(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Vebal... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Vebal... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir canavar bir bebeği doğurur da bir bebek bir ejderhayı emzirmez olur mu?... Unutma desek ve bunu ümit etsek de ekseri nafile... Keşke unut(ul)masak!...
ÇOK DEĞERLİ KALEM MERHABALAR ; ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLIYDI...YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..HER ŞEYİN GÖNLÜNÜZCE OLMASI DİLEKLERİMLE KUTLUYORUM EMEĞİ
Ama... Hatırla adam Hatırla! Boynumda asılı götürdüğüm gül/(d)üşlerimi sakın unutma...
Merhaba Sera..Hayatmı büyütüyor bebek erkekleri,,,, Yoksa bizler fazla değer verdiğimizdenmi büyüyorlar,,,,, kanatları çıkınca başka çiçeklerden bal almaya uçuyorlar,,,,,, hatta kendilerini vaz geçilmez sanıyorlar,,,,,,Bilmiyorlar ki kadınlar sevdimi tam sever ,,,,, Riyasızca sever,,, Sevdiği öksürse ciğeri sızlar,,,, Üzerine kanatlarını gerer,,, annelik şefkati ile,,,üzerlerine kanat gerer,,,,, annenin bebeğinin üzerine titrediği gibi titrer,,,, belkide bundandır,,, bebek kalışları,,,,,, Sevgiler Selamlar...
Gördüm ki! Büyümüş bebek Büyütmüş hayat Büyütülmüş hiç istemeden...
Ah keske hep cocuk kalınabilse. Çocuk gozuyle bakılabilse hayata... Sıcacık,tertemiz,sevgi dolu,mutlu ve umutlu... Guzeldi siiriniz. Kutladım sizi. Selam ve saygılar.
Merhaba,ilk kez şiirinizi okumak için sayfanızı açtım...Etkili yorumlarda adınız geçtiğinden doğrusu merak etmiştim...O kadar çok yazan var ki, zaman sıkıntısından dolayı seçici olmak durumundayız...Ben aynı zamanda görsel sanatlarla da ilgilenmekteyim...Görsellik çok etkiledi...renkeler arasındaki uyum fevkalede olmuş...Ayrıca şiirle örtüşen estetik bir ahenk var...Zaten siyah ve kırmızı birleştiğinde sevgiyi çağrıştırmakta doğal olarak...Bu renklerin armonisi de şiirin içeriğinin şerhi olmuş adeta...Şiiriniz insanı ve hayatını ironik bir üslupla irdelemiş...Bir Çin bilgenin dünya tarihini krala özetlerken söylediği gibi; "doğdular acı çektilerve öldüler..." İnsanlık tarihi bu kısaca...İnsan doğarken tertemiz,duru ve günahsız...Büyüdükçe kirlenmeye başlıyor...Bu durum o kadar karmaşık ki...Çevre mi kirletiyor, kendi mi öyle istiyor?...Kaderin çizgisini irdelemeye çalıştığınızda, önünüze bir çok girdaplar serilmekte...Neticede öğrenme modellerine göre bir saptama yaparsak; kalıtım, çevre,eğitim saç ayağı insanın kişiliğini uluşturmaktadır...Bu üçlünün etkileme derecesine göre insanlar yaşam biçimlerini belirlemektedirler...Dikenlere giden yol da, güllere uzanan el de belli...tercihi biz yapıyoruz...Ancak daha doğarken sahip olduklarımız, bizim tercihlerimiz değil elbette...Coğrafya, ırk,renk,inanç, ekonomik ortam, zihinsel ve bedensel hazırbulunuşluk vb...Şimdi akla şu geliyor, darağacına giden yolu ve sehbayı biz mi seçiyoruz?...Yahutta başka şeyler...Şu kadarını söyleyebiliriz ki;insan ne rüzgarın önünde sürüklenen bir yaprak, ne de her şeye gücü yetebilen,yaratan(temelde insan için bu söylemi doğru bulmuyorum)bir canlıdır...Belki de ikisi arası bir şey...İrade-i cüzziye denilen sınırlı bir güce sahip...Maksadım felsefe yapmak değildi...Şiiriniz o kadar anlamlı ki,yazmadan edemedim...Duyguları gergef gibi işleyerek insanın manifestosunu yazmışsınız...Sevgiyi yatsımadan...Yaşamak durumunda olduğumuz hayat bu...Biraz sevinç...bolca hüzün...Geriye kalan kahvenin telvesi...Tortular...Çok duygulandım...Yüreğime tüm tatlardan bir nebze alarak harmanlayıp enjekte eden...tarifi zor bir duygu bırakan şiirin usta kalemini tebrik ediyorum efendim...Saygı ile...Entellektüel.
Haklısınız gün içinde öylesi çok şiir yayınlanıyor ki, hepsini okumak mümkün olamayabiliyor. Ruhumuza, beynimize yakın bir çok kalemi bazen göremiyoruz bazense çok geç farkedebiliyoruz.
Zaman ayırıp, bunca irdelemeniz, durup düşünmeniz, onca değerlendirme ve yorumunuz şiire verdiğiniz/gösterdiğiniz alaka fazlasıyla tarafımı onurlandırdı. Ve.. ne büyük bahtiyarlıktır yüreğinizde bir nebze bile olsa tad bırakabilmiş beğeninize nail olabilmişse naçizane dizelerim.
Değer kattınız şiirime değerli yorumunuzla. Çok teşekkür ederim Şair...
Boynumda asılı götürdüğüm gül/(d)üşlerimi sakın unutma... ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLIYDI...YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..HER ŞEYİN GÖNLÜNÜZCE OLMASI DİLEKLERİMLE KUTLUYORUM EMEĞİ
Şiirin sayfadaki duruşu bile çok farklıydı; tıpkı şairi gibi: ASİL ve DİMDİK...Oldukça güzel ve mesaj yüklü bir şiirdi...En içten duygularımla tebrikler değerli şiir dostu ve teşekkürler sayfama ziyaretiniz için...İyi kalın...
Bunca güzel sözünüz karşısında ne diyeceğimi bilemedim. Mahçup oldum onurlandırdınız. Bahtiyar ettiniz beğeninizle de .. Çok teşekkür ederim Sevgili Şairem.
uyuttu bizi senelerce kadeR, Daha yaşanacak ne güzellikler var diyerek, Hiç düşünmedi ki yorgunlugumu..kırgınlığımı, Bilmezmi her şey tadında ve zamanında gerek...
Sadece yaşamak zorunda olduğumuz şanssızlıklara bir gönderme idi.Hak edilmeyenler insanın güzel duygularını zedeler...Selam ve sevgilerimle kalın.
Başkaldıran dizelerin eşliğinde duygu ve düşüncenin girişim yaparak hayatı yargılayan güzel ve değerli bir şiir yazmışsınız.Tebrik ederim.Saygılarımla.javaquantron
Sayın Usta Kalem/Şair(imiz); Değerli yorumunuzla onurlandırdınız değer kattınız gönül sayfama ve naçizane yazmaya çalıştığım dizelerime...
Salt okumakla kalmayıp onca zaman ayırıp, emek verip irdelemişsiniz.. Ne büyük bahtiyarlık bana. Çok ama çok teşekkür ederim.
Şiir adına yapılan yerinde-haklı olan -ki sizinki de öyledir; öneri, tahlil ve eleştirilerin kişiyi daha iyi güzele götüreceğine, götürmesi adına gerekli olduğuna inananlardanım.
Sözleriniz itibarlı olduğu kadar; biliniz ki dikkate alınıp, ışık tutacaktır yoluma.
Çok farklı son derece özgün bir zaman tünelinde yalnzı bir adam çocukken bilemediği, sürekli büyüttüğü yalnızlığının kahramanı bir gün düşlerinden vurulursa işte o gün anlayacak hayatı boyunca hiç kalabalık olmadığını
/
çok beğendim sevgili SERA., etkilendim............ TEBRİĞİM / SEVGİMLE GÜZELLİK
adam veya kadın herkesin içinde yaşamaya çalışan bir çocuk var ama , zaman, yaşam şartları, adtetler, töreler, yasaklar engel oluyor o masum çocuğun yaşamasına. ama adam şanslı en azından bugün çünkü içinde yaşayan çocuğun farkında olabilmiş, ve başını okşamakta. güzeldi şiirin, tebrikler...
Susan bir çocuktan daha büyük bir tehdit Ne olabilir, sorumun karşılığını bilmiyor kimse Kötü bir anlatıcıyım oysa ben ve ne zaman ...Bir kaza olsa adı aşk oluyor artık Aşksa dünyanın çoktan unuttuğu bir tansık Seni bekliyorum orda, o kirlenen ütopyada..
AHMET TELLİ
''Hangi tarafa geçsek karşıda kaldık..'' bir tebessümün kıyısında asılı vebaliydi çocukluğumuzun kırmızı karanfilleri Bırakın, gençler dünyayı düşledikleri gibi görsünler ; Nasıl olsa büyüdükçe olduğu gibi görecekler...! demiş şair ne de güzel demiş kaleminizin ışığında bebek tebessümleri eksik olmasın diliyorum sevgimle teşekkürler ediyorum...
Belki… Maviliğe uzanacak Tutunacak bir bulutun ucundan. Belki... Darağacı kurulacak Basacaklar tekmeyi Asılacak! Asacaklar Hiç acımadan Adamın g/özündeki çocuğu...
Dün ya da bu gün yeni doğan bir bebek günahsızken yarın asılacaksa yazık. Daha dün çocuktu bu bebek bu gün asılacak mı? asabilirler.. Yazık, bebeğin çocukluğuna da yazık kendisinede. Şiiriniz bir bütün olarak harikaydı.
Burada anlatılan dün ya da bugün doğan bir bebeğin çocukluğunu yaşamadan asılması, ölmesi değildir..
Şiirimde vurguladığım; Yetişkin olunsa da hayat büyütse de insanı dünden bugüne içimizde ölmesi istenilmeyen yaşayan/yaşatılmaya çalışılan o çocuğun var oluşu, hep var oluşunun istenmesi ve birbirlerine tutunmasıdır.
Şiir; Adam ya da kadın, bir yetişkinin o yüreğindeki çocukla içsel paylaşımı ve maalesef bir çok sebeple isteyip/istemeden yüreğimizdeki o çocuğun kirlenmesi, kirletilmesi ve artık neredeyse yok olacak hale gelmesi bunun ifade edilmesidir tema…
İçimizdeki çocuk yaşadığı sürece yaşıyoruz belki... Ve yaşlandıkça daha çok yaşatmaya çalışıyoruz o çocuğu belki de..
bu şiirler ne böyle
bıçak yarası gibi
kanatıyor insanın yüreğini
dört beş şiirinizi okudum
kaldım