Her çizgisinde o gül yüzünün Solgun tebessümleri ağırlardı Yılların tok gönüllü edasıyla Nasıl da kollardı dört çiçeğini Merhamet nehrinden akardı Sözlerinde yıkanırdı şefkat Susarak söylerdi sevdiğini...
Gün yine şafağın kollarında Yol uzun yol meşakkatli Ekim çölden almış sıcağını Yakar tenini Yürü diyor çabuk davran Kasım misafir olmadan ocağına Hasat zamanı şimdi Kolay değil rızkını kurak topraktan dermek Hayat bu Terle yoğrulmuş koca bir emek...
Züleyha Özbay Bilgiç Kütahya/2010
Şiirime sesiyle güzel yorumuyla ayrı bir anlam katan Eylül’ e sonsuz teşekkürlerimle.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EMEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EMEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gün yine şafağın kollarında Yol uzun yol meşakkatli Ekim çölden almış sıcağını Yakar tenini Yürü diyor çabuk davran Kasım misafir olmadan ocağına Hasat zamanı şimdi Kolay değil rızkını kurak topraktan dermek Hayat bu Terle yoğrulmuş koca bir emek...
merhaba usta tebrikler. harika bir şiirdi emek verilmiş. terlemiş yürek eylül kardeşimize de sealamlar. ne güzel bir renk katmış hep aşkla kalın
Çileli ve fedakar, anadolu insanının tam bir osmanlı kadınının fedakarlığını anlatan birbirinden güzel dizeler okuduk şiirde, hemşehrimizde sayılan değerli şairemizi gönülden kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
TÜRK Gençliğimiz sigara ve alkol ,uyuşturucu illetine alışmasın diye yeşilay ve ssd temsilcisi olarak, mücadele veriyoruz. Sizin bu konuda şiirinizin de etkili olacağına inanıyorum. Meslekte emekli olmuş ben öğretmen olarak teşhisimde yanılmıyorum inşaallah... Karar sizlerin...selam ve sevgilerimizi kapadokyadan sunuyoruz.
Resimle başlayan şiirle devam eden bir emeğin bir çilenin hikayesi.saf, katıksız, haramdan arınmış ürüne verilen verilen emek. emeklerin en kutsalı, hele de çilekeş anadolu kadınının emeği.belki hayatında oje nedir bilmez ama, toprağın rengi oje olmuş o öpülesi elin tırnaklarına.kınadan başka boya bilmeyen saçlarını süpürge etmiş çocuklarına, acımasız hayatın içinde muhannete muhtaç olmamak pahasına kadın olduğunu unutmuş zaman zaman.bastırılmış duygularını gömmüş gecenin kör karanlığına.ödülü cennet olan; harama, günaha bulaşmamış amellerle bezenen hayatın içindeki tüm çilekeş anaların ellerinden öpüyorum. onları anlatmaya, methetmeye sayfalar yetersiz kalır. Bu güzel vefa örneği şiirinizi can ı gönülden kutluyorum...
Şiirde ilk beni çeken fon müziği çok severim o filmi şaheser diye düşünürüm, dizelere gelince ah elleri nasırlı bacakları kolları yorgun anamm,gözler ışıl ışıl ama ümit dolu ne güzel...
kendimi düşündüm acaba ben nasıl olacağım yaş ilerledikçe
Gün yine şafağın kollarında Yol uzun yol meşakkatli Ekim çölden almış sıcağını Yakar tenini Yürü diyor çabuk davran Kasım misafir olmadan ocağına Hasat zamanı şimdi Kolay değil rızkını kurak topraktan dermek Hayat bu Terle yoğrulmuş koca bir emek...
Gün yine şafağın kollarında Yol uzun yol meşakkatli Ekim çölden almış sıcağını Yakar tenini Yürü diyor çabuk davran Kasım misafir olmadan ocağına Hasat zamanı şimdi Kolay değil rızkını kurak topraktan dermek Hayat bu Terle yoğrulmuş koca bir emek...
yazan kalemi...ses veren nefesi yürekten kutlyorum..çok güzeldi....sevgimle şiir yürekli dosta...
Gün yine şafağın kollarında Yol uzun yol meşakkatli Ekim çölden almış sıcağını Yakar tenini Yürü diyor çabuk davran Kasım misafir olmadan ocağına Hasat zamanı şimdi Kolay değil rızkını kurak topraktan dermek Hayat bu Terle yoğrulmuş koca bir emek... muhteşem bir şiir canım harika bir anlatım yorum güzel yüreğine sağlık
Gün yine şafağın kollarında Yol uzun yol meşakkatli Ekim çölden almış sıcağını Yakar tenini Yürü diyor çabuk davran Kasım misafir olmadan ocağına Hasat zamanı şimdi Kolay değil rızkını kurak topraktan dermek Hayat bu Terle yoğrulmuş koca bir emek...
FON MÜZİĞİ VE DİZELERİ İLE HARİKA BİR ÇALIŞMA CANDAN TEBRİKLER SEVBGİLİ ŞAİREM BAŞARILARINIZ DAİM İLHAMINIZ BİTİMSİZ OLSUM SELAM SEVGİLERİMLE.
Gün yine şafağın kollarında Yol uzun yol meşakkatli Ekim çölden almış sıcağını Yakar tenini Yürü diyor çabuk davran Kasım misafir olmadan ocağına Hasat zamanı şimdi Kolay değil rızkını kurak topraktan dermek Hayat bu Terle yoğrulmuş koca bir emek...
Züleyha Özbay Bilgiç Kütahya/2010 .................................. Anadolumuza anıyla şanıyla adını yazan anaları hayatın farklı bir pencerisinden gördüm bu eserde ellerine yüreğine sağlık dost kalem şiiri alkışlıyorum selam ve hürmetlerimle kaleminiz ve yürek sesiniz hiç susmasın
Cennet meleğin dünyadaki ismi Anne.... Vatanımızı bizlere emanet edenlerin dayanağı anne. Sırdaş, sevgi korunağı, küçük vatan anne..... Ne yazılsa az, ne dense küçük kalır ardına..
Harika duygularla bezenmiş harika şiirinizi ve yazan yüreğinizi kutluyorum. Saygılarımla...
Gün yine şafağın kollarında Yol uzun yol meşakkatli Ekim çölden almış sıcağını Yakar tenini Yürü diyor çabuk davran Kasım misafir olmadan ocağına Hasat zamanı şimdi Kolay değil rızkını kurak topraktan dermek Hayat bu Terle yoğrulmuş koca bir emek...
Koca bir hayatı satırlarınızda geçmişi hatırlayarak okudum değerli dost yüreğinize sağlık selam ve saygılarımla.
Şiirinizi hem okudum hemde yaşadım.Gözümün önünden o kurak topraklar filim şeridi gibi geçip gitti. Talip Apaydın'ın Toz Duman içinde isimli romanının tadında buldum kendimi.Yüreğine ve emeğine sağlık.
Milli Mücadele dönemi ve sonrasında Türk kadını, Türk kültüründen gelen alışkanlıkla düşmanla savaşarak, devrimlerin uygulanmasında en önde yerini alarak varlığını ortaya koymuştu. Ne güzel demiş M.Kemal ATA'TÜRK
Cümlelerinde soluksuz bırakan şaire , Değindiği konuya bakar mısınız ne kadar özenle işlemiş. Kadın emeğinde ki gizli gerçeği yani toplumsal başarının örtülü ve bir o kadarda açık anlatımı ...
Gün yine şafağın kollarında Yol uzun yol meşakkatli Ekim çölden almış sıcağını Yakar tenini Yürü diyor çabuk davran Kasım misafir olmadan ocağına Hasat zamanı şimdi Kolay değil rızkını kurak topraktan dermek Hayat bu Terle yoğrulmuş koca bir emek...
BİR SOLUK Kİ O ALINIR DÜNYAYA BİN BEDEL...SEVGİLER GÜZELLİĞİNE...
Allah Rasulü sav.bir gün bir tenhaya oturmuş ağlarken sahabi yanına varıp nedenini soruyorlar o güzide sevgilimize...
çevirip mübarek başlarını cevaben buyuruyorlarki, "dilerdimki Annem veya Bamam onlardan biri yanımda olsalardı ve ben namaz kılarken bana "Muhammed"sav. diye seslenselerdi ve ben namazımı bozup onlara efendim diye cevap verebilseydim...
evet kutassıllığın mabedidir Annelerimiz...
kutluyorum bu gencecik narin Annemizi ve onun nezdinde bütün Annelerimizi....sevgimlesin canım ve duamla....
beyenrek okudum tebriklerimle
ilhaminiz bol kaleminiz daim olsun
sevgilerimle