(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Getirecekmi özürler onları geriye, Eşit doğmuyor muyuz , Onlar da layık değil mi sevgiye, Analar hep çaresiz, suskun Gözleri yaşlı olmak zorunda mı niye, Daha kaç kurşun sıkmalıyım Kalkması için söyleyin, ........................Cehalet denen şu deliye.
Siz bir kurşun sıktınız Ben iki sıkacağım. Siz masum canları yaktınız Ben cehaleti yakacağım. Bu anlamlı dizeler herkesin bildiği gerçekleri bir tokat gibi birkez daha yüzümüze çarptı...Tebrik ederim....
Bizleri duyan yok Değerli dost.İnsan hayatının bu kadar hiçe sayıldığı yurdumuzda maalesef daha çok törelere kurban verip,kuş giriplerine benzer hastalıklarla nicelerimiz can verecek bu ülkede.Ne yani ne olacak alt tarafı 15 20 kişi can vermiş çok mu?(((((.Hangi anlamda can güvenliğimiz var ki,Allaha emanet yaşıyoruz,Her an bir serseri kurşun her an bir kavgada ölümler ve onlarca yiğitlerimiz şehitlerimiz.Hangi birine yanıp ağlasam..Duyun artık bu feryatları duyun yeter...Duyarlı yüreğinize sağlık..
şiirin evrenselliğini hep desteklemişimdir her ses olmalı öyle şairi engelleyemezsiniz zaten kafasına estimi alır dünyayı parmağında oynatır öyle baka kalırsın ... elini gökyüzüne uzatır yıldızları toplayabildiği kadar alır avuçlarına bir bakarsın canı sıkılılır fırlatır gökyüzüne şair bu ...
ki toplumsal meseleleri kaleme alan her şair ayrı bir paragraftır bende zordur yazılması
diğer yazılan şiirlerle arasında kıyaslama yaparsam sıfır hata ile anlatılmasını isterim
burada sizinle hem fikirim
ancak şiirinize dönersek anlatmak istenen kurgunun zayıflığına dikkat çektim şiirin omurgasını oluşturamadınız dedim sadece,
Sevgili susku;dost ben eleştiriye her zaman açık oldum ve yazdıklarınızı okudum genelde dikkate aldığımı da bilmenizi istiyorum sadece bir kaç konuda görüşlerimi belirtmek istiyorum..Ve size teşekkür ediyorum yapıcı eleştirilerinizden dolayı.. Kuş gribinin bağlantısını çözemedim dediğiniz kısımla ilgili küçük bir not söyleyeceğim bu ülkenin sağlık bakanı ve başbakanı ekranlara çıkıp kuş gribi falan yoktur medya aldatıyor insanları diyerek 15 çocuğun ölümünden sonra günah çıkarır gibi yöesel bir vaka diye açıklama yaparsa ben de bu konuyu olduğu gibi işlemek durumunda kaldım malesef doğu ve güneydoğuda annelerin söz hakkı yoktur babalar yetkilidir bu konuda en yetkii ağız olmadığını söylerse o yetkili babaların düşünce tarzını da ben takdirlerinize bırakıyorum..Ben ısrarla devlette ilgili olsa ki devlet olarak anmadım ben olayı sorumluyu ben hükümetler olarak görürüm çünkü devletin devamlılığı vardır yine yöre diyorum çünkü belirli bir bölgeye has bir olay da olsa sorumluları vardı olayın.. Bir konuda daha not düşmek zorunda hissettim kendimi cehalet denen deliye ifademle ilgili..Törenin cezası kurşunlar biliyorsunuz ve bu olayları ben cehalet olarak değerlendiriyorum dün de böyleydi düşüncem bugün de değişmedi aynı 1980 ihtilalinden sonra demokrasiye geçiş sürecinde avrupaya şirin görüneceğiz diye hepimiz okur yazar insanlarız felsefesiyle yarattığımız okuma kampanyalarıyla %100'e ulaşan bir okur yazar kitlesine sahip olduğumuzun ilan edildiğini hatırlarsanız ortaya çıkan tablolardan ne denli başarılı olduğumuz ortaya çıkıyor..Ben bunun için adını cehalet koydum..Bu bir kültür olayıdır diye düşünüyorum.. Tekrar eleştirileriniz için çok teşekkür ediyorum..Sevgiyle ve sevdiklerinizle kalın sevgili dostum sevgilerimle..
Yine de konu güzel,işleniş güzel.Duyarlı davranmak o daha da güzel.Eleştiriyi susanlara yapmak lazım,haykıranlara değil."""Unutma ki,şairleri haykırmayan bir millet,sevenleri toprak olmuş,öksüz çocuk gibidir."""M.Emin Yurdakul KUTLU-YORUM... Saygılar.
bir kaç dizede kuş gribiyle ilgili ip ucu olsa da elimizde orada da yoksulluk edebiyatıyla dizelere fır fır yapılmış
"En yetkili ağızdan açıklandı" "hastalık falan yoktu" "Yetkili babalar karar verdi" "neden sefalet ve yokluktu" "Söz hakkı bile verilmeyen analar gözleri yaşlı" "çaresiz boynunu büktü"
burada ki isyanınızın en yetkili ağzın hükümet sözcü olduğunu düşünürsek söylenen yerinle uygulamada olan yerin bütünlüğüne yöre olarak bakamayız yöre nin açılımı başka bir şey...
"Bu da yurdumdan bir başka yöre" "Öldürdük onlarca çocuğu göz göre göre"
dizeler de illa birini öldüreceksek tüm bunların sorumlusu devlet de değil ... yok ben cehalete kurşun sıkıyorum diyorsanız
bu cehalet kim ?
"Daha kaç kurşun sıkmalıyım" "Kalkması için söyleyin" "cehalet denen şu deliye"
Sevgili Aslı; Özür dilemeyi ben yapanlar içinden çok toplum olarak bizlerin dilemesi gerektiğini düşünerek yazdım bunu ifade etmek isterim böyle durumda olan o kadar çok insan var ki öncelikle toplum olarak öz eleştiri yapmasını öğrenip özür dilemenin de bir erdem olduğu bilincine varmalıyız,şiirime geciken özür başlığını koyarken ben genelde toplumsal olaylara anında tepki vermeyi ve bu tepkisini de yazarak dile getirmeyi seven bir insanım bu olayda güldünya'nın ölümünden yaklaşık 7 ay sonra gecikmeyle yazdığım bir şiir olduğu için Geciken Özür ifadesini kullandım ve bu esnada kuş gribi vakası da gündeme gelince iki konuyu birleştirip yansıtmaya çalıştım evet geciken özür benimdir en azından zamanında bunu yansıtamadığım için insanlara dile getiremediğim için öncelikle ben bir özür borçluydum,bu benim özürümdür..Sevgiyle ve sevdiklerinizle kalmanızı diliyorum her zaman sevgiler güzellikler üzerinize olsun.. Sevgilerimle..
bu koskocaman bir cehalet yumağı, yazık günah bu masum kızlara lanet olsun böyle töreye ne töresi Allah,ım sen akıl fikir ver böyle insanlara, duyarlı yüreğinize sağlık
Ben bu konuyu bir ara öylesine kafama takmıştım ki sağolun varolun benden önce yazdınız siz ne iyi ettiniz kafalara ancak böyle vura vura belki bir iyilik yaşarız tebrik ederim duyarlılığınızı selamlar sevgiler
malesef son pişmanlık faydasız hele özür dilenmesinden nefret ediyorum. yap yapacağını özür dile geçmiş ola. neye yarar özür yapma özür de dileme. zaten hava bulutlu istanbulda şimdi içimde de hüzün bulutları dolaştı şiirinizle...güzel şiirinize teşekkürler. saygı ve sevgiyle kalın...
Getirecek mi özürler onları geriye, Eşit doğmuyor muyuz, Onlar da layık değil mi sevgiye, Analar hep çaresiz,suskun, Gözleri yaşlı olmak zorunda mı niye, Daha kaç kurşun sıkmalıyım Kalkması için söyleyin, ....................cehalet denen şu deliye. Siz bir kurşun sıktınız Ben iki sıkacağım. Siz masum canları yaktınız Ben cehaleti yakacağım... saygılarımla
Eşit doğmuyor muyuz ,
Onlar da layık değil mi sevgiye,
Analar hep çaresiz, suskun
Gözleri yaşlı olmak zorunda mı niye,
Daha kaç kurşun sıkmalıyım
Kalkması için söyleyin,
........................Cehalet denen şu deliye.
çok güzel, tebrikler....