şiir olsun mu hayatın adı? yazmaktan ve yaşamaktan yana...
I. satırları yazarım ben onlar yolunu bulur içimde düşünmedim yazarken kelimeleri bir kez bile geriye dönüp bakmadım
herkes yazar ya hani hayattan yana bir şeyler benzer yaşamların benzer ölümleri gibi ama ben! tutsak yaşamları yüreğin darağacına asıldığı kıyıları duvağı açılmamış hüzünleri ruhun en derinlerine üfleyen neyi bilir onları yazarım...
yazarım ben sizler gibi... ama! ama ben... son/baharda kuruyan yaprakların çilesini bilirim rüzgarsız sallanmayı ve kopup gitmeyi bir boşlukta...
yazarım onlar gibi... yol alırım gecelerin koynunda şair sanırlar beni değilim birkaç geceuykusuz kaldım mutluluk ve özlem dolu birkaç paket sigara rakımla mezelerim ve dostum ve sevdam hani hep öyle başlar hani hep öyle denir ya…
II. offf ne de çok karmaşa var ellerimde aynalar kadar kırılgan yollar kadar uzak yürek(ler) kadar uslanmayan.
garip, tuhaf adı konmayan haller durur avuçlarımda tutamadığım anların garipliği kendimle bir yaşam bana dönen bensiz yollar…
III. okunmamış senaryoların tam ortasında unutulmuş bir rol var elimde bu rol benim biraz ürkek biraz karamsar biraz çocuk en çok da hüzünleri okşayan kendim gibi…
IV. bir hayal tutuyor şimdilerde ellerimden bilmediğim! ruhuma aşina, tanıdık bir yabancı sıcaklığında bir hayal işte... yol tadında bir hayal raylara yaslanılan ömürde uzayan hasretler bilmem kaçıncı bahara kalan vuslat(lar) biraz ben biraz sen, biraz siz/onlar gibi…
sahi söyle sen kimsin? hayatla aramdaki parantezde neden sen varsın? sorgulanmadık yanlarımı tutarsın? oysa isyan sayıyorum ben parmaklarımda tıpkı dün gibi isyandayım kendime bugün de peki ya sen?
V. yazarım ben sen dediğimi ve bilmediğimi! molalar gibi hiç uğramadığım ve atamadığım adımları...
VI. ben yazarım ve derim ki ben şiir olsun hayatın adı yazmaktan ve yaşamaktan yana şiir tutsun ellerim(iz)den d/üşüyorken gerisi?!... gerisi de gelir belki...
Yorumlamasıyla şiire değer katan, değerli şiir dostuna saygımla teşekkürü borç bilirim...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sadece şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sadece şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
mesela ben, yaşayabilirim bir kasa elma, kağıt ve kalem ile. kızılayın ortasında bir çadırın içinde. olmasa şiir, zenginlik ya da gerçek dediğin nedir. ne güzel dile getirmişsin sevgili sera. gerisi de ilerisi de şiir...
bak a ustam ben gönül adamıyım. gönülden ne geçerse; elemem, süzmem taşlı, kırıklı ne varsa dökülür kalemimden. sevmem, şuran kes, şuraya yapıştır şiirin kendisi süstür, ben süslemeye çalıştıkça süsünü bozmaktan korkarım. ben varya ustam, kekik kolonyasından başka parfüm tanımam, sabundan başka şampuan değmez saçlarıma,
benim leylam ter kokar, saçlarını rüzgar tarar. ben: öyle şiirde derinliği de sevmem. ben derede büyüdüm. bakmayın denizde yaşadığıma. denizde boğulmaktan korkarım. sığ sularda boğulmak, haz verir bana.
öylesine saydamım, dışardan bakan ,içimi görür; utanırım, yüzüm kızarır. ben böyleyim ustam, say ki sırlı cam, kim bakarsa bana, kendisini gösteririm ona.
bazan bir şarhoşu deler, bazan bir derviş selamı olurum, sınıf yok bende; herkes birinci sınıf, hiç kimseyi sınıf geçirmem, kimse ikinci sınıf olmaz bende.
gönülden suya düşer sözler, ebru olur, böylece şekil alır, kimi gül görür, kimi kelebek, kimi de lale. işte böyle ustam, öylesine saydam, say ki sırlı cam, kim bakarsa bana, kendini gösteririm ona.
velhasıl demem o ki şiir gönül işidir ötesi ve berisi hikaye
ben yazarım ve derim ki ben şiir olsun hayatın adı yazmaktan ve yaşamaktan yana şiir tutsun ellerim(iz)den düşüyorken gerisi?! gerisi de gelir belki...
evet gelir şairim..gelir elbet umut etmek gerek..yine umut ettiğim güzelliğe eklenmiş bir şiir daha...teşekkürler yüreğinize sağlık...
Her insan kendince hüviyeti olan bir atmosferde doğar. O atmosfer, o insan üzerinde derin izler bırakır ve ona biçim verir. Bize mahsus sandığımız hayatlar, aslında evrensel bir bütünün birbirini tamamlayan parçalarıdır. Edebiyatçının görevi ve değeri de burada ortaya çıkar: Yerel olanda evrenseli, insanlığa ait olanı bulup çıkarmak...
Artık hepimiz, söz ve yazının giderek işlevini yitirdiği, iki yüzlülüğün, riyakarlığın ve kahpeliğin çokça meşrulaştığı bir balçığın kiracılarıyız. Şaire de isyan değil, tevekkül bırakmışlar; artık hayallerimiz bile haklı cesaretlerini unutmuşlar... Şair de artık medya dedikleri, uzaktan kumandalı potansiyelin tekeline girmiştir. Ama şair hayatın, kurulu düzenle sınırlandırılmış anlamını alt üst edilebilmelidir!!!
Bizden daha kötü durumda birinin elini tutarken, üşüyen birine rastladığımıza ona bir ceket giydirirken, tuttuğumuz, üzerini örttüğümüz aslında kendi vicdanımızdır...
Ben bir şairim bir bilen değilim, bilgilendiren de değilim!..Amacım sadece, şiirin aynı mecrasında buluşabilmek ve tutacaksa ellerinizi şiir, beni de unutmasın!..Zaten biz de ölür gideriz bu dünyada bir tek kalırsa şiir kalır, iki dize kalır.
Sİz zaten herşeyinizi şiire koymuş ve çoktan şiir için her şeyden vazgeçmişsiniz!..Çünkü yazmaya başlamışsanız bir kez, ilk dizeden sonra başlamıştır uzun menzilli itirazlarınız ve yalınlığı bozulmamış yalnızlığınız!!!
Işıksız da sevilmez ' ki , gör bak !güneş şavkına vuruyor , bir çakır mavi yağış , kızılca kızıllığın da , kadeh, kadeh içiyor , ayakları , ince , ince kumsal da , kuş kanadı kanatları altına saklı , zorluğun her şeyine alışmış ! '' serçe kalbi sütlü titreyişinde, bir kadın ağlıyor ,
yazarım onlar gibi... yol alırım gecelerin koynunda şair sanırlar beni değilim birkaç gece uykusuz kaldım mutluluk ve özlem dolu birkaç paket sigara rakımla mezelerim ve dostum ve sevdam hani hep öyle başlar hani hep öyle denir ya…
Güzel dizelreinizi gönülden kutluyorum şairem.. Tenbriklerimle.. Sevgi ve saygıyla esen kalın..
VI. ben yazarım ve derim ki ben şiir olsun hayatın adı yazmaktan ve yaşamaktan yana şiir tutsun ellerim(iz)den d/üşüyorken gerisi?!... gerisi de gelir belki...
Güçlü kalem yazdın daime.Tebrik ederim.Okumak güzeldi,saygımla.
Şiir; yaşamışlıklardan birikimler olup, yüreğin dehlizlerinden gün yüzüne çıkan en içten duygulardır, Şiirde yalan, kandırma ve hile barınamaz.
Yazarım... Evet her yazar biraz kırılgan çokça da humanistir. Duygulu insanların bileşkesidir bir bakıma da arzulanan hayat.
Şiire gelince sevgili Sera'nın her şiirinde olduğu gibi kelimleri anlaşılır ve yüreklerileri tırmalamayan sade bir dil kulanır, ki bu şiirin estetiğidir bir bakıma.
Şiiri çok beğenerek okudum ve çokça da bilgi aldım. Teşekkürler sevgili Sera, bir şiir ziyafetiydi
Beğeninize nail olabilmişse naçizane yazmaya çalıştıklarım ne büyük bahtiyarlık bana. Değerli yorumunuz ve güzel sözlerinizle de onurlandırdınız. Çok teşekkür ederim...
ben yazarım ve derim ki ben şiir olsun hayatın adı yazmaktan ve yaşamaktan yana şiir tutsun ellerim(iz)den d/üşüyorken gerisi?!... gerisi de gelir belki...
UZUN ZAMAN OLMUŞ SAYFALARIMIZA UĞRAMAYALI..SON DİZELERDEKİ TEMENNİLERE KATILMAMAK MÜMKÜN MÜ..BU MANADA ASILANLARDAN DAHA SIK HABERİM OLMASI İÇİN LİSTEME BARİ ALAYIM DİYORUM...ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI..YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..KUTLUYORUM EMEĞİ..
ben yazarım ve derim ki ben şiir olsun hayatın adı yazmaktan ve yaşamaktan yana şiir tutsun ellerim(iz)den d/üşüyorken gerisi?!... gerisi de gelir belki..
ruhumun sırtında gezinen serseri rüzgara verdim keşkelerimi kalemim umut yazacak gözlerim gece bakacak her seferi farklı olacak adımlarımın dönüşü olmayacak sonu hiç gelmeyecek
ben yazarım ve derim ki ben şiir olsun hayatın adı yazmaktan ve yaşamaktan yana şiir tutsun ellerim(iz)den d/üşüyorken gerisi?!... gerisi de gelir belki...
Yazmak yerine, yaşamak en güzeli şair. Kutlarım. Saygılarımla
Aslında her hayat bir şiir... lakin binlerce şiir sıkıştırırız araya :)))
oysa çarpsanda bir. bölsende bir. çıkarsanda bir. ve elde hep bir var bir... :))) önemli olan, olanı kabullenebilmeyi cesaretle açığa vurabilmektir. ki.. sevgili sera sen bunu en ala biçimde başarıyorsun. her şeyin güzel yüreğince olması dileğim var. saygı ve selam ile...
III. okunmamış senaryoların tam ortasında unutulmuş bir rol var elimde bu rol benim biraz ürkek biraz karamsar biraz çocuk en çok da hüzünleri okşayan kendim gibi…
Doğal ve içten geldiği gibi. Yazmak ve paylaşmak, okumak güzel. Her okuduğumuz şiir ya da yazıda aslında bir parça "ben" buluyoruz. Tebrikler, sevgilerimle
Haklısınız Şair. Her Şiir; çığlık, ilan-ı aşk, sallanan yumruk, bir umut bir kurtuluş biraz hüzün bazen isyan v.b. gibi çok duyguyu yaşanmışlığı; satırlarında kendimizi kendimizden parça bulduğumuz biraz sen/ ben biraz biz/siz/onlar en çokta hayat değil midir zaten...
Ben seni can evimde taşır, ellerini tutmaya kıyamazdım ya sen; nereye koyacaksın tutamadığın ellerini ve yüreğimi avuçlarına bıraksam acıtıp, incitir misin? doyumsuz bir eser kaleminiz hiç susmasın şairem kutlarım...
Giden zamanın ardına düşer düşünceler Ve Sıkıştığımız duvarların boynundan akar yaramızın terleyen sancısı yazıtlara O yazıtlar ki; Söylenmiş/söylenmemiş tüm sözlerin toplamıdır...
Şiir muhteşemdi sevgili şairim Emeğine Yüreğine Sevdana sağlık Dostlukla...
ben yazarım ve derim ki ben şiir olsun hayatın adı yazmaktan ve yaşamaktan yana şiir tutsun ellerim(iz)den d/üşüyorken gerisi... gerisi de gelir belki...
dost güzelikle başlanırsa geriside güzel olur bu derin ve anlamlı şiirini gönülden kutlarım kal sevgilerde....
satırları yazarım ben onlar yolunu bulur içimde düşünmedim yazarken kelimeleri bir kez bile geriye dönüp bakmadım.
..Şiirlerinizle iyi geçinin:)) şiir yazmak için evette ama okumak için neden olmasın. Bizler sizin şiirlerinizi okuyorsak sizde eksiksiniz, okumalısınız. Şiirlerinize o zaman tavır almış bulunmaktasınız. Yüreğinize sağlık, ama güzel bir şiir.
Şiir'e dair her tür eleştiri, yorum ve önerilere açık olunmalıdır diye düşünmüş ve uygulamışımdır da hep. Zira şiir yazanın elinden çıkınca okuyucunundur.
Ama konu şiir olmalı, şire dair olmalı öneri ve yorumlar..
ben yazarım ve derim ki ben şiir olsun hayatın adı yazmaktan ve yaşamaktan yana şiir tutsun ellerim(iz)den d/üşüyorken gerisi... gerisi de gelir belki...
----- şiir sardı tüm kapanmaz dediğim yaralarımı.. ve çok beğendim bu şiiri, yüreğinize ilham daim olsun.
okunmamış senaryoların tam ortasında unutulmuş bir rol var elimde bu rol benim biraz ürkek biraz karamsar biraz çocuk en çok da hüzünleri okşayan kendim gibi…
Hepimizin birer senaryosu yokmu ki bize biçilen rolü oynarız mecburi iskametlerde ve değiştimeye hakkımız yoktur senaryoyu. güzelde yazmışınız ve ben nefisssstttiii demek zorundayım. Selam ve sevgilerle..
yaşayabilirim bir kasa elma, kağıt ve kalem ile. kızılayın ortasında bir çadırın içinde. olmasa şiir, zenginlik ya da gerçek dediğin nedir. ne güzel dile getirmişsin sevgili sera. gerisi de ilerisi de şiir...