Anladım… Tüm azizler şahit olsun Tüm erenler Ve kitab-ı mukaddese and olsun
…
Manastırların duvar taşlarında Dik duran ölü bedenler Uyanın…
Delilere sordum Seni fısıldadılar elleriyle Gökte ay dolunaydı Yerde yangın bir yerküre Çığlık çığlığa yokluk Baygın bir günah Çan kulelerinden ağan sesler Ezanlara tutundu
Er ya da geç Söküp alacaklar Nefessiz kalacak Şu medeniyet meraklısı Aciz kâinat…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SONUNDA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SONUNDA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiiri sevdim. Ama aynı zamanda büyüteçle de bakındım. Affınıza sığınarak : "yerde yangın bir yerküre" ... Bu cümlenin duygusu sanki kıvamını tam bulamamış. "yangın yerküre?" bilemiyorum... "çığlık çığlığa yokluk"..."yokluk çığlık çığlığa..." ben bir şey demiyorum sadece sesli düşünüyorum. : )
Er ya da geç Söküp alacaklar Nefessiz kalacak Şu medeniyet meraklısı Aciz kâinat-ı. (kimi söküp alacaklar? kim nefessiz kalacak? kainat...
ama bunların yanı sıra mükemmel bir sözcük var beni büyüleyen : "ağan..." tdk dan baktım neden daha önce farkedememişim diye de hayıflandım. Harika bir anlamı var : Ağan Köken: T. Cinsiyet: Erkek 1. Yerin hava yuvarına girince, sürtünmeden dolayı akkor duruma gelen ve ardından bir ışık çizgisi bırakarak geçen gök cismi, akan yıldız, ağma. 2. Göğe doğru yükselen, yukarı çıkan.3. Akan yıldız, kayan yıldız. Cinsiyet: Kız 1. Yerin hava yuvarına girince, sürtünmeden dolayı akkor duruma gelen ve ardından bir ışık çizgisi bırakarak geçen gök cismi, akan yıldız, ağma. 2. Göğe doğru yükselen, yukarı çıkan. 3. Akan yıldız, kayan yıldız.
Yerde yangın bir yerküre Çığlık çığlığa yokluk Baygın bir günah ... Her hayat ölüme doğru yol alır, Aşklar da biter, sevenin sevabı, Sevmeyenin günâhına denk düşer..
Saygılar asran, güzel bir şiir için teşekkürler.
Şaban Aktaş tarafından 7/22/2011 12:39:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
aldı bir el attı kuytulara alıştık toptan sarıldık yortulara başladık sessiz intikamla koyulduk uzak yolculuklara..............................saygımla tebrikler
"Anladım… Tüm azizler şahit olsun Tüm erenler Ve kitab-ı mukaddese and olsun"
İşte burada başlıyordu anladığımızın gölgesine kehânet diye ektiğimiz çığlık gizleri... Evvet evvet, şahitlik edilenin boynuna borçtu aslında atılacak imzanın anladım çığlığındaki cenderesi... Ya da içilen andın su sesindeki kırılmasıydı belki de sorgusu cevabında saklı imleniş...
...
"Manastırların duvar taşlarında Dik duran ölü bedenler Uyanın…"
Gerçeği arşınlayacak tüm kıpırtıların yeminine adn olsun ki asıl şahitliği ölülerin soyundaki kıyamet kokusu saracak!... Kıyamet ruhumuzun tayinin çıkaran gerçeğe konuşlanış değil mi ki!...
...
" Delilere sordum Seni fısıldadılar elleriyle Gökte ay dolunaydı Yerde yangın bir yerküre Çığlık çığlığa yokluk Baygın bir günah Çan kulelerinden ağan sesler Ezanlara tutundu"
Ezanlara tutunarak 4 kitabın sayfasından firar eden mesajlar adına bir kasırganın huzur makamına sağılmaktı belki de özetley/e/mediğimiz destanlar.... Yokluğun çığlığa soyunan kefareti miydi yoksa sessizliğimizdeki kimsesizlik...
...
" Er ya da geç Söküp alacaklar Nefessiz kalacak Şu medeniyet meraklısı Aciz kâinat…"
Hadi!Nefesinin kesileceği yerde kurban edilecek girdabını doğur sancılarındaney yaşam! Hadi!...
Kutladım sevgili Lütfiye...Nesirden ara ara buraya sıçrayışlar yapman ne güzel...
Nefessiz kalacak Şu medeniyet meraklısı Aciz kâinat
ve o kainat içinde yaşayıp da bihaber kalan zavallılar.
her şey SONUNDA aslına, doğruya erişecektir de, umarım aslını çok fazla yozlaştırıp başka kılıflara sokmaya daha fazla olanakları olmaz, şu batı yanlısı riyakar beylerin...
oya gibi işlenmiş sözleri, bir ialhi tadında okuttunuz asran Hanım. Tebriklerim saygıyla...
Mehmet Akif Ersoy'un dediği gibi; 'maske yırtılmasa hala bize afetti o yüz medeniyet denilen kahpe, hakikat, yüzsüz' bundan güzel tarif edilemezdi medeniyet denilen belki de...
Anladım… Tüm azizler şahit olsun Tüm erenler Ve kitab-ı mukaddese and olsun
…
Manastırların duvar taşlarında Dik duran ölü bedenler Uyanın…
Delilere sordum Seni fısıldadılar elleriyle Gökte ay dolunaydı Yerde yangın bir yerküre Çığlık çığlığa yokluk Baygın bir günah Çan kulelerinden ağan sesler Ezanlara tutundu
Er ya da geç Söküp alacaklar Nefessiz kalacak Şu medeniyet meraklısı Aciz kâinat…
güzel dizelerdi kutlarım saygılarımla hiç bitmeyen
Perşembenin gelişi Çarşambadan bellidir derlerdi eskiden.Bir bildikleri..hissettikleri vardır derler.Ama geleceğimiz şiirindede belirttiğn gibi ayan beyan belli.Medeniyet maskesi altında tüm değerler..tüm dogallıklar ve tüm ilişkiler değişime uğruyor.Hazmedilemiyen mertebe güzellikleri ve maneviyatı tırpanlar.
Galiba bizi fena alıştırdınız. Sürekli bir ses arar olduk çalışmalarınızda.
Bence de; medeniyet kainatın sonu olacak.
Şiirlerinizde de, öykülerinizde de mana gizli. Felsefesi var hepsinin. Ben hep yeteneğin bir kula nasip edilişinin mutlak sebebi olduğunu düşünürüm. Ve bu kişilerin, ezan okumakla görevli imamlar gibi, mahşer günü kalemlerinden dolayı özel olarak hesaba çekileceklerini...O yüzden mana önemli.
alınlarımızda yeniden ışıklar parladığında
...
umut hep var değil mi?
...
Tebriğim / sevgimle güzellik.