Şimşekler çakıyor ortalık duman Herkes bir şey kapmak için yarışta Kalmamış yazgının hüznün hatırı Hedef şaşırtıyor yollar varışta Kimi baştan niyet safi dese de Bileğlenmiş hançer gibi barışta Gözünü karatmış sahte gülüşler Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister
Kabil katığına isyan çıkardı Aldı kardeşinin cansız başını Sanır ki daha da ötesi vardı Varlık sebebine çattı kaşını Dinleseydi hilkatinin sözünü Bulacaktı eksenini özünü Mürekkep yutmamış sultânî düşler Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister…
Nuh’u dinlemezse kavmin azgını Koruyacak elbet gönderen server Başeğmezsen yaradılış sırrına Önüne geçecek göklerle yerler Dolacak gemiye sevgi oymağı Hikmete sarılan rahmete terler Yüzmeden habersiz okyanus hisler Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister…
Kabil kardeşkanı içti del’lendi Toprakta dillendi Habil ağıtı Yalan oldu elden ele yellendi Çözüldü sırların ulvi bağıtı Gemiden inenler göğe değdiler Yıkıldı zulmetin köhne anıtı Üç günlük piliçte ‘tavus’su düşler Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister…
Hadi inanmadın boydan bir boysun Kendine aradın buldun yeni soy İster giyin ister yeniden soyun Seninle serpildik gezdik aynı koy Atamız ,‘Sam, Ham, Yafes’, her neyse ne Bunların dışında var mı başka toy Afyona boyalı uyanık işler Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister…
Aslını bilmezken aslen yelesi Şâkül’süz kafalar tutmuyor fesi Ne zurna deliği ne düdük sesi Seni öz atandan öze alamaz Erkek kaplan yavrusunu yalamaz Sen bendensin bende senden yaramaz Ezberi bozmuyor kınalı dişler Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister…
Dediysem ‘kar’oğlu aslından geldin Billur sular gibi çeşmelerimde İçimde aşılmaz dağları deldin Toprağa can kattın eşmelerimde Yer demir gök bakır sen sığınaksın Hoyrat yamaçlardan düşmelerimde Damarı çatlamış mehtaba kişner Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister…
A mektep kaçkını mahle bozgunu Kitap yalamakla âlim olmuyor Küheylana kafa tutan yorgun tor Bozbulanık sular birden durmuyor Ham softaya ham yobaza aldanma Akacak kan hiç damarda durmuyor Çilingir edası hal ve gidişler Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister…
Nuh gemisiyle ‘Ham’ı kotardı Oda bir oğuldu birinden farkız Yalnız bu kurtuluş nemruta vardı Sulu değirmenler döner mi çarksız Sen bilmezsin ben bilemem hikmeti Doğuşta kulların hepisi farksız Keçe’ye sığdırmış ‘sürü’ gidişler Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister…
Unutma Nemrutun altın soyunu Azgın sular kendine yol çiziyor Varılmazsa birlik ile bir yere Ayrılığı okyanuslar beziyor İki elma, iki yanak, iki al Tevhit ruhu Yaradan’ı seziyor Mumyalı gözlere yağmur sezişler Kardeşlik yetmiyor eşitlik ister…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KARDEŞLİK YETMİYOR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KARDEŞLİK YETMİYOR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
cok güzel anlamli bir siirdi.
yüreginize saglik
saygilarimla