İncecik bir fidansın on dördü gibi mâhın Kömürü kıskandırır kaşındaki siyahın Söylesene gelincik zen olmak mı günahın? Gelinciğin gözünde mor menekşe biter mi? Sürer mi ölene dek gün gelir de biter mi?
Sen didindin tarlada erin gitti kumara Yuva yapmış yalanlar binbir türlü numara Ne söylesen faydasız ezilesi bu mâra İlaç deva olmaz ki yüreği tutmuş nasır Merhamet ne öğrenmez yaşasa da bin asır.
Küfür kanatlı kuş mu konacaktı dalına Binip gittin ne oldu hırs ve kin sandalına Ne söyledin de bastı şiddetin pedalına? Gözünü mü siliyor ellerinin kınası Alizeyi beklerken yaktı kum fırtınası.
Gün gelip sökülecek parmağından kırmızı Durulacak mı sandın mutluluğun hırsızı Birikecek içinde binlerce acı sızı Buna dayanmaz yürek sen narinsin nazenin Sonu bu mu olmalı eşe sevdalı zenin?
Cinayet bu yapılan öldüren azar azar Huzursuzluk yaratır ruh evinde bu azar Yıllar geçer sözüyle zamansız mezar kazar Binlercenin üstüne eklense yüz bin ayet Bitmeyecek ızdırap, bitmeyecek cinayet.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GELİN KIZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GELİN KIZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Afet ablam size daha ne denilir ki? O kadar net vurgulamışsınız ki yaşanan hadiseleri, insan bi an başka diyarlara uçuyor.harika bir şiirdi, cok lezzetliydi, tadı hala damağıma pusu kurmuş.Yüreğinize sağlık, kaleminize güç. Ömrünüze saadet diliyorum. Saygılarımla ablam.
zamanın kanayan yarasına parmak bastınız..doğuda kadının gerçekten adı yoktur.töreyse töreleri batsın.insan katlıamından farksız.kadın = kölelik.bir köleye tanınan özgürlük daha çoktur. önce kolunu kanadını kırar onu bir cahile teslim ederler.küçücük yaşta.sonra kayınvalide imparatorluğu başlar.artık o herkesi memnun etmekle vazifelendirilmiş bir robottur.sabah erken kalkar daha güneş doğmadan önce ekmek pişirir.sonra evdekiler için kahvaltı vs.işler gece yarısı bitmez duyduğu gönül kırıcı sözler cabası.ailesini görmek için prosedür gereği evdeki herkesten izin almak zorundadır. öylesine katı kuralları vardırki görümce elti ve kayın ona istedikleri gibi karışır layık gördükleri kelimelerle yüreciğini kırarlar daha neler neler...duyarlı kalemi yürekten kutlarım...
o yörelerle alakalı bazı yanlışlarımı düzelttim bilgi olarak hep töre suçlanır ya hani oysa hiçbiri törede yoktur zaten bu yanlışların
töre adına işlenen cehalettir bu zira asıl töre manevi değerler ve toplumsal dayanışma çerçevesinde insanları yekvücut tutma vazifesi görür
törebilmez cahiller, vicdan ve Allah korkusundan yoksun zalimler ve Türk sineması sağolsun
Hassas yüreğini içten kutlarım ablacığım. Ve bu vesileyle niyazımdır ki hem dinimiz ve hem de töre, örf ve ananelerimiz sırtındaki bu cehalet yükünden kurtulur. Özüne kavuşur.
İmge zengini, içerik zengini, uyak zengini bir şiir. Tebrikler.
Bu siteye ilk girdiğim yıl beni eleştirecek haşlayacak taşlayacak birileri okusun şiirlerimi diyordum. Yazma ya çok da yabancı olmayan ancak yazmada devamlılığa geç başlayan biri idim. Kendimi geliştirmek haşlanmak istiyordum. Siz hazırım diye bir yorum yazmıştınız. Çok da memnun olmuştum. Ama ne yazık ki bay pas olduğum için tekrar bu siteye giremez oldum. Şimdi yeniden ara sıra da olsa giriyorum.
sayın üstadım sizi okumak gerçekten çok güzeldi bende meyve veren bağ ve bahçende biraz dolaştım bir kaç salkımda üzüm yedim helal edin saygılarımla.zeki tunç...
Gün gelip sökülecek parmağından kırmızı Durulacak mı sandın mutluluğun hırsızı Birikecek içinde binlerce acı sızı Buna dayanmaz yürek sen narinsin nazenin Sonu bu mu olmalı eşe sevdalı zenin?
Cinayet bu yapılan öldüren azar azar Huzursuzluk yaratır ruh evinde bu azar Yıllar geçer sözüyle zamansız mezar kazar Binlercenin üstüne eklense yüz bin ayet Bitmeyecek ızdırap, bitmeyecek cinayet.
Afet Kırat
Yüreğinize sağlık,çok güzel bir şiir okudm,selam ve saygılar..
Toplumumuzun kanayan yarasına parmak basmış şairem...Daha çocuk olanların cahiliyete kurban edildiği üzücü vâkalar bunlar..Eğitim şart : ) Tebrikler ..Slm sevgi ve dua ile..ESRA
Küfür kanatlı kuş mu konacaktı dalına Binip gittin ne oldu hırs ve kin sandalına Ne söyledin de bastı şiddetin pedalına? Gözünü mü siliyor ellerinin kınası Alizeyi beklerken yaktı kum fırtınası.
Kelimenin tam anlamıyla utanç verecek bir cehalet. Paylaşım için teşekkürler. Bu derin anlamlı şiirinizi kutluyorum.
Kırmızı zemine siyah yazı, anaduyguya uygun olsa bile okuma zevkine uygun değil. "Yüz bin" , "bin bir" biçiminde ayrı yazılır. Altı bin küsür ayet olduğuna inananlar yine bişi der sana. (Ayet cümle demek de; hatta aynı ayetler yüz binlerce okunsa da: amaç bağcıyı dövmekse)
"Dayanmaz ki yüreğin" okuma zorluğu: "Buna dayanmaz yürek" yazsaydın.
"Ne söyledin de bastı şiddetin pedalına? Buna soru imi koydun da örneğin bir alttaki mısraya niçin koymadın. vs
1- renk konusunu sadece resme uysun diye seçmiştim, değiştiririm. 2- buna dayanmaz yürek olarak değiştirmemde bir sorun olmaz 3-sayıları ayıracağım 4 -soru işaretini dediğin yere de koyabilirim, sadece unuttum 5- ayet meselesine gelince tam olarak sayısı belirlenmemiş olsa da altıbinden fazla olduğunu biliyorum, dediğim onların üstüne yüzbinlercesi de gelse durum değişmez. yani bu konuda takılacaklarını sanmıyorum.
Saygılarımla ablam.
SERHAT ERTAŞ