Kar yağdı bu aşkın haziranına. Bak güneşi getirdim mısralarıma Sen üşüme…
Ben sevdaların firakında yudumladım acıyı Bulutların ağladığı mevsimlerden düşüyorum Sevgiye ihanetlerin asi doruklarına…
Alnımın nura hasret ızdırabını İlmek ilmek işliyorum senden kalan yadigâra Bir neyin iniltisinde Ebu Bekir(r.a) misali geceler giydiriyorum Mahcup edalı günahlarıma Sırf senin ellerin değdi diye Hiç çekmiyorum ellerimi Siması seni andıran seccademden Bir tek o anlıyor beni…
Nefessiz kaldım hicranın ağaran günlerinde Ruhumda alıngan fırtınalar Tutundum eteklerine Nereye savurursa savursun yetimliğimi Affı yasakladı kırgın yüreğim İsmini düşürmediğim dilime. Bin ah etsem de duymaz ki vefamı Kar yağdı bu aşkın haziranına. Bak güneşi getirdim mısralarıma Sen üşüme…
Hayalin sislerin mateminde kayboluyor Gölgemi bile bulamıyorum Yitip gidiyor ansızın Geçmişin fotoğrafından düşen son damla Umut ediyorum çizdiğim her karede Yorgun dallarından topluyorum Dileklerimin…
Sessizce ağlıyor içimde Pamuk şekerini çaldığın o hüzünlü çocuk Sus diyorum katmerleme acımı Dermansızım… Derin susuşlar konuğum şehri nihanımda Senden kalan yıkık dökük yanımla.
Şimdi bu hüznün saklı masalında Yapayalnızım… Dilerim Bir lahza yıkanır ruhun Merhamet denizinin kıyısında Avuçlarından içtiğim gün ışığı gibi Yeniden doğarsın sabahlarıma...
Züleyha Özbay Bilgiç 4 ocak 2011
kendime ait seslendirmeyi kaldırdım biraz da bu güzel yorumu dinleyelim. Şükranlarımı sunuyorum Can Demiryel’e Kütahya
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şimdi bu hüznün saklı masalında Yapayalnızım… Dilerim Bir lahza yıkanır ruhun Merhamet denizinin kıyısında Avuçlarından içtiğim gün ışığı gibi Yeniden doğarsın sabahlarıma...
nirde benim kahvemm şu şiiri dinlerken yudumlayım:))....yagmur çisesi gibi sesizce düşmüş sayfaya tebrikler harikaydı saygılarımla...
Sessizce ağlıyor içimde Pamuk şekerini çaldığın o hüzünlü çocuk Sus diyorum katmerleme acımı Dermansızım… Derin susuşlar konuğum şehri nihanımda Senden kalan yıkık dökük yanımla.
Hepimizin içinde bir yerde saklı durur çocukdu yanımız. Şiirinizi beğeniyle okudum.Zaten hakettiği yerde. Kutluyorum duyarlı gönlünüzü.sevgiler.
Kirpiklerimde sağanaklar usta kalemin tınısında şimdi bulutlarım daha yağmur topluyor ne güzel sizi okumak değerli şairim emeği geçenlerin ellerine emeklerine dost yüreklerine sağlık sevgilerimle saygılar....
Eğer yüreğim başarabilirse gözlerine aşkı sokmayı, eğer yazdığım mektuplar başarabilirse kalemini benim için yazdırmayı ve eğer çok geç olmazsa vakit ben yanındayken, eğer bu kadar yakınındayken bulabilirsen artık sevdayı, ben işte o zaman razıyım yakılmamış türkü olmaya, hep düşünde kalmaya.
her gidiş bir virane bırakır arkasında hüzünlerle yıkar seveni umutsuzdur dönüşü olmayan duygular öksüz kalır harikaydı şaiirem kutlarım saygılar hüzünlü bakışlardan
Şimdi bu hüznün saklı masalında Yapayalnızım… Dilerim Bir lahza yıkanır ruhun Merhamet denizinin kıyısında Avuçlarından içtiğim gün ışığı gibi Yeniden doğarsın sabahlarıma... Züleyha Özbay Bilgiç 4 ocak 2011 Kütahya -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- yuekten tebrikler yurekten gelen sozlerin sahibinedir.
Mahcup edalı günahlarıma Sırf senin ellerin değdi diye Hiç çekmiyorum ellerimi Siması seni andıran seccademden Bir tek o anlıyor beni… Yüreğinize sağlık..beni çok etkiledi şiiriniz...sevgilerimle.....
Bulutlar ağlamasa, böylesine duygusal ve güzel dizeler çıkmazdı ama yine de dilerim o bulutların yerini güneşli ve masmavi bir gün alır, yüzünüz tebessümle aydınlanır...
Sessizce ağlıyor içimde Pamuk şekerini çaldığın o hüzünlü çocuk Sus diyorum katmerleme acımı Dermansızım… Derin susuşlar konuğum şehri nihanımda Senden kalan yıkık dökük yanımla.
ŞİİRLERİNİ DUYARAK TAKİP ETTİĞİM DİNLEDİĞİM SEVGİLİ ŞAİREMİ CANDAN TEBRİK EDİYORUM.ÇOK SÖZE NE HACET. ESER ORTADA.DAİMİ BAŞARI DİLEKLERİMLE SELAM SEVGİLER.
Bazen içinizde tarifi imkansız bir sıkıntı olur da hafif hafif ürperirsiniz ya nedenini bile izah edemeden korkarsınız, bu şiir bana o duyguyu yaşattı .....
Ben sevdaların firakında ..................... diye başlayan şiirdeki tok ses ,kendine güveni, hiçbir zorluk karşısında pes etmeyecek bir haykırışı temsil eder gibi.............. ama uzun sürmüyor bu haykırış, daha doğrusu haykırışın aslında yürekteki yangını küllemek için perdeleme göreviyle olduğunu hemen akabindeki dizelerde anlamak zor değil....
Ben diye başladım haykırdım ama aslında , yaratılan olarak acizliğimin farkındayım. yaratanla aramdaki sınırı kaldıran seccademe kapanarak dik duran alnımı yere indirerek , mahcubiyet saydığım günahlarımdan kurtulmak için Allah dostlarının yolundan gitmeye çalışıyorum, becerebildiğimden de emin olmadığım için bir ney misali pişmanlıklarıma inliyorum
şiirin akışının değiştiği yer.... Yukarıdaki mistik atmosferden sıyrılıp hayata geçiş noktası
Halim nasıl mıdır? Ayrılığın her şafağı beni nefessiz bırakıyor, daralmışım, ruhum her şeyden alınır oldu, ben yine de sana tutunurum, beni koruyacak bir babam da yok bu yetimliğimi istediğin gibi savurabilirsin, dilim her ne kadar seni söylemek istese de yüreğim buna müsade etmiyor. Bu yasaklar yüreğimi üşütür titrerim ama sen üşüme diye, mısralarımda sana sitem etmem güneş gibi ısıtsın içini , buradaki teslimiyet ve teslimiyetin akabinde koruma isteği, işte şiirin izah edilmesi zor kısmı.... İlahi bir atmosferden beşeriyete geçiş... Maşuğu belli olamayacak kadar gizlenmiş fakat izlerine de rastlayabileceğimiz bir sevda....
Hayal meyal gibi , sislerin içinde kaybolan bir sevda öyle ki bu sevda benim cismimi bile yok etti, bundan dolyıdır ki gölgem yok, ya da ışığim sendin işik olmadığı için gölgem yok, hangisini anlamamız gerek acaba? Bu yorgunluğum içinde sadece dileklerim kaldı...
Yine halimi bilesin diye söylerim , gizli şehrimdeyim , içimdeki çocuğun bir anda eriyen ve ağıza hoş bir tatlılık veren ; fakat çabuk tükenen pamuk şekeri misali sevdasının çaresizliğini yaşarım.
Şimdi bir masal misali hayal olan bu sevdanın müsebibi olan senin merhametsizliğinin geçmesini beklerim ve umutluyum....
Her bendinde farklı bir atmosfere gittiğim bu şiirde yapılan bağdaştırmalar iddalı, bir bakıyorsun haykırış, sonra teslimiyet, sonrası acziyet, çaresizlik ve yatağını bulan su misali dinginlik, akabinde temenni.... değerlendirmemin girişinde belirttiğim korku işte bundandır, sebebi izah edememek. Bilirim ki duyguyu en iyi şair bilir , ben sadece bendeki cephesini anlattım , kusurlar affola
öncelikle hoş geldiniz. yorumunuzu bi kaç kez okudum. bazı bölümleri hariç doru tesbitleriniz vardı bunu yansıtabildiğim için mutlu oldum. birincii bölümdeki tesbitiniz için şunu ifade edeyim ki. Ben sevdaların firakında yudumladım acıyı Bulutların ağladığı mevsimlerden düşüyorum Sevgiye ihanetlerin asi doruklarına…
burada kendine güvenden ziyade yaşadnılan hayal kırklığını ve kimseye gereğinden fazla güven duymamk gerektiğini vurgulamak istedim aslın. sevgiker vardır en kıymetlinizdir tarihe fuzulinin dediğini aksine eski sevdaların yaşadığı o asil o herşeye değer sevdalar. ve ufacık bir sarsıntı geçirse bu depremi kaldrıamaz yürek. o yüzdendir ki sevdaya asidir doruklardadır verilen değerin yerle bir olmasıdır. burda anlatılmak istene duygu.
Alnımın nura hasret ızdırabını İlmek ilmek işliyorum senden kalan yadigâra Bir neyin iniltisinde Ebu Bekir(r.a) misali geceler giydiriyorum Mahcup edalı günahlarıma Sırf senin ellerin değdi diye Hiç çekmiyorum ellerimi Siması seni andıran seccademden Bir tek o anlıyor beni…
bu bölüme gelince biraz yaklaşmışsınız aslında. güzel tebitleriniz vardı yine. ama bu bölümün yansıtmak istediğii asıl nokta hz ebu bekir misali
İlahi, sen beni benden daha iyi bilirsin! Bende kendimi beni övenlerden daha iyi bilirim. Onların bende bulunduğunu sandıkları iyilikleri sen bana ihsan et ve bilmedikleri kötülüklerimi de ört gecenin gündüzü örttüğü gibi , bağışla! Hakkımda söylenen şeylerle beni günahlandırma! ''
yani geceni gündüzü örttüğü gibi günahlarımı ört. ve akabinde de aldığı en güzel hediyenin tek hatıranın önemi ne denli kıymatli olduğu seccadenin hikmetni anlatıyor yani. bu da özelimde kalsın isterim ki aslında şiirlerimini hikayesini açıkmalam istemem okuycu kendinden ne buluyorsa odur benim için:)
Nefessiz kaldım hicranın ağaran günlerinde Ruhumda alıngan fırtınalar Tutundum eteklerine Nereye savurursa savursun yetimliğimi Affı yasakladı kırgın yüreğim İsmini düşürmediğim dilime. Bin ah etsem de duymaz ki vefamı Kar yağdı bu aşkın haziranına. Bak güneşi getirdim mısralarıma Sen üşüme…
bu bölüme gelince yine yerinde tesbitlerle irdelemişsiniz.yalnız buradaki yetimlik babayı ifadeden ziyade şiirn içinde gizlenmiş başka bir yetimlik yani en kıymetlisi en değerlisi onun içn özel bir yeri olan varlığı elinden alınmış bir ruh halini yansıtıyordu.
Hayalin sislerin mateminde kayboluyor Gölgemi bile bulamıyorum Yitip gidiyor ansızın Geçmişin fotoğrafından düşen son damla Umut ediyorum çizdiğim her karede Yorgun dallarından topluyorum Dileklerimin…
**Hayal meyal gibi , sislerin içinde kaybolan bir sevda öyle ki bu sevda benim cismimi bile yok etti, bundan dolyıdır ki gölgem yok, ya da ışığim sendin işik olmadığı için gölgem yok, hangisini anlamamız gerek acaba? Bu yorgunluğum içinde sadece dileklerim kaldı...
burda sayın ki sizin her an yanınızda olan tıpkı gölgeniz gibi her an desteğiniz olan bir sevdayı anlatıyordu artık ne o gölgenin kıymati var ne de hüznün matemin..sen kıymetini bilmedikten sonra .. diyor şir.
bu pamuk şekerini de ayrı bir anısı hikayesi var tabi . o da şairinde kalsın derim:)
kısaa güzel tesbitleri vardı kaleminizin . bir okur olark şiire bu denli araştırmacı bir gözle bakabilmek de ayrı bir yetenek olsa gerek. nasılsa her şirin birmuhatabı vardır sanırım bu hikayeleri de o anlr ancak:)
şunu hep savunurum ki şair empati kurabilen sadece kendi yaşadıklarını değil yalanılanları da yazabilen bir gönül işçisidir. tekrar teşekkür ederim saygılarmı sunarım
bak bunlar beni,m ellerim. yokluğunda ayazları bunlarla topladım. sürdüm yüzüme. bu yüzden üşüdüm. hep çok üşüdüm.... sen yeter ki üşüme diye... çok içtendi şiiriniz. kutlarım.
Kar yağdı bu aşkın haziranına. Bak güneşi getirdim mısralarıma Sen üşüme…
Hayalin sislerin mateminde kayboluyor
Seven yüreğinden sevgi eksik olmasın bitanem. unutmaki her gecenin bir sabahı mutlaka vardır. şiir yüreklim yüreğini kutluyorum , ve mutluluk diliyorum. Güneşin yününü çevirdim sana gönderiyorum. Sevgiler nadide gülüme...Allaha emanet ol....
"Bir dertli kul idim derman arayan" diye söze başladı Beyazidi Bestami
Kalbime bir süvari gibi indim. Bütün ellerimle Hakk’ın kapısını çaldım bela eliyle çalmadıkça kapı açılmadı. Bütün dillerle izin istedim,hüzün diliyle istemedikçe izin verilmedi. Bütün ayaklarla O na giden yolda yürüdüm. Yokluk ayağıyla yürüyemedikçe dergahına varamadım.
Denildi ki "Ey Bayezid nefsinden boş ol. Hiç ol da gel" Yıllarca gayret ettim. Ve bir gün Sükut edince baktım ve gördüm ki derdim dermanım imiş.
dedim sevgili Züleyha
ah canım benim...ne diyebilirimki bu seslenişe,bu derin içlenişe...
güne düşmeli diyorum ve sevgilerimi bırakıp yeniden dönmek adına ayrılıyorum sayfandan...
çokk içliydii hanii boğulacağından korka korka dalarsın ya o denize daldım gittim bende o buğulu sesinde hani bazen düşeceğinden korkarsın da yine de yaklaşırsın o uçurumun kenarına uçağını sanıp birden çakılı verirsin yere iştee tamm böylee çakıldım kaldımm bende şiirin dibine severimm ölmesini bile imgelerle yoğrulmuş mısraların içinde ....... harikasın kardeşimm çokk çokk beğendimm alıp kaçıyorum izninle...
DOST BU YÜREĞİN DERİNLİĞİNDEN GELEN GERÇEĞİN ACISI ÇOK HARİKA KALEMDEN DAMLAMIŞ KAĞITA...KUTLUYORUM NAKSEDEN GÜZEL ŞİİRİNİ SEVGİLERİM O GÜZEL YÜREĞİNE...
Bulutlar hangi mevsimin gözlerini bileklerine siliyor bilmiyorum ama. Bir şair'e var biliyorum bulutlar sağnak olup avuçlarına umarsızca yağmur bırakıyor.
Kanıyor Üşüyor
Hep onulmaz ağrıların sancıların gün doğumuna açılan gözleri var biliyorum . Ve biliyorum ki herşeye rağmen kar yağan düşlerine inat kardelenleri kışın yaşatmaya çalışan bir yüreğe sahip.
Daha yağmur kokulu düşlerin nemi saklı iken gözlerde , ''senden kalan kırık dökük yanımla'' bulutlarım tekrar geldi esareti olduğum şehrin sokaklarına ...
O bir Züleyha Özbay BİLGİÇ ....
Tebriğimle sayın şair'e ablam . Müsade et yağmur terk etsin An/kara yı
Şimdi bu hüznün saklı masalında Yapayalnızım… Dilerim Bir lahza yıkanır ruhun Merhamet denizinin kıyısında Avuçlarından içtiğim gün ışığı gibi Yeniden doğarsın sabahlanma…
Bu duygu yüklü şirii ve duygu yklü yüreği saygı ile kutluyorum.
Gıpta ile okudum,hayranlıkla dinledim bu muhteşem ötesi şiiri. yerli yerinde kusursuz dizeler ve profesyonelllere şapka çıkartacak harika bir yorum. şu an duygusallığım mı üstümde nedir bilmem ama çok etkilendim şiir ve yorumdan. seçkinin kararı ne olur tahmin edemem ama, ben bu şiiri şu an için ayın şiiri olarak kendimce ilan ediyorum. yemekte en son tatlı yenir. ben bugünkü menüyü ruhumu tatlandıran bu şiirle sonlandırdım. şiir ve yorum adına mükellef bir ziyafetti. geriye bir türk kahvesi kaldı. onu da kim ikram eder bilemem:)) tekrar bu dört dörtlük şiir ve yorumu kutlar, canınızın sag yüreğinizin her daim şiirle yüklü olmasını dilerim...
Şimdi bu hüznün saklı masalında Yapayalnızım… Dilerim Bir lahza yıkanır ruhun Merhamet denizinin kıyısında Avuçlarından içtiğim gün ışığı gibi Yeniden doğarsın sabahlanma…
bulutların arkasında yagmuru izlesede güneş mutlaka ıslanan şehiri ısıtmaya dönecektir.... muhteşem harika bir şiir güzeli yazan kaleminiz daim olsun sevgi ve saygılarımla harikaydı... hangi yagmurda yazdınn:)))))))))
Şimdi bu hüznün saklı masallında Yapayalnızım… Dilerim Bir lahza yıkanır ruhun Merhamet denizinin kıyısında Avuçlarından içtiğim gün ışığı gibi Yeniden doğarsın sabahlanma muhteşem bir şiir tebrikler cann
Merhaba sevgili dostum ,mükemmel bir şiir ve yürek dolu olan dizelere yüreğiniz çağıl çağıl akmış ,dost sizi ve anlamlı şiirinizi tebrik ederim, şiirini beğeniyle okudum..başarılarınız daim olsun.. Saygılarımla