Kurbağalar şehrinde Eski yapıtlar arasında Salkım salkım hurmalarla Gök masmavi üzerinde Abnameler dizilse Asileşerek akan nehrine, Ne demeli kelimeler cılız işte; Çok dert var iliklerinde İsa doğmadan önce Depremle yıkıldığında Nice canlar indi derinlere Acemi âşıklar gibi Bende aldım kalemi elime, Sabaha karşı Ay doğmadan önce Sempiyerden batıya Bir methiye düzmeye! Denizler dolusu Beyaz inci taşları Yürürken ayaklar altında Gıcırdayarak kaysa yeri Sen insanlığın başkenti Ayrım nedir bilmedindi Dinler sende çiçeklendi Habibi Necar gibi Bir Barış erini Katleden zalimleri Dışlayıp atan seni Nasıl anlatmalı bilemem ki Roma dedikleri ne ki, Tüm yollar sana döndü Yaşayan farklı dinleri Bazıları yeni fark etti, Uygarlık uygarlık dedikleri Asi olarak bildikleri Çürümüş külliyelerinde gizli! Anayurt diye nice canlarını Gözünü kırpmadan akıttın kanlarını Canını alanlar yüzüne bakmadı Biliyor musun sana güvenmediğini Çekemedi o güzelim farklı renklerini, Kalıba sokmak için her yolu denedi Her yuvaya bir karga gönderdi, Leş kokuları iliğine sindi Her taşına karga tünedi Nasıl yazsam sana çektirileni, Amik gölü çekilenden beri Akın akın yabaniler geldi Çoluk çocuk sıraya dizildi Toprağın karış karış gezildi Yabaniler seni kötüledi Her taşına ayrılık tohumu ekildi… Çan Hazan ve Ezan kesiliverdi, Bir kaşık suda yaygaralar denendi, Milli değilsin diye milli marşlar türedi Türkleşmen için nerelere gidilmedi Afganistan’dan tohum getirildi Mısır püskülü bahane edilip Zigana Dağları delindi… Ah! Ah! Kimse anlamaz seni Uzun çarşının başındaki çeşmeyi Sempiyerden Güneşin inişini Bakrastan Demir köprüye gülüşü Harbiye’den gelen şenliği Künefenin ensesindeki Dondurmanın lezzetini Bir tepsinin taşıdığı nefisliği Ne anlar yabaniler sendeki güzelliği; Ah! Kurbağalar şehri ah! Nasıl yansam sana Yoksa sen mi yanasın bana Müzendeki her taş seni anlatıyor bana, Ben seni özlüyorum yeniden doğ Tarihinle kültürünle Tüm gönüller çevrilsin yüzüne; Çanıyla Ezanıyla İnlesin yerler ve gökler Ayağa kalk anlat kendini herkese Onlar anlamazsa güzelliğini Ben yâd edeceğim, Her yerde seni!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞEHRİ HAZAN !!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞEHRİ HAZAN !!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.