Okuduğunuz şiir 4.8.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Açlık
İnanma bana çocuk! Unutacağım seni El attığımda ilk lokmama mesela İçtiğimde kana kana suyumu Altımda çimen Üstümde gök Ense yaptığımda Ya da şekerleme...
Çek üzerimden çocuk! Çığlıkzede gözlerini Sarıldığımda Kahkahası bol gecelerime Canımı sıkma!
Açlık mı dedin çocuk? Ekmek mi? Su mu? Yoksa umut mu? Hadi ordan! Umudun varsa Kendine sakla! Benden ne köy olur Ne kasaba…
İnanma bana çocuk! Unutacağım seni Hemi vallah hemi de billâh!
Saadet Ün-04.08.2011
Hem kendi adıma hem de aç insanlar adına; Şiirimi güne taşıyan seçki kuruluna çok teşekkür ediyorum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Açlık şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Açlık şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne kadar gerçekçi tespitler.Mükemmel bir içerik ve de dizeler. Ve bir annenin ölüme terk edeceği evladını önceden seçmesi ne kadar acı ve ürpertici, korkunç...Kalıcı çözümler üretmek ile bu insanlık dram ve ayıbına dur demek gerek. Hassasiyetinize teşekkür; Tebrik ve saygılarımla.
can.er tarafından 8/13/2011 11:59:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
Neden tüm acıları çocuklar çektikten sonra ah lar vah lar çekeriz Ama Su küçüğün sofra büyüğün mantığı güdenler nereden bilsinlerki sıranın kendilerine geleceğini Al birini vur ötekine Okurken öfkelendim şiire değil Düzene
hadis-i şerifte buyurmuşlar:"komşusu aç iken tok gezenler bizden değil" diye ama petrolün egemenliği sömürenlerin elinde olunca kazanan daha çok kazanıyor işsizliğin kol gezdiği dünyamızın öncül sorunu açlık,susuzluk, insanca yaşama, doğanın yağmalanması ...sorunları çoğaltan baş belaları duyarlılığınız alkışa değer sağlıcakla
Bu gün petrol, yarın su... Ve böyleleri yalnızca kendilerini düşünüyorlar... Gerisini ayak bağı...
O insanlar yıllardır aç... Ve sanırım daha nice yıllar aç kalacaklar. Onları fazlalık görüyorlardır belki de... Yoksa bunca tok onca aç olana yardım etmez miydi...
Ve sonra soruyorlar '' Çocuklar açlıktan ölürken Tanrı nerede '' diye... Aynı insanlar, '' Her şeyi devletten bekleme ! '' mantığı ile yaşıyorlar. Her şeyi Tanrı'dan beklemek daha doğru geliyor belki! Yine fitre ve zakatlarınız camiilere mi gidecek? Bir kez de kurbanınız buzdolabınızı dolduracağına, sevap kesenizi doldursa olmaz mı? Bu resimler insanlığa çağrı! Kör bakmayın ne olur... Tebrikler bu duyarlı şiir için.
Aynen... Yazdım ve sırtımı şiire döndüğümde unuttum... Daldım kendi dünyama... Ancak zaman zaman geliyorlar aklıma. O da elimi uzattığımda soframa ya da kana kana içtiğimde suyumu... sonra yastığıma baş koyduğumda... Hepsi bu kadar... Yine unutulup gidiyor...
Rabbim yardımcıları olsun. Tüm fakir fukaranında...
Hiç kimseye el uzatmadan hep kendimize uzanacak eli bekliyoruz artık tüm ayrılık timsallerini bırakıp sadece insana insan olduğu için sarılalım. Böyle önemli konuya böyle güzel bir şiirle değindiğiniz için çok teşekkürler.....
inanmadı çocuk .......... ve biliyor_du_ki o sadece anlatılır resimleri çekilir.. bir kaç saniyelik bir anın parçasıydı O biliyordu çocuk.... bayram değil di gün ve öğünleri seneler önce çalınmıştı..
beyaz derili kara eller kara derilinin toprağının yağını çalmıştı ve kuraktı susuzdu .......... onu anlamak .. nasıl olablilirki ..... bir kaç saat bir şeyler yemenden kıvranmak onu anlamakmaydı ? akşam eve gidince hazır olacak bir sofradan emin olmak . onu anlamakmıydı ?
seni de bulacaklar çocuk.. aç bitap bir köşede ve ellerinden tutacaklar belkide karının hep doyacak bundan sonra ama sen hep ağlaycaksın çocuk....... bulunamayanlar ve hiç görünmeyen çocuklar için.............
mustafa doğan 2 tarafından 8/6/2011 12:26:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
"İnanma bana çocuk! Unutacağım seni Hemi vallah hemi de billâh!"
sağ gösterip soldan vurdu şiir ve dedi ki nihavent;
"Unutturamaz seni hiç bir şey unutulsam da ben Her yerde sen, her şeyde sen, bilmem ki nasıl söylesem Bir sisli hazan kesilir ruhum eğer görmesem Neşem de sen, hüznüm de sen, bilmem ki nasıl söylesem"
tebriklerim günün şiirine hayata kattığın duyarlı erdemli sevgi yürekli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsın Saadet'im..:) sevgim saygımla hep selamlar.. hayırlı ramazanlar..
Dünyaya, yaşatılanlara... ve hele ki çocuğa. Sırtı dönüp gidebilmek.Tabiiki insan bilincine, duygusuna ve duruşuna sığacak şeyler değil. Aslında çözüm, çaresiz hissedilen sürecin içinde barınır.Zıtların birliği içinde yatan çelişkide. Bilincinize işlenen, yeryüzünün dayatılan zorunluluğuna haykırış var şiirde. Çözüme ortak arayış. Hepimizin istediği gibi, insana dair olana, insanca ses katışması. Umursamazlık içinde verilen duyarlı haykırışa merhaba... Merhaba insan olana.Şiir estetiği açısından ise, serbest veznin, uyumlu melodik akışı...
Şimdi veya yarın öleceğini, en yakınlarının da açlıktan ölümüne tanık olacağını bilmenin işkencesiyle yaşamak sanırım tanrının yeryüzüne verdiği en büyük laneti.... Ve unutmak ise görmezden gelmekse buda insanlığımıza kendimizin düşürdüğü lanet sanırım İnsanlığımızın en utanç verici eylemi olan sömürüyü, sömürü uğruna görmezden gelinen açlıktan, susuzluktan yaşanan ölümleri ve insanlığımızı anımsatan şiiriniz için teşekkür ederim sevgili şair Emeğine Duyarlı yüreğine sağlık Dostlukla...
zaten hatırlamıyorlar homini gırtlak taşıyanlar,hele tatil yerlerindeki otellerin menülerine bakın açık büfe,allahım o sıcakta millet nasıl yiyor,dönüp dönüp dolanıp tabaklarını dolduruyorlar,insan insanın kurdu,farkları yaratanlar da insanlar
insanı sıkıyor bu şiir güzel olmadığından değil çok çok güzel olduğundan sadece seyretttiğinden olan biteni hiç bişey yapmadığından yeyip içip yattığından yüreğinize sağlık şiir sahibi
Aman Tanrım ! O resim ve bu şiir...müthiş duygulandım şair.. O el açanlar karınca mı ? Yoksa yaralı bir güvercin mi ? Neden ??? Hani bizim dört kitabımız vardı..Dört evrensel ruh..Kalmadı mı ? Çok yazık ! Çok yazık ! Bir yudum su içsem boğazım yanacak.. Dünyanın kaderi mi ? İnanmıyorum.. Başım ağrıyor...başım ağrıyor..Bugün aç bir karıncayı besleyeceğim.. ..... NE DİYEBİLİRİM Kİ...SİZİ ALKIŞLASAM PARMAKLARIM DÖKÜLÜR.. ŞAİR, BU DEVRAN BİTİK.. Sonsuz saygı, sevgi ve selamlarımla..
Hadi ordan! Umudun varsa Kendine sakla! Benden ne köy olur Ne kasaba…
İnanma bana çocuk! Unutacağım seni Hemi vallah hemi de billâh!
HEPİMİZİN UTANMAK ADINA PAYIMIZA DÜŞEN BİR ŞEYLER OLDUĞUNA VURGUYDU ŞİİR VEDE ÖZELLİKLE RESİMLER..ONLAR AÇLIK VE ZİLLETLETİ YANİ CEHENNEMİ BU DÜNYADA YAŞARKEN GÖBEĞİMİZİ KAŞIYARAK MAYIŞTIĞIMIZ ,ONLARIN DOYACAĞI KADAR EKMEĞİ VE YİYECEKLERİ ÇÖPE ATTIĞIMIZ HAYATTAN UTANDIRAN DİZELERDİ..EVRENSEL BEYİNDEN DÖKÜLEN ANLAMLI DİZELERDİ... ÇOK ÇOK ŞAHANE..YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..KUTLUYORUM EMEĞİ.
KNİSK tarafından 8/8/2011 9:04:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
İnanma bana çocuk! Unutacağım seni Hemi vallah hemi de billâh! ....................................Haberlerini,resimlerini gördüğümüzde içimiz parçalansa da
Maleset Unutacağız
Dünya'nın savaşlara milyar dolarlar harcayanların,o Ülkeleri kendi,kendine yetecek duruma getirmesi lazım