Bir şiirin orta yerinde Emniyetini açtığım dizenin Sıtmalı kıt’asındayım.
Az önce gömdüm, Dimdik ölmeye duran hayalini Ve çapraz sorguda, Aynı kokulu kenarın dilberlerine sardım Aşüfte gençliğini.
Aslı olmayan vaatlerin, sıvanmış fallarıma O dakika allar boyandı ya yanaklarına Hercai menekşeler bile utandı Sonra bir güvercin saklandı Kanatlarımın altına…
Tut ki kovulmuşsun cennetimden Ve cinnetinden gözlerimin, sıyrılmış arınmışsın Kaç paralık cürüm işler gözlerim Sen daha ölmemişken…
Üstün başın çamur, düşmüşsün Yangın ortası bir mahal Ha bulmuşum seni Ha yakalamış benden önce ecel Boynunda sokak dolusu günah Ah bir ağlasan Sağanak sağanak akacak Gökte buluta asılıp can çekişen bu keder…
Hayat kırıklığımsın Oturup ağlasam ne fayda, üzülemem Öyle ya, nasılsa geçer…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Öteden Beriye şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Öteden Beriye şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
öteden geldin ama, beriye benimle gideceğinin garantisi yok... taşımaya niyetim hiç yok; ciğerimden sökerken seni az buçuk sızlayacak içim ama boş ver öperim geçer...sarmasını da bilirim yaramı ayağa kalkmasını da..
her ne kadar sıtmalı kıt'alar da yazsa kalem güzel yazıyor farklı bir koku tatdı vardı hele de beni içine anafor gibi çeken.....çekme düşerim yoksa en iyisi mekanı diğer dost şiir severlere bırakmak yüreğine sağlık sesine nefesine kuvvet nefisti kalem ustası saygı ve selamla
Nasılsa geçer deniliyor ama geçerken ne hüsranlar, ne ahlar, ne yaralar bırakıp geçiyor ne yazık ki. Çok güzel dizelerdi okuduğum. İmgeler şiirde çok iyi yerlerde ve ustaca kullanılmış. Tebrikler
Acıları bazen çift taraflı yaşayarak düşünmek ve düşünerek yaşatmak ve yaşandığı zamanda ortaya çıkardığı hüsran dolu bir parçalanmış bir aşkın hüsranı..bütün içrikleimler efendim emeğinize sağlık saygılarımla.. Şairim
“Aslı olmayan vaatlerin, sıvanmış fallarıma O dakika allar boyandı ya yanaklarına Hercai menekşeler bile utandı Sonra bir güvercin saklandı Kanatlarımın altına…”
Şiir baştan sona çok güzel. Lakin bu beş satırlık bölümü kendim için ayırmak istiyorum.
Her bir dizesinde imgeler öyle güzel yer bulmuş, mahcubiyeti o kadar güzel resimlemiş ki, sımsıcak sarıyor insanı.
Mahcubiyet ancak bu kadar güzel betimlenebilir.
Belki bu şiiri okuyan başka biri daha farklı yorumlar kendince ama belki de okuduğum şu anki halet-i ruhiyemle gözümde yumuşacık bembeyaz kanatlarıyla bir melek beliriverdi gözümün önünde.
Buna şiiriniz sebep oldu!
Sayfalar dolusu yazılacak onca yazı, dört-beş satırlık şiirin bu yoğun etkisini Gösterebileceğini sanmıyorum.
Sayın Asran; Şiire sıkı sıkıya sarılmanızı diliyorum. Hiç ama hiç ara vermeksizin yazmalı, bu güzel duygu dolu dizelerinizi milyonlara ulaştırmalısınız. Hoş yeter ki siz yazmaya devam ediniz. O milyonlar size ulaşacaktır.
bir telgraf arefesindeyim basimda donuyor yollar bir yol arifesindeyim uçmus oradan kuslar bir istasyondan geçiyorum hep geç kalmak sanki siyriliyor elimden kuslar
saygilarimla
keoman tarafından 5/29/2011 8:25:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
keoman tarafından 5/29/2011 8:26:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
keoman tarafından 5/29/2011 8:30:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
acıyı en güzel anlatan dizeleri yazan elleri kutlarım HA TUTKİ BİLMİŞSİN GÜN AHNLARIN I NE ÇIKAR SEN GİBİ ÇİÇEGİ EZDİKTEN SONRA İSTER FERMANINI AS BOYNUNA İSTERSEN TÜKÜR SUJRATINA İKİ DÜNYADA DA UTANMAZ ARTIK
geçerde sanırım delip te geçer cinsinden olmuş.hayaller yaşanmışlıklar kırgınlıklar diz boyu biriktirilince sonrasında ister istemez adımlarda yalpa yaptırıyor. dilerim gerçekten ağlamayı becerir.ve gözyaşları ile yıkar eline yüzüne bulaşan kirleri aksi zor sevgiler saygılar kaleme çok güzeldi.
Bir şiirin orta yerinde Emniyetini açtığım dizenin Sıtmalı kıt’asındayım.
Sarsılmış hayallerin isyanını öylesine derin ifadelendirmişsiniz ki...Umarım baharınız yakın olur... Yüreğinize sağlık ,şiiri böldüğümü düşünmeyin beğenim bütününe... Yorumdan aciz kalmış dille güneşiniizn bol olmasını temenni edebiliyorum... Kaleminiz daim olsun... Şiirler...
Üstün başın çamur, düşmüşsün "Yangın ortası bir mahal Ha bulmuşum seni Ha yakalamış benden önce ecel Boynunda sokak dolusu günah Ah bir ağlasan Sağanak sağanak akacak"
ahhh....gözlerimden eriyorsun karlı bir dağ yamacı gibi günah günah..
En popüler klişe "içimdeki çocuk yaşıyor" lafıdır ya hani en kolayı kandırmak, sabaha mükellef kahvaltı sözü verdim, içimdeki çocuk boğazına pek düşkün :)) hemen de inanır garibim.
Ve cinnetinden gözlerimin, sıyrılmış arınmışsın
Kaç paralık cürüm işler gözlerim
Sen daha ölmemişken…
TEBRIK EDERIM GUZEL BIR ESERDI SAYGILARIMLA...