(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Savurup getirir bir imbat gençlik yıllarımı, Nerdee dostum keşke getirse, Karşıyaka majestik'te bulsak eski dostları ya da Tilkilik'te Kokoreççi Necmide demlensek şöyle keyfimizce, Veysel Çıkmazında lezzetini hatırlasak beyaz peynir eşliğinde bir duble rakının... O imbatı yakalarsan,Ayvalık tarafına da gönder dostum.Sevgiler..
Bir Ah! çektim de İzmir yağmış güzelliğince dizelerinize
Ben "İzmir Hasreti" diye bir şiir yazmış ve hatta dostum Nail Yavuz'a ithaf etmiştim. O şiir bana İzmir hasreti çekmemeyi öğretti. Çünkü özlersem, kar, kış, sabah, akşam, iş, güç demem koşar gelirim. Çünkü dayanılmıyor. Şaka değil bu İZMİR!
çok sevdiğim şehirlerden biri de İzmir'dir..askeri okul sınavına gelmiştim liseyi bitirince oraya...ayrıca sn.bestekarlarımızdan çok değerli hocam,sn.Avni ANIL Bey hocamı da İzmir'deki evinde ziyaret edip,elini öpmek bahtiyarlığına erişmiştim.. İzmir gerçekten güzel bir şehir...yeğenim de İzmir'de Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 5.sınıfta öğrenci.güzel şiirinizi yürekten kutlarım...sevgi,selam ve saygılarımla...
oktayzerrin tarafından 10/26/2006 9:44:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
"şimdi anımsıyorum, yağmurlarla sevişen ikindilerde, mustafa izmirli''nin, pasaporttaki nargileli kahvesinde, oynadığımız tavlayı, büyülü doğan güneşli günlerde, dudaklarımıza avare ıslıkları yerleştirip, cumhuriyet alanına sığmayan düşlerimizle.. kordonboyundaki öpüşmelerimizi, tayyare sineması kaçamaklarımızı, ilk buluştuğumuz yosun pastanesi''ni, yine ilk şehir içi seyahatimizde, denize köpük köpük tüküren, karşıyaka vapurunun güvertesinde, yakamozlara ışığını, değdirirken yıldızlar.. şubat yağmurlarında ıslanışımızı..."
Sen İzmirsin başlıklı şiirimle eşlik ettim şiirinize sayın Göle..
Bir kaç kez gitmiştim,İzmir'e gerçekten çok güzel..Yurdumuzun hangi yeri çirkin ki,ama ne yazıkki bizler bilemiyoruz memleketimizin kıymetini,bilenler biliyor nasılda parsel parsel ingiliz alman fransız köyleri kuruluyor canım vatanımda çeksinler bakalım peşkeş çeksinler yurdumun topraklarını acaba sanıyorlarmı bir karışını alacaklarını..Yok böyle bir vatan dünyanın hiç bir yerinde..Kutluyorum..
ah İzmir ah!.. ama az kaldı... Antalya dönüşü görüşeceğiz onunla bir günlüğüne de olsa!.. sonra ne olur bilemem Çınar bey:)) yahu nedir bu İzmir' deki sihir bir türlü anlayamıyorum... müthiş bir çekim gücü var... ve siz, bildiğiniz için bu kadar etkilenebiliyorsunuz.. ya benn? bir kez geldim ve tutkum o tutku... inanın en az sizin kadar sevdiğimi söylesem, kesinlikle abartı olmaz... sağlık ve esenlik diliyor, geçmiş bayramınızı da kutluyorum bu arada...
birkaç kere okudum şiiri. her seferinde anılarda dolaşmak hoştu. hep sevdim izmiri. şimdi şiirinizle neden sevdiğimi daha iyi anladım. çok güzeldi şiiriniz izmirin her köşesini dolaşarak zevkle okudum...saygı ve sevgiyle kalın...
Savurup getirir bir imbat gençlik yıllarımı, Bir balıkçı toplar İnciraltı kıyılarından umutlarımı, Portakal bahçelerine sakladığım anılarımı, Taşır mısın hala bilmem canım İzmir..
> Bazen eser gelir, denizden esen rüzgar getirir hatıraları... Balıkçının umutları, emekleri, karşılığında bulduğu bereketi ile şairimizin duyguları üst üste binmiş. İyi de olmuş... Portakal bahçeleri, hem çocukluğu, bazen haylazlığı, yemyeşil görüntüsüyle hatırlatır, portakalın rengi ve kokusuyla capcanlı anlatır...
Ne saçımda beyazlar, ........................ne yüzümde çizgiler, Kordonboyunda dolaşırdı el ele,göz göze sevgililer, Sevda olup gitarımdan dökülmüş ezgiler, Duyulur mu hala kıyılarında canım İzmir..
> O ezgiler kıyılara sinmiştir muhakkak. Zira, deniz kıyısı dendi mi, bir rüzgar dolar kulaklarımıza, sahile vuran dalgaların sesiyle karışıp...
... Evet, İzmir özelinde anlatılan hoş duygular... Teşekkürler...
YOK AĞLAMASIN BE ÇINAR kARDEŞİM.İzmir'de ağlamasın siz de.Ne güzel yazmışsınız İzmir'imizi.Kaleminize yüreğinize ve de duyarlılığınıza sağık.İzmir'in kızları güzeldir,şairleri de çok duyarlıdır. Kutlarım. Saygılar.
ya içinize yakıp kavuran özlemler,
Çınar Bey yine çok güzeldi.
bileğinize,yüreğinize sağlık.
sevgiyle kalın İzmir'inizde...