İçimde mevsim üşür titrer güçsüz gölgeler Kağıt kesmez kamalar parçalarken bağrımı Çelik bir ızgaradan ruhum elemi eler Rüzgârlar süpürür mü yüreğimden ağrımı? Başım önüme eğik, omzumda tonlarca yük Etekleri sürünen üç beden daha büyük Hesaplanıp işlenmiş yalnızlık taşıyorum Yaşamak buysa şayet işte hep yaşıyorum.
Özgür uçan bülbüldüm hapsedildim kafese Dut döktüler önüme o yüzden susuyorum. İhtiyacım var belki ensemde tek nefese Hissettiğim öfkeydi sevgiye susuyorum. Vicdansız yıllar yıktı hergün suratım dökük Toparladım dertleri dermansız boynum bükük Çıkarttım anıları bu güne taşıyorum Nasıl unuttum diye kendim de şaşıyorum.
Doldurdum umudumla sırtımdaki heybemi Uçsuz bucaksız ömre mahmuzladım atımı Yarıştım fırtınayla alıp azıya gemi Çalıştım düşünmeden kaybolan rahatımı. Hak aşkından sarhoşum hem de nasıl körkütük Almıyor bir çoğunu cepken büyük cep küçük Fazlasını derleyip yuvama taşıyorum Engelleri yok sayıp inatla aşıyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAŞAMAK BUYSA YAŞIYORUM İŞTE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAŞAMAK BUYSA YAŞIYORUM İŞTE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirin başlığı Anadolu kadını falan olsa daha bir değer kazanır zannımca. Senim şiirlerinin ilk bölümleri daha güzel geliyor bana sonraki bölümlere nazaran.
Hak aşkından sarhoşum hem de nasıl körkütük Almıyor bir çoğunu cepken büyük cep küçük Fazlasını derleyip yuvama taşıyorum Engelleri yok sayıp inatla aşıyorum. Bu sayfaların güçlü kalemi şiir gergefinde nakış nakış işlenmiş dizeler.Kafiye zenginliği ve kafiye yapısı a-b-ab-c-c-d-d şiirin zenginliğini arttırmış.Kutluyorum sizi.
Ne diyebilirim ki ablam? Denilmesi gereken herseyi demişsiniz tek kelimeyle mükemmel ! Yüreğinize sağlık.Cok sevdim bu kalemİ, var olsun kaleminiz.Saygılar, sevgiler.
Doldurdum umudumla sırtımdaki heybemi Uçsuz bucaksız ömre mahmuzladım atımı Yarıştım fırtınayla alıp azıya gemi Çalıştım düşünmeden kaybolan rahatımı. Hak aşkından sarhoşum hem de nasıl körkütük Almıyor bir çoğunu cepken büyük cep küçük Fazlasını derleyip yuvama taşıyorum Engelleri yok sayıp inatla aşıyorum.
Afet Kırat
Yüreğinize sağlık kader arkadaşım. Çok güzel kaleme almışsınız tebrikler. Evet Allaha sığınıp inatla yaşayacağız son nefesimize kadar . Arada bir yıkılsakta tekrar külümüzden dirilmemiz lazım. Kul Allaha sığınınca çok büyük güç ve yardım geliyor. Sevgiler...
Doldurdum umudumla sırtımdaki heybemi Uçsuz bucaksız ömre mahmuzladım atımı Yarıştım fırtınayla alıp azıya gemi Çalıştım düşünmeden kaybolan rahatımı. Hak aşkından sarhoşum hem de nasıl körkütük Almıyor bir çoğunu cepken büyük cep küçük Fazlasını derleyip yuvama taşıyorum Engelleri yok sayıp inatla aşıyorum
Canım arkadaşım izinden geliyorum.Engelleri yok sayıp inatla yaşıyorum. Tebrikler.yüreğine sağlık.Güzeldi,sevgiler...
Doldurdum umudumla sırtımdaki heybemi Uçsuz bucaksız ömre mahmuzladım atımı Yarıştım fırtınayla alıp azıya gemi Çalıştım düşünmeden kaybolan rahatımı. Hak aşkından sarhoşum hem de nasıl körkütük Almıyor bir çoğunu cepken büyük cep küçük Fazlasını derleyip yuvama taşıyorum Engelleri yok sayıp inatla aşıyorum.
Afet Kırat
Yüreğinize sağlık,mükemmel şiirinizi ve sizi kutluyorum.selamlar..
Keşke son mısraa " Yaşamak buysa şayet işte hep yaşıyorum." konsa idi diye içimden geçirdim. Sanki daha vurgulu olurdu gibi düşüşündüm.
"Hesaplanıp işlenmiş yalnızlık taşıyorum Çıkarttım anıları bu güne taşıyorum Fazlasını derleyip yuvama taşıyorum"
Bu mısralara takıldım Afet hanım.
" Taşıyorum " redif değil. ( öncesindekiler kafiye değil çünkü)
Peki cinas mı?
Bu yazılışı ile " taşıyorum " iki kelimeden ve iki fiilden olabilir. " taşmak ve taşımak "
Çok belli olmasa da ilkinden "taşmak " anlamını çıkarabiliriz belki.( ama belirgin değil. “Taşımak “ da anlaşılabiliyor) Ama ikincisi ve üçüncüsü "taşımak" fiilini hissettiriyor. " yuvaya taşımak " ile " güne taşımak " arasında " taşımak " penceresinden bakıldığında işlevsel bir fark görünmüyor ve bunların cinas olmadığını düşünüyorum ben.
üç defa taşımak fiilini kullandım,ama cinas olarak değil, her bölümde bir alttaki dizeyle kafiye yaptım sadece. şiir olarak birlikteliği sağlamak amacıyla taşıyorumu kullandım. yoksa kafiye bulabilirdim.
Türk şiirinde bu şekilde kullanan var mı bilmiyorum bazen rastlasam da tesadüfen mi, bilerek mi, kuralları bilmedikleri için mi yazıldığını anlamak zor haliyle. ama ben bilerek isteyerek yaptım, kuralları sevmeme rağmen kuralsızlığı da severim, aşırıya kaçmadan tabi ki. en sevmediğim şey monotonluktur onun için sürekli yeni şeyler denemeye çalışıyorum, başarılı olup olmadığımı zamana bıraktım, bir de sizin gibi ustalara.
ilk baştaki yaşıyorumu sona getirebilirdim, şiirin kurgusunu şöyle yaptım, önce şikayet ettim yine, sonra herşeye rağmen inatla devam ettiğimi söyledim.
Hiçö bir zaman çok iyi bir şair olduğumu söylemedim, iddia etmedim, her şeyi deniyorum ve kamuoyu yoklaması yapıyorum, iyiyi bana sizler göstereceksiniz, belki o zaman ömrümüz de yeterse ulaşırız istediğimiz noktaya. ama çabalamaya devam edeceğim, yılmadan yorulmadan, son ana kadar...
Doldurdum umudumla sırtımdaki heybemi Uçsuz bucaksız ömre mahmuzladım atımı Yarıştım fırtınayla alıp azıya gemi Çalıştım düşünmeden kaybolan rahatımı. Hak aşkından sarhoşum hem de nasıl körkütük Almıyor bir çoğunu cepken büyük cep küçük Fazlasını derleyip yuvama taşıyorum Engelleri yok sayıp inatla aşıyorum.
Afet Kırat
Kaleminiz hiç susmasın anlamlı dolu dolu duyguların işlendiği şiiriniz güzeldi .Hayırlı cumalar.Selam ve dua ile..
Kırat önde giderdi, katlardı nice yolu Afet dolu yılları bana mısın demezdi Gönül vefa duygulu anılar zafer dolu Alnı hep ter içinde haram lokma yemezdi Zamane içersinde umutsuz canı sıkık Geçmişi düşündükçe bugün mırığı yıkık Geleceğin düşüyle yeisle taşıyorum Bir zemheri öncesi üşüyor üşüyorum________________hisbey
Rüzgârlar süpürür mü yüreğimden ağrımı? Başım önüme eğik, omzumda tonlarca yük Etekleri sürünen üç beden daha büyük Hesaplanıp işlenmiş yalnızlık taşıyorum Yaşamak buysa şayet işte hep yaşıyorum.
Afet Hanım,her zamanki gibi harikasınız beğeni ile okudum şiirinizi.Sizi şiirlerinizden tanıdığım kadarıyla kendine güvenen ayakları yere tam basan ve yılmayan bir karekteriniz vardı.Ancak bu şiirde sanki yorulmuş,yılgınlık belirtileri gördüm be bacım. Kutlarım,Saygı ve selamlarımla......
Fazlasını derleyip yuvama taşıyorum Engelleri yok sayıp inatla aşıyorum.
Afet hocam kendimi buldum şiiriniz de hayat dedikleri bu degil mi işte? Hepimiz bir şekilde yaşiyoruz onu yine yaşama ya degerli kilan kendimiz olacagiz,yollar inişli cıkışli olsa da pes etmek yok mücadeleye devam.Bu yollar da bize eşlik eden bir dost var ki "O" bir gün mükafatinida verecektir elbet.O´na siginalim yeter.Var olsun yüreginiz kaleminiz,Rabbim saglik afiyet ve huzur dolu günler nasip eylesin.Sonsuz saygi ve selamlarimla cok uzak diyarlardan sevdigim usta kaleme.
Senin o güzel ruhun bize hayat saçıyor Asumanı kaplayan dev bir kanat açıyor Şiirin esvabında cep delik cepken delik Eğer yaşamak buysa Mevla'ya et bendelik
Her zamanki gibi hüzünle süzülmüş güçlü Afet Kırat örgüsü..Tebriklerimle..