(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Göçük şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Göçük şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
zonguldaklı olduğum içindir mi bilmem şiiriniz beni etkiledi.çünkü bizler her gün bir tedirginlik içinde bekliyoruz acaba bugün yine kara haber gelecek mi diye.tebrikler duyarlı şiiriniz için.sevgiyle...nergis...
İşte bu yüzdendir iş bitiminde geçmiş olsun denilen tek meslek olması,hayata,gün ışığına yeniden merhaba demenin simgesidir madenciler için yüreğine sağlık sevgili Aslı sevgiyle ve sevdiklerinle kal her zaman sevgilerimle...
nasıldı marş; " Yürü derler yürü derler, açlığa yürü derler, kara elmas tabut olmuş, gerekirse ölüm derler. bir de hiç utanmadan ağlayana gülün derler dost. Oysa bizim evde gülen yok.
İndim maden ocağına kara elmas diyarına çocuklarım gülsün diye dost oysa bizim evde gülen yok."
Ama enseyiyi karatmamak lazım. Işık var biliyorum, ışık varsa hava var, onlar için tebrikler...
maden işçisinin yüzündeki kömür karası bizlere derki..ölümüne emek,ölümüne ısıtıyorum sizi.çünkü kapitalist sistem teknolojiye vereceği paranın üçte birini kömür işcisine vererek kar eder ölümlerden..kutluyorum anlam dolu şiirinizi..
böylesi emeğin karşısında söylenecek söz kalmıyor...onları düşündükçe insan insanlığından utanıyor..ne basıt seylerın pesınde heba oldugumuzu nelere uzuldugumuzu ne gereksız seylerı buyuttugumuzu daha ıyı anlıyor...ölümü bile bile ekmek parası denilen canavara boyun egmek boylesı...tsk ederım hanımefendı...susulası bır anlatım ...ruhları sad olsun....saygılar...
Şiirlerinizin müdavimlerinden olduk.Bu sosyo-ekonomik ve de traji-komik şiiriniz ne yazık ki 21.yüzyılda hala yüzlerce insanımızın can ,alınteri ve kan bedeliyle yakıt veya enerji haline dönmektedir.Şair-Coğrafyacı Sunay Akın"Makiler" isimli kitabındaki bir şiirinde sobada yanan kömürün yanarken çıkardığı sesi bir maden işçisinin kalp atışlarına benzetir.Değerli hocam bende bir coğrafyacı olarak sizin şiirinizde o hisi sezdim.Zaten şiir duyurma ve duyma sanatı değil midir? Tebrik takdir,maksimum puan ve de selamlarım efendim...