ve noksan yaşanan hayatın içinde bile mutluluğu bulabilmektir...
sen bilirsin, anlarsın, yaşarsın ..bilirim...