(Ümraniye Belediyesi “100. YILINDA ÇANAKKALE ZAFERİ” KONULU 11. GELENEKSEL ŞİİR YARIŞMASI mansiyon ödülü...)Mart 2015
AŞK’A ADANMAK (Çanakkale’nin aziz hatıratına)
Yürüdüler Yollara şehadet gülleri serperek Can sızısına, yâr tasasına aldırmadan İnancın ahdine bürünerek Yürüdüler... / Yol uzun ,köhne zamanlardan bir mahşer Süngülerin ortasında binlerce yiğit Cennete sevdalı Ve Edincikli Mehmet Er! Gözün gördüğü her yer cihanı titretir Hakk’ın gülistanında imanla yunar mehmetler... / Mürranelerin dili yok Bu toplar bu gülleler Yılgın destanları barındırmaz bağrında Kan rengi toprakların mukaddes adı vatan Bin can feda bayrak uğruna, bir kol ne ki? Sesin hakkı muştuluyor Mehmet! Bu emin ,bu sabrı yudumluyan acı Bu kanı donduran cesaret Rütben ki şehadet! Aşka adanan kelâm , secdelerin dilinde hû! ’Komutanım Allahaşkına, Allah rızası için kes şu kolumu!’ / Rahmetin tecelligâhında kalb konuşur Hissi kesilir bedenin, sendeki imanla Mehmet! Ve coşkundur Alah Allah nidaları Gün senindir muştu senin Öyle kolay verilmez hürriyet... / İnşirâhındır bu ateşi sûzan Yaralarına hançer vurmaya yeltenirken hâinler Gücünü Hakk’tan alan şimşekler gibi Göğsünü yarıp sırtlandın âsumanı Kim bilir kaç asırlık yük bu devran... / Kınalı kurbanlar Mehmet Bölük bölük ,kaç tümen ,kaç alay Hangi ananın bağrından kopup gelir bilir misin? O analar ki cephede Nene Hâtun Sılada yâr! Duada ar! Söyle Mehmet bu aşkı Hangi destan böylesi ulvî yazar... / Yürekli bir milletin evlatları Güneş rengi mermamet taşır bağrında Bundandır Anzaklı Ömer’in Tesbihine işlediği duası Ve hürmeti Türk bayrağına... / Yek vücut ,tek iman ve gücünü teslimiyetle sınamış Alev dehlizinde sağanak tufanları Dehşeti kelâma sığmayan bir mücadele Hesapsız inanırım... Dağlar ser verse oynatırdın yerinden Sırtını dayayıp taşları Seyit onbaşım! / Çarpışmak ki ne çarpışmak Her yiğidin harcı değildir Mehmet İsmini kandan mürekkebe bulayıp Silinmez izlerle bir tarih yazmak ... / Gül rengi coğrafyanın gül yürekli şehitleri Cânilerin ayaklarına pranga vuran erler Ve puslu oyunları yerle bir eden neferler Ne dehşetli infilak bu, ne ağır bir yenilgi Cehennemsi kor düştü, düşmanın otağına Böyle cenk görmüş mü gözleri âmâ Avrupa? / Değil mi ki yeniden bahara durmaktır yaşamak Can pahasına, vatan uğruna , Aşk’a adanmak... / Şimdi Beyaz bulutların masumluğu sizin Ve dönülmeyen seferlerin ahdi de Dudaklarımızda aminler Sessiz bir dua gibi Dalgaları Çanakkale’nin....
Züleyha ÖZBAY BİLGİÇ--- Şair -Yazar Kütahya-(not-Bu şiir bizzat Çanakkale şehitliğinde kaleme alınmıştır.)
(Ümraniye Belediyesi “100. YILINDA ÇANAKKALE ZAFERİ” KONULU 11. GELENEKSEL ŞİİR YARIŞMASI mansiyon ödülü...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞK'A ADANMAK(Çanakkale'nin aziz hatıratına) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞK'A ADANMAK(Çanakkale'nin aziz hatıratına) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aziz şehitlerimizin manevi hayatlarında olarak şiirinizi dinledim. Hayırlı Ramazan günlerinde sabahın seherinde dualarımız sizler le. Kaleminiz daim olsun. Tebriklerimizi ve saygılarımı ve kapadokyadan sevgilerimizi arkadaşlarımızın adına sunarım...
şehitlere ölü demeyiniz, onlar diridirler ama siz göremezsiniz diyordu Yaradan... onlar bizim gönlümüzde her geçen gün daha da büyüyerek yaşıyorlar... ne güzel duyarlılık dolu bir şiirdi... tüm kalbimle kutluyorum asil kalbinizi...tebrikler ve saygılar sunuyorum.
HAMASİ DUYGULARI KUTLARIM...
ŞİİRİ BEĞENDİM...
....................................... Saygı ve selamlar..