Okuduğunuz şiir 29.3.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
YASEMİN ÜNLÜ
Yine Seni Özledim...
Kudurtuyor beni gönlümün kıyısındaki sen Silahsız savaşlara çıkıyorum uykularımda Aynaya her baktığımda Yüzünün kırıntıları geliyor karşıma Kafamda çözülmesi gereken onca şey varken Z/amansız bu yolculuğa izin veremem
Şiirlerim ağlıyor, kırılıyor kalemim Gözlerimden akıyor mürekkebi Genzime kaçtıkça sevdanın kokusu İsyan ediyorum çocuksu kalbime Bulutların arkasından akıtsam da gözyaşlarımı Şimşekler arasında kaybolur benliğim Gök gürültüsüne çarpılır gözlerim Gizemli bulutlarda yine seni sevdi s/özlerim…
Çırpındıkça çırpınıyor dudaklarım Kelimelerin arasında Anlatmak istediklerim düğümleniyor boğazıma Siyahlığında yankılanıyor sesim Konuşamıyorum şeytan bakışların karşısında Konuşamıyorum, susuyorum…
Gömüldüğüm şu bilinmez topraklarda İçimi ısıtan g/özlerini aradım Her baktığım yer kahrolmuşluğunu yansıtmakta Ellerime ağız dolusu kan akıtmakta Dokunaklı şarkılar dinlemiyorum artık istasyonlarda Her yüzde seni görüyorum bakınca Biliyorum gördüğüm bir halüsinasyon yalnızca
Bir yıldız kaydırdım ellerimden Gözlerimden hasretyağmurları akıttım tenine Kuşların cıvıltısını doldurdum yine bahçene En sevdiğin şarkıyı yerleştirdim gönül sahneme Sense yaralarımı kanattın, öksüz bıraktın uykularımdan Dokundun yüreğimin en ince teline Yok ettin düşlerimi, Yetim düşlerimle yine seni özledim Yine yolun g/özledim.
Şiirime sesi ile can ve renk katan canım arkadaşım Yasemin Ünlü’ye çok teşekkürlerimi sunuyorum...
Not: Şiirimi Günün Şiirine Layık Gören Edebiyat Defteri Yönceticilerine Teşekkürlerimi sunarım Bu bana en güzel armağandır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yine Seni Özledim... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yine Seni Özledim... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
çok güzel düşünülerek ve emek verilerek ifade edilmiş satırlara şiiriniz emeğinizin karşılığını bence haketmişsiniz sizi kutluyorum yüreğinizin sizi götürmek istediği yere varmışsınız bence sadece bu benim fikrim başarılarınızın devamını diler yazdıran yüreği tebrik ederim sevgi ile kalın.......
Şiirlerim ağlıyor, kırılıyor kalemim Gözlerimden akıyor mürekkebi Genzime kaçtıkça sevdanın kokusu İsyan ediyorum çocuksu kalbime Bulutların arkasından akıtsam da gözyaşlarımı Şimşekler arasında kaybolur benliğim Gök gürültüsüne çarpılır gözlerim
Bir yıldız kaydırdım ellerimden Gözlerimden hasret yağmurları akıttım tenine Kuşların cıvıltısını doldurdum yine bahçene En sevdiğin şarkıyı yerleştirdim gönül sahneme Sense yaralarımı kanattın, öksüz bıraktın uykularımdan Dokundun yüreğimin en ince teline Yok ettin düşlerimi, Yetim düşlerimle yine seni özledim Yine yolun g/özledim.
hislere tercüman bir yürek sesiydi güne gelen güzelliği kutlarım sevgili BİRGÜL. SEVGİYLE.
Güzel satırlardı, teşekkürler Okunup, anlaşılması için yazılmış bir şiir. Sade ve duru bir dil. Sadece " halüsinasyon " a takıldım. Akıp giden Güzel Türkçe arasında garip kalmış, keşke SANRI'yı kullansaydınız. Hem dil canlı tutulmalı, korunmalı. Şairin görevidir bu. Sanrı daha iyi olurdu. ....... Labirentlere sokulmadan, yerli yerinde imgelerle donatılmış. Halk Ozanıyım ama bu tür şiirlere de bayılıyorum. Türkü tadındaydı. ......... İçtenlikle kutluyorum. Selamlar, sevgiler " Atatürk'ün Şehri Samsun" 'dan Gözünüze acı yaş değmesin.
Duyguların dışa vurumudur şiir..yalnızlığı bölüştüğümüz kadehtir .. Bir yalnızlığın türküsüdür şiir Sayın Afşin yalnızlık türküsüne bizleri de ortak ediyor..tşk..
Bir yıldız kaydırdım ellerimden Gözlerimden hasret yağmurları akıttım tenine Kuşların cıvıltısını doldurdum yine bahçene En sevdiğin şarkıyı yerleştirdim gönül sahneme Sense yaralarımı kanattın, öksüz bıraktın uykularımdan Dokundun yüreğimin en ince teline Yok ettin düşlerimi, Yetim düşlerimle yine seni özledim Yine yolun g/özledim.
Ümit etmenin diğer adı beklemek/her şeye rağmen özlemek ...Tebrikler canısı ..
* şiir'in dili çok sert, özellikle girişin akışa verdiği -ilk dize- ama yorum çok yumuşak/tiz kalmış
* 'k' ve 's' harfin baştan sona armonisi şiir'i bütünlük olarak hep korumuş ve yükseltmiş.
* 'kafamda çözülmesi gereken onca şey varken'' kafam sözcüğü kaba düşmüş (!) daha estetik şiir'in dokusuna uygun bir sözcük kullanılabilinirdi -yüreğimde çözülmesi gereken onca şey varken -aklımda çözülmesi gerekn onca şey varken -içimde çözülmesi gerekn onca şey varken ... ...
* z/amansız s/özlerim g/özledim g/özlerini
isabetli, yerli yerinde akışı bozmamış... anlatısına başka bir hava katmış, hem yorum olarak, hem teknik olarak
* ''şimşekler arasında kaybolur benliğim'' dizesini fondaki şimşeğe yakalatmak için sesin bir önceki dizede bir tık duraksaması yorumu düşürmüş
eğer bir kıta varsa şiirde -es- ancak o kıta bitimlerinde verilirse yorum daha vurucu olur.
*
yine yorumda tekrarlar vurguyu belirtilemek için yapılmış ama gereksiz bu şiir'in teması zaten baştan sona hem akışında hem başlığında hem finalinde çok açık motiflenmiş.
* imlâ kullanımı (nokta, virgül üç nokta) çok başarılı.
* yok ettin (düşler)imi, yetim (düşler)imle yine seni özledim
finale koşan dizelerde sözcük tekrarları anlamları başkalaşsa bile iyi bir şiir'i sıradanlaştırabiliyor.
* başlık ile şiir'in anlatısı arasındaki nüans hiç kopmamış.
* ''içimi ısıtan özlerin'' şiir'in en dik imgesiydi.
Yasemin hnm; Benim en çok kızdığım şey 'alınganlıktır' ve o alınganlıklara cevap yazma zorunluluğunumu hissetmek bana şiir adına zul geliyor.
Ben sizin yorumunuzu beğenmedim/hoşlanmadım demedim. aksine zor bir şiir, herkes sizin yaptığınızı bile yapamazdı demek istedim...
Bütün olarak yorumladım, bana görelerimi yazdım, size göreler zaten sizindir.
Ben o şiir'i en az 30 defa dinledim...ve okudum hem sesli hem sessiz... neden? çünkü beğendim hem yorumu/hem şiir'i.
Herşey mükemmel olacak diye bir kural yoktur, ben çok az sesli şiir yorumlarım, okurum gerçi şu aralar tekdüze karalamaları bile takip edemiyorum (yoğunluktan)
Lütfen şiir yorumlamaya devam ediniz.
Ayrıca şuna katılmıyorum ''ham yorum'' yani ilk haliyle okudum demişsiniz şiirler nasıl dem-e bırakılıyorsa! seslerde dinlenmeye tekrar tekrar yorumlanmaya bırakılmalı ta-ki mükemmeli yakalayana kadar
neden daha iyisini yapmayalım? yazmayalım? okumayalım?
başarı bu site adı altında hepimizin olsun :) sevgiyle.
Tabikide herkez her şiiri yorumlayamaz.. Sanırım siz benim yorumundan hoşlanmadınız hatalar buldunuz tespit ettiğiniz hatalarda mantıklı .. Sesin düşmesi yükselmesi konusunda sizin gibi bilgi sahibiyim. Ogünkü ruh halim öyle yansıtmış şiiri. Şairin duygusuna bürünmek de zaman gerektirir. İlk okumadaki yorumdu ve öylede eklendi. Benim yorumuma rağmen Birgül'ün şiiri hak ettiği yerde. Güzel olanda bu çünkü Birgül kalemi kuvvetli gönlü güzel takdire şayan bir arkadaşımız sizlere başarılar diliyorum.. Saygılar.. Yasemin ÜNLÜ
ben tşk ederim şunu belitmeliyim ki! herkes bir şiir'i yorumlayamaz yazmak kadar yorumlamakta bir sanattır ses düşer yükselir, şiir'i yakalar yakalamaz bu biraz cesaret ve güven işidir.
şiir'i beğenmseydim yorum yapmazdım bazı eksik ve ivediliklerine rağmen beğenitim yüksektir. hak ettiği yerdedir.
herzaman bu güzel şiirlerin altında buluşmaya diyelim.
Sayfama hoş geldiniz. Evet şiirde bazı yerlerde tabiki hata vardır inş. zamanla bunları da çözebilirim ne güzel yorumdu herşeyi tamamı ile anlatmışsınız teşekkürler. Yorumlayan arkadaşım da elinden geleni yapmış inanıyorum ağzına sağlık diyorum.
yorumla alakalı bütün eleştirilerinize katılıyorum beyfendi.. Şimşek sesi gereksiz olmuş bencede.. İlkduygusallığı ile yorumlamıştım Sevgili Birgül'ün şiirini.. Dinledikçe farkedildi hatalar hele yorumunuzdan sonra dahada dikkate aldım. İşte böyle yorumları seviyorum apaçık dürüstçe yapıcı....Teşekküler.. Birgül'cüğümü bir kez daha tebrik ederim...
Bir yıldız kaydırdım ellerimden Gözlerimden hasret yağmurları akıttım tenine Kuşların cıvıltısını doldurdum yine bahçene En sevdiğin şarkıyı yerleştirdim gönül sahneme Sense yaralarımı kanattın, öksüz bıraktın uykularımdan Dokundun yüreğimin en ince teline Yok ettin düşlerimi, Yetim düşlerimle yine seni özledim Yine yolun g/özledim.
yazan kalemi..ses olan nefesi kutladım...giderken...sevgimleee..canda can..şairem.........
Yüreğinizin güzelliğini satırlara nakşetmişsiniz.
Yüreğiniz ve kaleminiz sağ olsun efendim.
Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum.