gözlerin düşerdi gecelerime/umut yıldızlar dökülürdü yaldız yaldız yakamoz olurdun gözlerimdeki denize son arzum olurdun son saatimde dudaklarımdan dökülen bana can olurdun, heyecan olurdun korurdun kötülerden ki ben tam zamanında sıyrılıp küllerimden tutunmuştum sesine
şafak vaktiydi, tan ağarırken ikircikli bekliyordum infazımın saatini korkusuzdum seninle, İçimde titreyen umutları içerek yaklaştı celladımın ayak sesleri uzadı gölgeler tutuldu nefesler, şaşırdı öfkeyi tüküren gözler; ve sesin...!
celladım; daha “son dileğin” derken vurmuştun tabureme sen ondan önce zaten! tutunmuştum sesine. öyleyken bile ben, çünkü değildim düşmanın celladımdı ben giderken!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TUTUNMUŞTUM SESİNE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TUTUNMUŞTUM SESİNE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
celladım; daha “son dileğin” derken vurmuştun tabureme sen ondan önce zaten! tutunmuştum sesine. öyleyken bile ben, çünkü değildim düşmanın celladımdı ben giderken! Sevim YAKICI (KargülüALMILA)
güzel,anlamlı ve düşündürücü şiirinizi ve mavi kurdeleli başarınızı kutlarım değerli Sevim hanım, saygımla,selamlar...
oktayzerrin tarafından 12/29/2010 2:19:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
şafak vaktiydi, tan ağarırken ikircikli bekliyordum infazımın saatini korkusuzdum seninle, İçimde titreyen umutları içerek yaklaştı celladımın ayak sesleri uzadı gölgeler tutuldu nefesler, şaşırdı öfkeyi tüküren gözler; ve sesin...!
celladım; daha “son dileğin” derken vurmuştun tabureme sen ondan önce zaten! tutunmuştum sesine. öyleyken bile ben, çünkü değildim düşmanın celladımdı ben giderken!
Çok güzel ve harika şiirinizi yürekten kutladım dost yazan yüreğin dert görmesin Selamlar saygılar
Ölmeden ölmek nasıl bir şey?..Seven yüreği öldürmek nasıl olur?...Sevgi,içimizdeki "ben"lerin filiz suyudur...seversek içimizde büyürler...Bize umut, gözümüze ışık, kalbimize sevinç olur sevgi...Dünyamız tozpembe, sonbaharlar altın renginde cümbüş gibidir...Seven üşümez,karlar yüreğinin beyazlığıdır...Mutluluk rüzgarının serpintileridir kar lapaları... Ya sevgimiz yara almışsa...ya, yar denen sevgili bize gülmemişse...çağrımıza gelmemişse...kıymetimizi bilmemişse...O zaman da güneş tutulur, sonbaharlar hüzün kokar...Düşen yapraklar kalbimizin sevgisi misali can çekişerek ölür...Göz yaşlarımız hicran, tebessümlerimiz buruk ve acıdır...Yürekler perişan, duygular yağmalanmıştır alabildiğine...Artık yaşamanın ne önemi var ki...Sehbalar kurulmasa da, cellatlar baltalarını bilemese de farketmez...Celladımız içimizdedir... sevdiğimizdir... Sevgimizi ve bizi öldüren adam...asılmasak ta sonuç aynıdırartık..Çünki biz yaşarken ölmüşüzdür... Şiiriniz çok güzel ve özeldi...duygulandırdı ve söyletti...Yazan yüreği ve kalemi tebrik ederim efendim...saygılarımla...Entellektüel.
celladım; daha “son dileğin” derken vurmuştun tabureme sen ondan önce zaten! tutunmuştum sesine. öyleyken bile ben, çünkü değildim düşmanın celladımdı ben giderken!
Olağan üstü bir duygu anlatımı yalnız beni bağışlarsanız şiirin en sonunda celladımdın olabilir mi diye düşündüm ama başından beri anlatıma bu şekilde yani celladımdı daha uygun kararına vardım.
ve gçözlerin umut kokardı gecenin rüzgarına tutnmuş yıldızlardan toplardım
diyesim geldi benimde kutlarım güzel yürğeini. usta bir hececiden mükemmel bir serbest okudum kalemiden aslında bunu çok az kişi başarabiliyor hecede usta olup serbest yazabilmek .. daha çok şey söylemek isterken şiirnde kaybodum tebrikler tekrar can şairem sevgimleee.
Altımda diyorsunuz. Neyin altında? Üstüne mi oturmuştunuz? Eğer oturmuşsanız, kımıldama ile gitmeyeceğiniz açık. Yani cümle fireli bana göre. Şiirsellikten de uzak.
yakamoz olurdun gözlerimdeki denize son arzum olurdun son saatimde dudaklarımdan dökülen bana can olurdun, heyecan olurdun korurdun kötülerden ki ben tam zamanında sıyrılıp küllerimden tutunmuştum sesine
"bana can olurdun, heyecan olurdun korurdun kötülerden"
celladım; daha “son dileğin” derken vurmuştun tabureme sen ondan önce zaten!
Burada da bi tuhaflık var. Sen ondan önce derken...
"tutunmuştum sesine."
demek ki tutunulan ses de infaza yardımcı mı olmuş. Çözemedim ki; devamındaki şu üç mısra, yani final neyi anlatıyor, şiirsellik nerde anlayabilmiş değilim.
"öyleyken bile ben, çünkü değildim düşmanın celladımdı ben giderken!"
Kısaca güne gelebilecek bundan daha nitelikli, şiirsel ve de duygulu şiirler mutlaka vardır. Duyguyu da yeterince yakalayamadım. Sanki zorlama yazılmış gibi...
Kısacası neden ve nasıl seçkiyi hak ettiğini bilemiyorum. Seçici kurul açıklarsa iyi olacak bence. Sadece sizin şiirinizle ilgili değil güne gelen tüm şiirler için söylüyorum bunu. Şu özelliğinden, şu farkından, bu bağlamda diye örneklerle açıklarlarsa, şiir yazmaya çalışan bizleri de aydınlatmış, ilerlememize ön ayak olmuş olurlar.
Selamlar, saygılar.
Ayrıntıda Gezinmek tarafından 12/23/2010 12:34:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Buzul yalnızlığımızın kaktüs yaslanmalarında hep aynı yankıyı dinleriz, yüreğimizin sol tarafı sancıdığı zaman. Sargımızın zaman ağrılarında düşler büyütürüz her dem, aşk ve sevdaya kafa tutarak.. Tebriklerimle...
Kutlarım Usta kalemi, kalemi tutan elleri. Şiiri defalarca okudum. Sonunda bocaladım durdum. Cellat kimin düşmanı? Kaleminiz daim olsun efendim. Saygılarımla.
Uzun zaman sonra bir dost şiiri okumak güzel.. Okuduğum şiir de güzeldi lakin...Finali defalarca okumama rağmen çözemedim... Acaba bir harf mi eksik diye düşünüyorum...''Celladımdı ben giderken'' ''celladımdın'' mı olacaktı..? Kutlarım güzel dizeleri...Selam ve Saygımla...
Şimdi anladım.İşyerindeyim şu an.Demek ki kendimi tam verememişim şiire.'Ben değildim düşmanın, celladımdı' Bu benim kondurmaya çalıştığım anlamlardan çok daha anlamlı.Teşekkürler açıklama için.Selam ve Saygımla.
Merhaba güzel yürekli dostum. Öncelikle teveccühleriniz için teşekkür ediyorum. Sonrasında ise gördüğünüz muammayı çözeyim Şimdi, Şair şiirde bir sese tutunduğunu ve tüm umutlarını o sese bağladığını ama o sesin sahibinin kendi katlini gerçekleştirdiğini ifade etmek istemiş. Yani, aslında ben zaten idam edilecektim, ama Celladımdan önce sen beni öldürdün ve ona iş kalmadı. İşte bu yüzden celladım sana diş biliyor, onun görevini elinden aldığın için celldaım sana düşman oldu ben ölüme giderken.. .
finale kadar muazzam.Hiç aklımıza gelmeyen bir konudur seslere tutunmak. Ellerinize sağlık. "Çocuk e harfine yaslanmış uyuyordu "diye bir şiir geldi aklıma okurken. Seslere tutunmak la başlar hayat anne bebeğin sesinde hayat bulur bebek annenin sesinde her umudunu.Umudun ve menfeatsiz her tutunmanın ilk noktası gibidir sesler.güzelde yansıtmış şiiriniz ellerinize sağlık.
Daha kaç kere okuyacağımı bilmiyorum.
Ancak Kargülü Almilayı eski uslübundan ayrılmış buldum. Çok güzel buldum ama, onun keyfi daha başka bunun keyfi ise daha da güzel.
Kelimelerin şeklinden duyguların kalbine bir yolculuk yapmış, ben okumayalı şairimiz...
"darağaçlarının gölgesinde
boynumda yağlı ilmek
altımda insafsız tabure
kımıldarsam gidecektim sensizliğe
tutunmuştum sesine"
Edebiyatla kalın efendim...