Kıyamettir YalnızlıkŞiirin hikayesini görmek için tıklayın AÇIKLAMA:
Bu şiiri okuyan ancak eleştirmeden geçen ve de beğenmeyen (beğenseymiş başkaları kızarmış) arkadaşın söylediğine göre şiirde kafiye hatası çokmuş... Sanılır mı ki, bu şiir düşünülmeden ve üzerinde çalışılmadan kaleme alınmıştır ve yazarın kafiye bilgisi yoktur? (iki gece gibi kısa bir sürede de yazsam, anlarım kafiye hatasından...) Kafiye olan kelimeleri büyük harflerle dize içerisinde belirttim. İnceleyip baksınlar kafiyeler de hata var mı yok mu diye? Yalnızca şu iki cümle var belki de hata olarak düşünülebilecek: "KÜSKÜNÜM DÜŞKÜNÜM" Küskünlüğü anlatmam gerekiyordu... Ama sırf kafiye uğruna da bir şiirdeki duyguyu yokedemem ki... Kimi zaman "s" ve "ş" birbirinin yerine kullanılabilir. Bazen de "c" ve "ç"... Yoksa yanılıyor muyum? Harf yuttuğumuz da olmuyor mu şiirde? Ya da rediften yararlandığımız... Birbirinin aynısı olmayan ve “/…./” içine aldığım kelimeleri de incelesinler. Ve de baksınlar bakalım serbest olarak kullandığım sözcükler birbirinin aynısı mı? (sis ve ses de benzerlik var ama bu dizeleri zaten kafiyeli dizeler olsun diye eklemedim) Öyle “aklıma ne geldiyse yazdım” değildir bu şiir arkadaş-lar! Şiirde emek ve ustalık arıyorsanız önce emek verin sonra da ustaca (madem ustasınız) inceleyip, irdeleyin şiiri… Yalnız bir yerde, kelime hatası vardı, yani eksik yazılmıştı onu da düzelttim. Sağ olsun bir arkadaşın haber vermesi üzerine eksik-yanlış yazdığım kelimeyi düzelttim. Ama hangimiz yapmıyoruz ki bunu? Aldığımız kitaplar da bile bir bakıyorsunuz ki kelime yanlış yazılmış, harfler ya eksik ya da fazladan eklenmiş. Buna sebep bir anlık dalgınlıktır ve kimi zaman on kere de okusanız şiiri o yanlış gözünüze çarpmaz... Buna benzer başka şiirim de var. Araya serbest yani kafiyesiz bir dize eklemeyi kendimce üslup olarak görüyorum ve yenilik arayışımı hiç de yadırgamıyorum. Kime ne zararı var ki farklı kalıpları denemenin… Açıklamam bu kadardır. Şiiri benim gözümle incelemek isteyen arkadaşlar “şiirin hikayesi” bölümünden inceleyebilirler. Ve varsa eleştirileri (şiir adına) olumlu ya da olumsuz, başım gözüm üstüne derim…. Saygılarımla. Kıyamettir Yalnızlık Kıyamettir yalnızlık; ya dışımdaki dünya?........................ /DÜN-YA/ya Mahşer uğultusudur,ÇIKMAYA korkuyorum! Alışmışken geceye “yâr bakışlım!” …………………………….…/DE-ME/ye (Demek yani söylemek) “Ben yârinim!” diyene, BAKMAYA korkuyorum! Bundandır düşlerimin başıma ÜŞÜŞMESİ Geceye çığlık çığlık hayallerin DÜŞMESİ Yüreğe su serpmeyi hangi vakte …………………………………./S-AK-LA/dın Ey alnımdaki çizgi, buruk ömrün KEDERİ! Yoksa suskunluğumu sabır taşı mı ………………………………/S-AN (sanmak)/dın Peki, nedir sabrımın ahretteki EDERİ? Hâşâ, isyan değildir ama KÜSKÜNÜM işte! Sırtımda dünya yükü… Anla! DÜŞKÜNÜM işte! O selin damlasına hiç kulak ………………………………….……./V-ER/din mi ki Kirpiğimin ucundan geceme DÖKÜLÜRKEN Nasıl duymadım dersin, dünya duydu ………………………..…/S-ES/imi Her çığlığın ardından yüreğim SÖKÜLÜRKEN Kâh dedin bu evlattır, bunlar da eş-dost ve YÂR; Kâh dedin alışkınsın, al yaranı kendin SAR! Yalnız gecemde olsa inan ki aldırmazdım............................/AL-DIRMAZ/dım (umursamazdım) Meydan okurdum sise, yürürdüm ARALAYIP! Ama yorgunum işte, kaldır üstümden………………………………../SİS/i Zulmetme gündüzüme, bahtımı KARALAYIP Hem nasıl gücüm yeter? Hayat ki bin bir SURAT Döndür bahtın çarkını, aksın gönlüme FIRAT Kuşlara sor istersen, hücremdeki ……………………………………../KUŞl/ara Vahaya göz kırpmakla hiç diner mi SUSUZLUK Gecelere mum dikmek eğer olsaydı……………………………………../ÇARE/ Sarar mıydı gözleri gam ile UYKUSUZLUK Bak donmak üzereyim, ÜŞÜYORUM diyorum! Haydi, tut ellerimden, DÜŞÜYORUM diyorum! Konuşmayı bu defa gözlerime……………………………………./BIR-AK/tım (Bırakmak) Buğusuna saklanan derde dil olsun DİYE...diye (cinas) Odur gece ve gündüz gökyüzünde …………….……………./G-EZ/inen (gezmek-gezinmek) Dualara sarılıp “Ya Sabır!” diye diye......DİYE DİYE (cinas) Yine odur hücreme kuşları DOLUŞTURAN Yine odur gönlümü Mecnun’la BULUŞTURAN Kıyamettir yalnızlık; ya içimdeki …………..……../DÜNYA/ tekrar kullanılmıştır. Ruhumun kuytusunda HUZUR beklemektir Dokunmak için düşe ve umuda ve………………………………………/AŞ-K/a Gözleri kapılarda “HIZIR” beklemektedir Bundandır düşlerimin yüreğimi EŞMESİ! İçimi dökmem için harflerle GÜREŞMESİ…
|