Okuduğunuz şiir 16.5.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
SATILIK
Parmak uçlarında vaad edilmiş aşkın eksizleri Çizdiği hep ömründen alıntılar Kesilmiş dil uçlarında yarım bırakılmış ağıt s/övmeler Körpe hayat hikayelerinde Beni annemden de çok sevmelisin teraneleri Kim sever ki tenindeki üvey acıların efendisini...
Kanatları koparılmamış şiirlerim var benim Üç gökyüzü bir ödünç yağmur fiyatına...
Sessizliğinin küstah yalnızlığında yankılanır mor karanlıkların Perdeleri çekilmiş Odalar dolusu çığlıkları, soğur bedenin kendine yabancı Dokunuşlarından arta kalan saatler Sokağın içinden gemiler yol alır Denizler yol arar, ölüm ürer onların geçtiği damların saçaklarından...
Kanatları koparılmamış şiirlerim var benim Üç gökyüzü bir ödünç yağmur fiyatına...
Sefil bir tiyatro sahnesinde son replik Islak ağzında çiğnenmiş bir tütünün kekremsi tadı Boyun eğmediği kara gözlerin esaretinde bir avuç et parçası Yorgun düslerde biriken ceset kimliği Hiç kimse Almıyor artık yan cebine aşk ile ölümü
Kanatları koparılmamış şiirlerim var benim Üç gökyüzü bir ödünç yağmur fiyatına...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SATILIK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SATILIK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kesinlikle çok güzeldi şiir. Öncelikle kutlarım elbette.
Daha önce yazıldı mı bilmiyorum, benden önce kim, ne yazmış diye bakamıyorum. Çok zaman alıyor. Diyeceğim o ki; ilk mısrada "eksizleri" sözcüğü geçiyor, "eskizleri" olmalı depil miydi? Kesin bir klavye hatası var. Ancak ilk satırda görünce insan rahatsız oluyor, böyle bir hatadan.
Mutlak güzeldi şiir, değişik bir armonisi var. Sanırım noktalı harflerde de bir sıkıntı var, Türkiye dışında mı yaşıyorsunuz, bilmiyorum. "düslerde" şeklinde yazılmış, dikkat!
yazmakla yazmamak arasında kanatların koptuğu şiirler... hayat zehr ısmarlar kim zaman kimi zaman şerbet böyle körpe yerden yakalar bazen bazen yolun en dönemeç yerinden uçamaz insan susar öretemez üstünü bütün kapılar tek kapı olur... kapıyı aşıp çıkam der insan çıkması çok zordur. ama imkansız değildir.. toplumsal bir yaranın kelime ağında yoruluyor ve düşünüyor insan...saygıyla
Sefil bir tiyatro sahnesinde son replik Islak ağzında çiğnenmiş bir tütünün kekremsi tadı Boyun eğmediği kara gözlerin esaretinde bir avuç et parçası Yorgun düslerde biriken ceset kimliği Hiç kimse Almıyor artık yan cebine aşk ile ölümü
Kanatları koparılmamış şiirlerim var benim Üç gökyüzü bir ödünç yağmur fiyatına...
alkışlıyorum şiiri ve şairesini harikaydı dostum saygılar hürmetler
SATILIK HAYATLAR SATILIK BEDENLER KADAR REVAÇTA KİMSE KİMSENİN ETİNİ ÇİĞNEMEKTEN GERİ DURMUYOR ELDE VAR 100 DOLAR NE MUTLU HERKES İNSAN HAYDİ, HALAYA KALKALIM AYAKLARIMIZ KAN İÇİNDE BEBELER ANNE MEMESİNDE KAN EMERKEN LAY, LAY, LAY LOY DİLOM, LOY DİLOM / DİYEMİYOR BAZI VİCDAN SAHİBİ YÜREKLER
ŞİİRDEKİ YAZIM HATASI( ESKİZ Mİ/ EKSİZ Mİ) Kİ GİRİŞTE ( BU kelime gözüme battı diğerlerini de zaten yazmışlar, takdir meselesi )KARŞILAYINCA İNSANIN OKUMA ŞEVKİ ARKA KAPIDAN KAÇIVERİYOR AMA OKUDUM ŞİİRİNİZİ, OKUNMAYI HAKEDİYOR... İNSAN İŞTE ELİNDEN GELMİYOR DİLİDE DURMUYOR DİYEBİLİRSİNİZ AMA GÜNÜN SEÇKİSİYSE HATASIZ OLMALI KANIMCA EMEĞİNİZE, YÜREĞİNİZE SAĞLIK, TEBRİK EDERİM ESEN KALIN SEVGİLERİMLE...
greentea76 tarafından 5/17/2011 10:16:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Günün şiirinde kutlarım ''Yıldız''ımızı...İmgelemlerini çok beğendim,tek tek yazamasam da... ''1. dizedeki eksizleri,eskizleri mi olacak...hata varsa düzeltin lütfen.Son kıtada kullandığın,''...bir avuç et parçası' 'lafı da şiirlerde çok kullanılır oldu...Bence çok sırıtmış...onun yerine ...bir avuç gökyüzü de....bir avuç deniz suyu de...Bu güzel imgelemlerine bu sıradan ifade gitmemiş...(yine bence).Bir de dikkatimi çekti,imgelemlerin çok uzun ve çok karmaşık cümlelerleden oluşmuş...Onları kısaltmayı da denemelisin (yine bence).Nakarat bölümündeki imgelemin de çok güzel olmuş,ama (Türkçede kanat için koparılma eylemi kullanılmz,kırılma eylemi kullanılır) burada kırılmak eylemi de uymuyor şiirin ritmine,oraya da uygun bir sözcük aramalısın(yine bence)...Şiirsel günlerde ,şiirsel paylaşımlar diliyorum...Eline emeğine sağlık...
Haklısınız yerden göğe kadar hocam Şairlerin uğraştığı İmgeler şairleri boşluğa atıyor okuyan yorumlayanlarda boşluğu alkışlıyor:( Şairin işi imge yerine hayal olsa şairi boşluğa bırakmasa ne olur? Ne demiş koca şair boşuna mı demiş İnsan hayal ettiği müddetçe yaşar.:) Dikkatinizi çekerim imgeler yaşamıyor,hayaller yaşıyor.:)
Hayalimden hiç gitmiyor gözlerinin karası Şifa bulmaz biliyorum âşkımızın yarası Kaçıp gittin çoktur diye serserinin parası Bundan böyle kapanamaz ikimizin arası
Şİmdi birde imgemden hiç gitmiyor gözlerinin karası dersek aradaki farkı görmek için edebiyat hocası olmağa gerek var mı?
İşte bu sebeple imge asla hayal in yerini tutamaz diye düşünüyorum.Bu yüzden olsa gerek imge=saçma hayaller kurma manasını dense sanki daha doğru :) gibi geliyor bana.
Son mesajınızı yanlışlıkla okumadan sildim o yüzden cevap da yazamadım.:( Yaşlılıkta olacak o kadar:))
Şiirden anlayan hocanın eleştirisi kendini ele veriyor . Hocam imge a. 1. Zihinde tasarlanan ve gerçekleşmesi özlenen şey, hayal, hülya. demekse.Bu imge nereden çıktı neden çıktı.Hayal deki hülyada ki ahenge akıcılığa güzelliğe bak birde İmge daki kabalığa.Sonra imge hayal hülya her neyse oda ahenkli akıcı renkli olmasının yanında birazda üstü örtük mesajı olmalı insanı düşündürmeli sevindirmeli yerine görede üzmeli.Manasız uygunsuz İmge!leri ben hiç sevemiyorum vesselam.
Sefil bir tiyatro sahnesinde son replik Islak ağzında çiğnenmiş bir tütünün kekremsi tadı Boyun eğmediği kara gözlerin esaretinde bir avuç et parçası Yorgun düslerde biriken ceset kimliği Hiç kimse Almıyor artık yan cebine aşk ile ölümü
Kanatları koparılmamış şiirlerim var benim Üç gökyüzü bir ödünç yağmur fiyatına...
kutsal ganimet tacirleri gibi darmadağın etmiş Yıldız dizeleri.son zamanda okuduğum en literal şiirlerden biridir kesinlikle. Zihinde yarattığı aşk yalnızlık ve ölüm çok diri metaforlarla çarpıyor...
Kesinlikle bu senden okduuğum en iyi en derli toplu ve sağlam şiir.
Parmak uçlarında vaad edilmiş aşkın eksizleri**** Çizdiği hep ömründen alıntılar Kesilmiş dil uçlarında yarım bırakılmış ağıt/s/övmeler Körpe hayat hikayelerinde Beni annemden de çok sevmelisin teraneleri Kim severki teninde ki üvey acıların efendisini...
'' ben yağmurun nasıl yağdığını bilirim.bana yağmuru anlatma, göster'' der gibi yalancı baharda vuran dolu taneleri gibi değmiş kalem, yalancı aşkın yabancı tenlere kazıdığı körpe izlerin üzerine...
Kim severki teninde ki üvey acıların efendisini!****
bu dize tek başına bir şiir kuvvetinde ve esaslı bir anlatım unsuru aynı zamanda. Özel tebrik buna...
ve bölüm aralarına yağmuru konuşturmuş;
Kanatları koparılmamış şiirlerim var benim**** Üç gökyüzü bir ödünç yağmur fiyatina...
kanatları koparılmamış şiirler yağmur dili giyinmiş ve öyle cicili bir abiyeye dönüşmüş ki şiiri sıradanlıktan çıkarıp gözler önüne sermiş.
şiirin tamamında belki tek eleştirim olur ki bence bu ara dizeler her böümde hada değişik yazılsa daha iyi olurmuş...
Sefil bir tiyatro sahnesinde son replik**** Islak ağzında çiğnenmiş bir tütünün kekremsi tadı Boyun egmedigi karagözlerin esaretinde bir avuç et parçası Yorgun düslerde biriken ceset kimliği Hiç kimse Almıyor artik yan cebine aşk ile ölümü...
bu bölümde harika olmuş. yalnız şöyle olsa dedim içimden
Artık hiç kimse almıyor yan cebine gönüllü aşk ile ölümü...
ne yaptın böyle şair. nasıl bir tarif bu ne güçlü bir soluk. hallenmiş şarap gibi durdukça lezzet alacak görkemli bir serenat...
ufak tefek yerleşim hataları dışında muazzam bir çalışma değerli arkadaşım. giderek sıradanlaştığını yozlaştığını düşündüğüm ve kendini tekrardan ileriye gitmiyor dediğim şiir hazzıma yeni bir maya çaldın.
kalemine yüreğine ve emeğine teşekkürlerimi sunarım.
.
her şey çözülmüşse hayalinden koparak
gemiler neden yol almasın sokağın orta yerinde
belkide odanın tam orta yerinde
sevgiler