her şey senin bir adımına bakıyorken tokalaşır selamlar bakışlarla
bir kurgunun çığır açan duyguları karıştırır ortalığı sanalın tentesine düşer nârın kırmızısı fragmanları ardı ardına seyre açılır herkesin gözü üzerimde üstüne basa basa , ismim anılır sahnede
ben utangaç , ben firâri, acaba nereye saklansam görmezler beni
defteri kurcalanan , taşları yerinden oynatılan gönlümün duaları asılır dudağıma korku ile birlikte karışırlar zamana
oysa ki ¿ ilk kez yaşıyordum gözlerdeki sihri dokunuşlarından sıyrılıp sızıyordum içeri ilk kez okuyordum mânâlı gülüşleri bir köşesinden tutup yaslıyordum kendimi
bilmediğim bir seyahatin başındayım şimdi ayaklarım çıplak saçlarım örgüsüz ve boş valizim ağırlığı ile rüzgarın tersine koşuyorum
tırnaklarımın içine sinen , kirli topraklarını eşeliyorum dünlerin yarım yamalak açtığım perdelerini sirkeleyip yarına hazırlıyorum eskilerimi
biletsiz yolculuğun tedirginliği bir yana duraksız caddelerin sınırlarını çiziyorum , yol iz bilmeyen ruhumla soluklanacağım bir köşe kestirip gözüme çöküyorum dizlerimin üzerine
olmuyor , kimse içimdeki fırtınayı durduramıyor
çekiyorum kendimi Üsküdar’ın iyot kokan kıyılarına eteğimi topladığım gibi bırakıyorum kendimi soğuk sularına içimi titreten heyecanı yenecek tek sır var orda dalgasında saklı gizemli g/özleri kucaklıyorum tüm bendenimi maviye emanet ettim gitti ...
yıllar sonra platonik hayâllerin hayata geçişini yazıyor kalemim sözleri kifayetsiz umutları güneşi uyandıracak kadar cesaretli gecenin sağ elinden alıyorum siyah alfabeyi
şiirler annem, satırlar babam gibi ve itiraf ediyorum onlara seni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İyi ki ¿ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İyi ki ¿ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yıllar sonra platonik hayâllerin hayata geçişini yazıyor kalemim sözleri kifayetsiz umutları güneşi uyandıracak kadar cesaretli gecenin sağ elinden alıyorum siyah alfabeyi
şiirler annem, satırlar babam gibi ve itiraf ediyorum onlara seni
bir kurgunun çığır açan duyguları karıştırır ortalığı sanalın tentesine düşer nârın kırmızısı fragmanları ardı ardına seyre açılır herkesin gözü üzerimde üstüne basa basa , ismim anılır sahnede tebrikler
soru işaretinin tersden sallanan başı gibi benim de kafam döndü şimdi:)))
girişdeki o iki cümleyi zayıf buldum...bilemiyorum belki payımıza düşen iyi anlamak ve çözmekti anlatılanı ama ben yine de birbirini iyi tamamlamadığı düşüncesindeyim... halbuki şiir orta yerlerde ne çığlıklar atmış, ne fırtınalar koparmış... hani sesini duyurtamadığını düşünüyor veya fırtınaları kimsenin kucaklamayacağını sanıyor ama ben seve seve kucaklamaya ve saçlarını taramaya razıyım satırların...
ilk bölüm nedense bana forumlardaki atışmalarımzı hatırlattı...öyle ya forumlarda da oyunculuğa merak salmış bir halde birbirimize laf yetiştirmeye ve rolümüzü iyi bir şekilde oynamaya çalışıyoruz...bir şekilde sesimizi duyurtup koyu sohbetlere daldığımız bile oluyor...ne alaka diyeceksiniz ama benim hayal gücüm bu bağlantıyı kurdu bana, bunu hatırlattı ve yazdırdı...sonuçta sahnede herkes burda da ve bir şekilde adımızı duyurmaya çalışıyoruz biz de...kötü birşey mi peki?..hayır tabi dostluk penceresinden bakıp selamlar gönderiyoruz birbirimize ve sevgi bahçesi içersinde duygularımızı paylaşıyoruz birbirimizle...
ikinci bölümde bir bocalama bir karmaşa görüyorum...sanki ne istediğini bilmiyor gibi yürek...gitse mi, kalsa mı, biraz çekingen ve telaşlı adımları...
işte şiirin en güçlü sesini duyuran ve en sağlam yere basan kısmındayız...yani orta göbeğinde bağdaş kurup karşılıklı oturan bölümünde...normalde şiirden alıntı yapmayı sevmiyorum ama şu cümleleri o kadar beğendim ki yazmadan geçemeyeceğim affınıza sığınarak tabi...
"bilmediğim bir seyahatin başındayım şimdi ayaklarım çıplak saçlarım örgüsüz ve boş valizim ağırlığı ile rüzgarın tersine koşuyorum"...-valizimin, rüzgâr- düzeltilirse daha da güzel olur tabi...
ve şiir asıl temellerini burda atmış kanatimce ve sonraki bölümler de çok güzel ve anlamlı...birbirini tamamlamış çok güzel ifadeler var...
"şiirler annem, satırlar babam gibi ve itiraf ediyorum onlara seni".........................ne güzel bir ifade bunu da çok beğendim....................................
yalnız tam da finale gelmişken ve yüzüp yüzüp kuyruğuna varmışken şiirin, tam da şiir böylesine coşmuşken acaba neden gizemli ve kafa karıştıran soru ifadelerine yer verildi anlamadım...yani birden bire bu akıcılık ve bu gürültülü,terlemiş ve yorgun ses kendini sessizliğe neden bıraktı ki bir anda tembellik edip.Belli ki esrarengiz bir şekilde okuyucuya bıraktınız sorunun cevabını ve biraz da bizim kafa yormamızı istediniz...haklısınız anlıyorum...bazen böyle gizli sesler de akmalı şiirin içersinden ama ben yine diyeceğim ki ne yeri ne de zamanıydı...bu ifadeler bana kalırsa yukarıdaki sözünü ettiğim güçlü ifadeye gölge düşürmüş ve soluklaştırmış...keşke başka uygun bir ifadeyle dile getirseydiniz duygularınızı...
aslında şiiri beğendim...ve ben beğendiğim şiirlerde; ya bir kusur görürsem çok konuşurum ya da kusursuz olursa...nasıl oluyor peki demeyin bende böyle zıt kutuplar da çarpışıyor bazen içimde...kusursuz şiir yoktur elbette...
demem o ki bütünüyle ele alırsam şiiri beğendiğim ve rüzgârına kapıldığım bir şiirdi...ben yine dilime hakim olamadım biraz uzun konuştum ama umarım beni yanlış anlamadınız...naçizane kendi düşüncelerimdir paylaştıklarım...şiirin güzelliği ve daha güzel olması adına...
sevgimle kutluyorum yazan yüreğinizi ve emeğinizi...
Aman allahım eskiden ne çok gelir eleştirir şiirlerime harika yorumlar yaparmışsınız eskileri karıştırıyordum da . Farkettim ki neredeyse yaptığınız her yorumu etkili seçmişim.acaba şimdi nerelerdesiniz ,))
ben kovulacağımı beklerken Siz beni el üstünde tuttunuz:)))
Şiirin ve yorumların güzel olan tarafı; Şairi ile okuyucusu arasında yapılan güçlü diyalogdur...hani ne kadar anlamışız ya da ne çıkarmışız kendi payımıza bunu doğru anlamak ve anlatmaktır duyguyu asılolan...
inanın bana belki saçma bulacaksınız ben öyle olduğunu düşünüyorum ve savunuyorum ısrarla; aslında her dile gelen cümle avuç içersinde okşanmayı bekleyen küçük bir çocuk gibidir yüreğimizin bir köşesinde...
yeter ki onu görelim ve kollarımızı açalım sonuna kadar...
ve inanın bana bir çoğu kimsesiz ve yetimdir...bir başına üşümektedir...ancak bizim kollarımız arasında ya da diz kapağına çöken başını okşadığımzıda nefes alıp hayata dönecektir tekrar...
Bu anlamda bu duyguları bana yaşattığınız için ben Size çok teşekkür ediyorum...
yıllar sonra platonik hayâllerin hayata geçişini yazıyor kalemim sözleri kifayetsiz umutları güneşi uyandıracak kadar cesaretli gecenin sağ elinden alıyorum siyah alfabeyi
şiirler annem, satırlar babam gibi ve itiraf ediyorum onlara seni
.............................................. kutlarım yağmur saçlım sevgiler gönülden
içinideki kavgadan onca sorgulamadan sonra yakışırdı Üsküdar kıyıları martılara imrendimiz kadar onların hayatlarını düşünmüşlüğümüz yoktur oysa kıyaslarken örneklediklerimizin nasıl acıları vardır kimbilir.. kıyıda durup serpintilerin yüzüne vuruşuna aldırmadan uzaklara bakacaksın yosun kokusu iyot kokusunu alt ettiğinde yüreğinde bir serinlik hissedeceksin martuılar bilmeyecek ne ağladığını damlalarını da kimseler görmemiştir zaten sonra o finaldeki gibi bağışlayacaksın içindeki serseriyi ve rutin hayata döneceksin...
gençliğimde karadenizin hırçın kıyılarında ne çok yapardım bu gösteriyi martılar tanıdık çıkmıştı .. sonra ki yıllar buna bile fırsat kalmıyor içindeki serseri ölmeden bu merasimleri sık sık tekrarla... güzel şiirdi vesselam.. sevgilelrle
ben utangaç , ben firâri, acaba nereye saklansam görmezler beni Kutlarım okurken gerçekten keyif aldığım bir şiirdi özellikle bu mısralar dikkatimi çekti çok güzeldi kutlarım...
yıllar sonra platonik hayâllerin hayata geçişini yazıyor kalemim sözleri kifayetsiz umutları güneşi uyandıracak kadar cesaretli gecenin sağ elinden alıyorum siyah alfabeyi
şiirler annem, satırlar babam gibi ve itiraf ediyorum onlara seni
çekiyorum kendimi Üsküdar’ın iyot kokan kıyılarına eteğimi topladığım gibi bırakıyorum kendimi soğuk sularına içimi titreten heyecanı yenecek tek sır var orda dalgasında saklı gizemli g/özleri kucaklıyorum tüm bendenimi maviye emanet ettim gitti ...
o Üsküdar...
bu büyülü şehrin gelini olan bu mekan bazan gerçekten nedenli dar geliyor insana ne çok şahitlik etmiştir bir hayata ve ne çok şahitlik edecektir başka olan öteki hayatlara...
sanal, reel ve platonik arasında gidip-gelen bir şiir
hani! iyi ki şiir varda, söyleyemediklerimize tercüman oluyor
nefes alıp-verdikçe bu yol uzar gider
ta ki…
‘’ fragmanları ardı ardına seyire açılır ‘’ ____________________-seyre- (olmalıydı, burada kullandığınız ‘’seyir’’ hareket halinde değil, izlenme anlamında olduğu için -i- fazla)
‘’ ilk kez yaşıyordum gözlerdeki sihiri’’ _________________________-sihri-
yıllar sonra platonik hayâllerin hayata geçişini yazıyor kalemim sözleri kifayetsiz umutları güneşi uyandıracak kadar cesaretli gecenin sağ elinden alıyorum siyah alfabeyi
şiirler annem, satırlar babam gibi ve itiraf ediyorum onlara seni
iyi ki ¿ iyi ki ¿
neyse; iyi geceler serseri. . .
Yıllar sonrada osla bir itiraf olabiliyor.Nostalji şiir çok güzeldi.Gönlünüze sağlık selam ve saygılarımla.
yıllar sonra platonik hayâllerin hayata geçişini yazıyor kalemim sözleri kifayetsiz umutları güneşi uyandıracak kadar cesaretli gecenin sağ elinden alıyorum siyah alfabeyi
şiirler annem, satırlar babam gibi ve itiraf ediyorum onlara seni
iyi ki ¿ iyi ki ¿
neyse; iyi geceler serseri. . .
DOSTUN ATMIŞ DOLU YÜREĞİ GÖNLÜN ENGİNLERİNE DOĞRU...HARİKAYDIN YİNE SEVGİLER YÜREĞİNE...
neyse iyi......geceler serseri.......bir fırsat daha gibiydi........sevginin akan pınarında bir tas su daha.....harikasın gizemli....toynak çatır çatır çatlıyordur......sevgiler
yıllar sonra
platonik hayâllerin hayata geçişini yazıyor kalemim
sözleri kifayetsiz
umutları güneşi uyandıracak kadar cesaretli
gecenin sağ elinden alıyorum siyah alfabeyi
şiirler annem, satırlar babam gibi
ve itiraf ediyorum onlara seni
iyi ki ¿
iyi ki ¿
neyse;
iyi geceler serseri. . .
NEYSE İYİ GECELER SERSERİ.. MÜKEMMEL FİNALL, NEYSE Yİ ANLAMIŞTIR ZATEN O TATLI SERSERİ. CANDAN TEBRİKLER SEVGİLİ ŞAİREM YÜREĞİNİZE KALEMİNİZE SAĞLIKLAR DİLİYORUM ,DAİMİ BAŞARI DİLEKLERİMLE SELAM SEVGİLER..