Bencil kimse devamlı kendi çıkarını düşündüğü için başkalarını düşünmeye ayıracak vakti yoktur.
Necati Ocakcı
Necati Ocakcı
@necatiocakci

Hece'ye Aşığım.

5 Haziran 2011 Pazar
Yorum
Şiirgram

Hece'ye Aşığım.

( 8 kişi )

15

Yorum

2

Beğeni

5,0

Puan

2549

Okunma

Hece'ye Aşığım.

Tarafımız belli, biz bir takımız
Kalemimiz zıpkın, sözümüz oktur
Bin yıllık hecede, bitmez akımız
Alnımız açıktır, yüzümüz paktır.

Dostu bir kalemde, atıp silmeyiz
Kökümüz derinde, asla ölmeyiz
Kündeyle yeneriz, salto bilmeyiz
İçimiz, dışımız, özümüz haktır.

Şiir pazarında, yafta değiliz
Yıl on iki ayız, hafta değiliz
Göründüğü kadar, saf da değiliz
Uyurgezeriz de, gözümüz saktır.

Yükümüz hafiftir, pahada ağır
Bizi tınlamayan, her kulak sağır
Yunustan bu yana, açmışız çığır
Başka akımlara, karnımız toktur.

Yıkılmaz çınarız, gölgesi serin
Altında gezeriz, yedi kat yerin
Aşığı olmuşuz, semada Bir’in
Hakk’ı zikrederken, şüphemiz yoktur.

“Sanat- sanat için”, olamaz dostum
Olsa da yerini, bulamaz dostum
Halka rağmen sanat, kalamaz dostum
Yara onmaz ise, ne yapsın doktor.

Dadaloğlu, Veysel, Pir Sultan bizim
Kopuz, keman, tar’da, sazdadır gözüm
Türküler neşemdir, şarkılar sızım
Hece şiirimiz, kardan da aktır.

Ben böyle yazarak, buldum saadet
Hışmınızdan korkup, eylerim medet
Serbest takılmayı, etmedim adet
Bana göre hece, daha da şıktır.

Yerden bitmelerden, çekeriz çile
Necati’m bozulma; her esen yele
Hece’ye kötüdür, desinler hele
Sözüm dosta ilaç, düşmana faktır.

27.04.2011
Necati OCAKCI

Paylaş
Beğenenler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (8)

5.0

100% (8)

Hece'ye aşığım. Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Hece'ye aşığım. şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hece'ye Aşığım. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
MustafaCeylan
MustafaCeylan, @mustafaceylan
13.7.2011 01:09:35
GÜLCE'ye ELEŞTİREL BAKIŞLAR ve CEVAPLARIMIZ
--------------------------------------------------------------------------------

-NEGATİF BAKIŞ: Gülce Edebiyat Akımı adıyla ortaya çıkan bu harekete şu anda ihtiyaç yok ki, nereden çıktı, kimler var bunun içinde?"

-CEVAP : Edebî akımların çoğu, ülkelerin veya dünyanın önemli olaylar ve değişimler yaşadığı zamanlarda çıkmıştır. Evet, dünyamız ve ülkemiz içinde bulunduğumuz zaman diliminde yüzyılın en önemli olaylarını ve değişimlerini yaşamaktadır. Şu halde böylesi bir zamanda bir edebî akım ortaya çıkmayacak da, her şey sütliman olduğu zaman mı çıkacaktı?

Ayrıca, yeni Edebiyat Akımları, o gün zamana hâkim olan edebiyat anlayış ve akımlarına tepki olarak doğmuşlardır. Gülce de, özellikle internet ortamında meydana gelen olumsuz gelişmelere, şiir adına şiirin katledilmesine, gereksiz ve boş kavgaların yapılmasına karşı çıkarak, has şiiri ve şiir tarihimizin köklerini hiçe sayan anlayışlara "dur" demek; sanat ve edebiyatta "benmerkezcil" anlayıştan "biz" anlayışına geçişi sağlamak için; Türk Şiirini Dünyada şiir ve sanatın zirvesinde hakettiği yere taşımak için ortaya çıkmıştır.

Gülce, arı-duru-berrak Türk Dili, asırlara yenilmemiş Türk Kültür ve Sanatının içinden çıkmıştır. Şiirde yeni "arayış"lara cevap vermek için "buradayım" demiştir.
Gülce'nin içinde, "kalıcı şiir", millî birlik ve beraberlik, Türklük ve İslâmlık, kardeşlik ve dostluk olduğu gibi, hece şiirini çok iyi bilen, hece şiirine sevdalı ve heceye yeni nefes alanları ortaya koymak isteyenlerle, aruzu bir Türk Vezni yapmak isteyenler, Serbest'i kurallı ve millî bir çizgiye çekmek isteyen şairler vardır.

-NEGATİF BAKIŞ: Böyle kendilerine "yeni edebiyat akımıyız" deyip ortaya çıkanlar daha önce de oldu, ne oldu? Kaybolup gittiler, Gülce' nin de varacağı son aynıdır."

-CEVAP : Elbette, Gülceciler de bu durumu bilmekteler. Şayet, bir edebiyat akımı olarak "edebiyat tarihi"nde yerini alamaz ise, Gülce de edebiyat tarihinin mezarlığında kendine bir yer bulacak ve unutulup gidecektir. Ancak, Gülce, bugüne kadar edebiyat ve hususiyetle şiir adına ortaya çıkan, iz bırakmış veya unutulmuş hiçbir akımın ve çabanın yapmadıklarını yapmış ve yapmaya devam etmektedir.Sadece, bugüne kadar yatıkları bile Gülce'nin adını Edebiyat tarihine nakışlamaya yetecektir.

Gülce Ne mi yapmıştır?

Gülce, ilk kez vezinler arasındaki çekişmeye son vermiş, bugüne kadar çoğu usta şairin belli-belirsiz veya gizliden şiirinin yapısında uyguladığı vezinler birlikteliğini,hece ile serbest'i "buluşma"sında, aruz ile heceyi "gülistan"ında bir araya getirmiştir.

Gülce, ilk kez bir şiir bünyesinde hecenin tüm kalıp ve enstrümanlarını harmanlayarak, hece şiirine yeni çıkış noktaları ve yeni hece "şiir bayramları" sunmuştur.

Gülce, ilk kez, her yıl yeni-yeni projeleri orataya atmış ve Gülce mensubu şairler, bu projeleri yıl boyu geniş araştırma ve incelemelerle birleştirerek, hepsi birbirinden kıymetli ve Türk Kültür ve medeniyetinin temellerini oluşturan eserleri gülceleştirmişler ve gülceleştirmeye devam etmektedirler.Bu projelerle dahi, Gülce adını edebiyat tarihine şimdiden yazdırmış bulunmaktadır.
Evet herkes Gülceci olamaz ve herkes Gülce şiir Türleriyle şiir yazamaz. Gülceci olmak için öncelikle "enaniyet" gömleğini can üstünde ten gibi taşımaktan kişioğlunun kurtulması gerekir; sonra da hece-aruz ve serbest'i her yönüyle gayet iyi bilmesi ve bu sahada ciddi eserler vermiş olması ve çaba göstermesi gerekmektedir. Aksi takdirde Gülceci olsa dahi, başarılı olması mümkün değildir. Kolaycı, bana neci, basma kalıpçı, statükocu, değişime karşı olan ve aruzu vezin saymayan, serbeste şiir demeyen, heceyi sadece "koşma" türü ve "L" ağırlık merkezli uyaklara kilitleyen hiç kimse Gülce şiir türlerinden şiir yazamaz. Bir de incelemez, araştırmaz, çaba sarfetmez hele hele ön yargılı olursa, Gülce dahil her türlü yeniliğe karşı çıkar.

Gülce, ilk kez, bugüne kadar edebiyat tarihimizde görülen bütün akımlarda olduğu gibi sadece 3-4 kişinin eser verdiği bir hareket olarak ortaya çıkmamış, çatısını geniş tutarak, kapısını herkese açmış ve Mart-2011 itibariyle yüzden fazla şairi atölyesine almış ve hangi düşünce ve görüşten olursa olsun, "şiir ve vatan" ortak paydasında herkesi buluşturmuş, bir edebî topluluktur.Gülce, sona değil, sonsuzluğa taliptir.
MustafaCeylan
MustafaCeylan, @mustafaceylan
13.7.2011 01:04:58
HECE VEZNİ ve GÜLCE
--------------------------------------------------------------------------------

-Gülce, Hece Vezni'ne karşı değildir. Zaten, heceyi bilmeyen de asla Gülce şiiri yazamaz.

-Gülce, Hece vezninin millî veznimiz olduğuna inanmaktadır. Millî veznimizi, bütün unsurlarıyla, tarz, şekil, üslûp, âhenk, kalıp, kafiye, redif vb unsurlarıyla kabul etmektedir. Bu önkabulden hareketle Gülce, son dönemde hece şiirinin sadece "koşma" tarzına kilitlenmesini istememekte, koşma ile birlikte öteki tarzların da işlenmesi gerektiğini düşünmektedir.Hattâ Gülce, hece şiirimize sevdasını destanlaştırarak, bozmadan, kırmadan, yıkmadan, karşı çıkmadan yeni nefes alanları ile daha da ileri götürmeyi kendisine şiar edinmiş bir edebiyat akımıdır.


-Gülce, Hece veznimizi edebî sanatlardan yoksun, çağı kucaklamayan, soğuk, dili ve duygusu yabancı manzume tiplemesine ışınlayan anlayışa karşıdır. Şiirine yakışan ve yeten bir sanatı isteyen Gülce, onu boğmayan ve gereksiz süflî eklenti, sanatsal öğeler ve imgelerle dokunmayan şiir halısını gökkuşağı âhengi, Selçuklu halısı renkleriyle dokumak isteyen bir düşünceye sahiptir. Heceleri meydana getiren her harfin belirli bir ağırlığı olduğunu ve Türk Dilinin Dünyanın en zengin ve en saygın dili olduğundan, bu dille üretilecek şiirlerin de Dünyanın en güzel şiirleri olması gerektiğini söyleyen bir düşünceye sahiptir. Bu sebeple, Hece' mizden asla vaz geçmeyiz. Onunla başka vezinleri buluşturur, harmanlarız; ama asla onun bozulmasını istemeyiz.

-Gülce, Dünyadaki çoğu ülke edebiyatlarında "heceye dayalı" şiir türleri olduğunu ve hecenin "moda" bir vezin olduğunu ortaya koymuştur. Bu sebeple de, bizim hecemizle diğer ülkelerin hecelerini mukayese ederek, hattâ onlardan yeni şekiller ve ölçülerle yeni eserler üretmesini bilmiş bir edebiyat akımıdır.

-Gülce, Triyolemsi ve Sone'm önerileriyle "batı edebiyatı" şekillerine, bize ait değişiklikler önererek Hecemizin batı ile harmanlanmasını; edebiyat akımına kendi ismini veren "Gülce" şiir türü ile de Japon şiirini bizim hecemizle buluşturmuştur. Ayrıca,"Yediveren ve Dönence" şiir türleriyle cinas sanatının gayet mâhirâne bir şekilde kullanılmasını sağlamıştır. "Buluşma" şiir türü ile Hece' mizi serbestle buluştururken, "Gülistan" ile de hecemizi aruz ile buluşturmuştur. Ve Gülcemiz, "Yunusça" ve "Tokmak" önerileriyle Hece şiirimizin kıt'a oluşumunda, yeni, değişik ama kalıp -kafiye-ritm kurallarını bozmayan bir gelişmeyi ortaya koymuştur. "Yiğitçe" ile Varsağı'mıza renk kazandıran Gülce, "Üçgül"üyle üçer mısralık kupleler, "Özge"siyle de onar mısralık bentler teklif etmiş, en çok tepki toplayan "Üçgen"iyle de mısra sırası ile hece sayısını eşitlemeye çalışmıştır. Bütün bunlar ve öteki Gülce çalışmaları, önerileri, projeleri ve diğer bütün çabaları da göstermektedir ki, Gülce ve Gülceciler hece tutkunudurlar ve hece'de muhteşem ve kalıcı bir atılım yapmak istemektedirler.

-Gülce, geleneksel Halk Edebiyatımızın "zincirbent"ini "serbest şiirde" neden kullanmayalım deyip, "Serbest Zincir"i öneren, yine Halk şiirimizdeki mısra başı kafiyeleri ile mısra sonu kafiyelerinden ve kafiyenin tarihsel süreç içindeki serüveninden esinlenerek "Çaprazlama"yı şairlerimize sunmuş ve başarılı örnekler üretmiştir.

-Gülce, Halk Ozanlarımızı çok seven, Aşıklık Geleneği' nin yaşatılması gerektiğine inanan ve halk ozanlarımızın sosyal güvenceye kavuşturulmasını savunan yegâne edebiyat akımıdır.

-Gülce, halktan kopuk aydınların edebiyat akımı olmadığından, hece' nin ve edebiyat tarihinin internetin de getirdiği imkânlar ve kolaylıkla bir "çöplük"e dönüştürülmesini istememektedir. Bu sebeple, her yıl yeni ve köklü konuları kapsayan projeer önermekte ve bu projelerle gelecek zamanları kucaklamak istemektedir.Bu projelerde millî, dinî ve evrensel konularla birlik ve beraberlik anlayışımız, bayrak-vatan sevgimiz ile milli veznimiz hece'miz esas noktamızı teşkil etmektedir.

-Gülce, özellikle batı ve arap dil emperyalizminin etkisinde kalanların birlikteliği olmadığından, ana dilimiz Türkçe' nin hayranı ve tutkunu şairlerden meydana geldiğinden;hece'mizin başarılı mâzisinden hız ve ilham almaktan mutluluk duymaktadır.

Saygılarımızla...
Gülce Edebiyat Akımı

MustafaCeylan
MustafaCeylan, @mustafaceylan
13.7.2011 00:45:03
Saygıdeğer Necati Hocam;
İkimiz de aynı şehirde ve aynı yoldayız. Ancak ben gelirken sen o yolda henüz "kafiye hamallığından" kurtulamamış giden bir yolcuydun... Bunu değiştirdin ve "çakıl taşları" ile kemalat yolunda terledin sanıyordum. Yanılmışım...

Şahsımı övüp göklere çıkardığın manzumenizi sayfanızdan silmenize hiç bir şey demiyorum, hatt^^a, sevindim bile.
Ancak;
Her mısraına kalbimi , imzamı bastığım bu şiirinde bir yer var ki
hani der ve hatırlarsın ya
"yomcalayıp" kenara koyacağım şu mısralarını:

"Hece bitmişmiş de, Aruz ölmüşmüş
Tekeri patlamış, hava salmışmış
Geriye sadece, “Gülce” kalmışmış
Hiç altta kalmayız, lafımız çoktur."
*
Bana övgü değil, taşlama bile yazabilirsin; ama inandığım bir davaya ve beşyüze yakın milli ve manevi değerlere bağlı şairin , yazarın gönül verdiği bir edebi topluluğa DİL UZATMANI esefle karşılıyor ve KINIYORUMMMMMMMMMMMMMMMMM.....
Yazıklar olsun!!!
Hocasın, ama, hocan olarak görevimi yapamamışım.
Suç sende değil dostum, bende...
*
Var git yoluna...
*
Unutma, Anadolu'nun hangi yönüne gidersen git, tam ortasında bir ERCİYES karşına çıkacaktır. Ve sen, KAFİYEMATİK İŞÇİSİ, has şiiri yakalama çırpınışları içinde YENİLİK KARŞITI imajınla aklımdan silinmeyeceksin...
*
Teşekkürler...
Saadet Ün
Saadet Ün, @saadetun
10.6.2011 23:49:42
Ben böyle yazarak, buldum saadet
Hışmınızdan korkup, eylerim medet
Serbest takılmayı, etmedim adet
Bana göre hece, daha da şıktır.


Şiir yolunuz açık olsun, hem de hece hece...

Tebrik ve saygı ile...
Mustafa Sade
Mustafa Sade, @mustafa-sade
9.6.2011 18:49:31
5 puan verdi
Kutlu/yorum,
Katılı/yorum;



Saygılarımla...
Mehmet Çobanoğlu
Mehmet Çobanoğlu, @mehmetcobanoglu
9.6.2011 13:28:08
Yüreğin acımasın hocam, ellerin dert görmesin ,kalemin daim olsun gerçekten beğeniyle okuduğum mükemmel bir şiirdi hocamın kaleminden..Başarılara imza atan hocamın şiirleri daim olsun temennisiyle...
Saygılarımla
AZAP
AZAP, @azap
8.6.2011 13:27:32
5 puan verdi
Ben böyle yazarak, buldum saadet
Hışmınızdan korkup, eylerim medet
Serbest takılmayı, etmedim adet
Bana göre hece, daha da şıktır.

Yerden bitmelerden, çekeriz çile
Necati’m bozulma; her esen yele
Hece’ye kötüdür, desinler hele
Sözüm dosta ilaç, düşmana faktır.

E DOST NE DİYEYİM GERÇEĞİ NASIL YOK DİYEM VAR OL KAL SEVGİLERDE...
kadiryeter
kadiryeter, @kadiryeter
7.6.2011 22:54:22
5 puan verdi
"...
“Sanat- sanat için”, olamaz dostum
Olsa da yerini, bulamaz dostum
Halka rağmen sanat, kalamaz dostum
Yara onmaz ise, ne yapsın doktor.
..." Necati Ocakcı


Elini öptüğüm Hocam, H. Mustafa Tomaç(21.6.2008'de Rahmedli) Post modern'e zıttı...
İyi ki, fırıncılarımız da "sanat, sanat içindir" demiyorlar, yoksa aç kalırız- aç!

Bu ara, öyle çokca bu sözü duyuyorum ki, kendinden başkalarına;
Bunca gelmiş- geçmiş Ustalara rağmen ve açıkça; murdar gibi bakıyorlar!...

Memlekette, dört ayağı eşit masa! bulmakta zorlanıyorum ammâ,
inadım-inad, doğru bildiğim yoldan da şaşmıyorum; Çokşükür.

Saygılar Sunarım; Ustam... Sağolasın.
Selâm ederim.

K.Y.
w.edebiyatdefteri.com/siir/481223/hece-ye-asigim-
Necati OCAKCI

Bayram Ali Bülbül
Bayram Ali Bülbül, @bayramalibulbul
7.6.2011 01:51:33
aynen katılıyorum üstad
biz heceyi sevdik
onu yazmaya çalışıyoruz
başkalarının anlayışı sevişine de karışmayız
alper tungo geleneğine devam
selam ve hürmetlerimle
vuslat05
vuslat05, @vuslat05
6.6.2011 00:38:50
5 puan verdi

Hece bitmişmiş de, Aruz ölmüşmüş
Tekeri patlamış, hava salmışmış
Geriye sadece, “Gülce” kalmışmış
Hiç altta kalmayız, lafımız çoktur.
...KALMIŞ MI BİZE SÖYLENECEK SÖZ
...HECE İŞİN ASLI ODUR ESAS ÖZ
...KOLAY DİYENE DERİM GEL BİR DE SEN ÇÖZ.....
Tebrikler ,harika idi.Bir hececi olarak kutluyorum.....
Slm ve dua ile..ESRA
Fatma Biber
Fatma Biber, @fatmabiber
5.6.2011 23:17:11
5 puan verdi
Sanırım bir şiire veya yoruma kızarak yazılmıştır. Gülcecilerden bir yanıt gelmebi bence. Eğer gelir de göremezsem lütfen haber verin Necati Bey. Kutluyorum haksızlıklara başkaldıran kaleminizi ve sizi.
halilşakir
halilşakir, @halilsakir
5.6.2011 21:57:36
5 puan verdi
BİR TANESİN BE HOCAM...İNANOLSUN DEMEK İSTEYİP TE
DİYEMEDİKLERİM Dİ...BEN DE HECEYE AŞIK OLANLARDANIM...
ÇİÇEK DİYİNCE AKLIMA GÜL, KUŞ DEYİNCE AKLIMA KARGA
ŞİİR DEYİNCE AKLIMA HECE GELİYOR...SAMİMİYİM HAAA...
BEN ŞİMDİ O KALEMİ ÖPMEZMİYİM!...BEN ŞİMDİ BU ŞİİRİ FAVORİLERİME KOYMAZMIYIM...
O GÜZEL YÜREĞİNE SAYGILARIMI VE SELAMLARIMI İLETİYORUM.TAM PUAN VERİYORUM
HEM DE GÖNLÜMDEN...HŞT
muhacir bozkurt
muhacir bozkurt, @muhacirbozkurt
5.6.2011 21:34:49
Söyle ha Ocakçı sesini kısma
Gür çıksın âvâzın aman ha pısma
Heceye ece de serbeste yosma
Kalem erbabına küpeyi taktır.__________deyiverdim gaari.. Hakkıyla heceydi şiirin Muhterem Üstâdım.. Selâmetle..
bestikoc
bestikoc, @bestikoc
5.6.2011 21:06:16
yüreğine sağlık kadeşim güzel yorum güzel cevap
daim ol
ByzRmzn
ByzRmzn, @byzrmzn
5.6.2011 20:58:02


ByzRmzn tarafından 10/29/2012 1:48:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.