Unutup içimdeki yangınları su serptim yanmış yüreklere anlamadılar terkedilmiş bir diyar hüznü savrulmuş bir hazan yaprağı sandılar beni kırıldı umutlarım yeşertemedim bi-türlü dallarımı...
Biliyorum umarsız yaralarım var kanayan zifir gecelerim her gece bir anne öpüyor acılarımı dudağımdan ve ben her gece bir kez daha ölüyorum anasını sattığımın dünyasında…
İkiyüzlü, iki kuruşluk kahpe yalancılar arasında bilmezler neden hep gözü ıslak, başı eğik yürüdüğümü yürüdüğüm yerde…
Eyvahlı gecelerde hep yanılgılar, yürek yakan yangınlarla kaldım tutunacak son dalımdı kırılan belki dilsiz çağlayanlar aktıkça içime yüreğimi ellerimin arasına alıp ağladım
Kör ve topal bir hayatın çıkmazında gidip geldim öylesine bir ömür gülmedim bir kez olsun mutluluklara hep uzakta baktım yaklaşmak istedikçe uzak düştüm sevinçlerden tükürüp yüzüne kaderin vurdum hayallerimi yerden yere…
Hayatın yüreğimde açtığı yaralar kapanmıyor ne yapsam her ihanetin ruhumda bir parmak izi kaldı...
Nuri CAN www.nurican.com
(Bir kızgınlık ve kırgınlık anında yazılmış bir şiir)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Her ihanetin ruhumda bir parmak izi kaldı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Her ihanetin ruhumda bir parmak izi kaldı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
“… İkiyüzlü, iki kuruşluk kahpe yalancılar arasında bilmezler neden hep gözü ıslak, başı eğik yürüdüğümü yürüdüğüm yerde…
Eyvahlı gecelerde hep yanılgılar, yürek yakan yangınlarla kaldım tutunacak son dalımdı kırılan belki dilsiz çağlayanlar aktıkça içime yüreğimi ellerimin arasına alıp ağladım
Kör ve topal bir hayatın çıkmazında gidip geldim öylesine bir ömür gülmedim bir kez olsun mutluluklara hep uzakta baktım yaklaşmak istedikçe uzak düştüm sevinçlerden tükürüp yüzüne kaderin vurdum hayallerimi yerden yere… … “
Öncelikle şu naif ayrıntıyı betimlemek isterim: Edebî paylaşım platformlarında yazıp çizdikleri, tuvale resmettikleriyle tanıyıp -şu canına okuduğumun dünyasında- “ özünü yitirmemiş… Özünün gözeneklerinden beslenerek yaşamın ihanetlerine karşın kendince panzehir oluşturmuş güzel insan çiçeği olarak yüreğimin dost/dostluk köşesine bitimsiz, beklentisiz masumane bir sevgi ve saygıyla yerleşen saygıdeğer insan, özümün aynası, arkadaş, dost, ağabey dediğim istisna bir isim, Nuri CAN! Bir insan; göz kamaştırıcı, cezbedici, yoldan çıkarıcı onca olanağın içinde nefsiyle, dimağıyla, damarında dolaşan kanıyla, çiğ süt emmişliğiyle nasıl olurda özünü un ufak etmeden tane tane diri, bereketli başaklar gibi boy vererek dimdik ayakta kalabilir? Kalıyor işte… Eğer o kişi Nuri CAN ise, kalıyor! Çünkü bu güzelliğin dayanağı FARKINDALIĞI, Nefsi terbiye ile olgunlaşmış ÖZÜ, buna bağlı olarak KALP GÖZÜ, Yaratan’ a olan değişmez SAF SEVGİSİ, Düşünen, üreten, -iyi olan her şeyi- İNSANLIĞIN hayrına isteyen/dileyen yüreğiyle AYDINLIK bakışı, dürüstlüğü, Doğru yerde doğru zamanda göz pınarından damlamasını bilen GÖZÜNÜN YAŞI, sıcacık YALANSIZ tebessümü, Riyasız, karşısındakinin gözünün içine bakabilen kara gözleri, güven veren dik duruşu, Velhasıl; ADAM GİBİ ADAMLIĞI… Hiç yüz yüze gelmediğim, tanımadığım, görmediğim, dokunmadığım bu güzel insan çiçeğini kalp gözümle gördüm, tanıdım, sevdim saygı duydum. O’ na yüreğimle dokundum, dokundum! İşte bu yüzden O’ na “ yürek yansımam” diyebiliyorum. O, yaşam felsefem… O anladığım, anlattığım, anlamaya ve anlatmaya çalıştığım, anlaşılmasını istediğim hayatın ta kendisi! O’ ndan kaç tane vardır şu canım dünyada sahi? İllâ ki burada mı? Şu yer kürenin her bir köşesinde, kaç tane… Güçlü sevgi bağlarıyla bağlı olsak da bu canım hayata, yine de; “ Hayatın yüreğimde açtığı yaralar kapanmıyor ne yapsam her ihanetin ruhumda bir parmak izi kaldı neyleyim... “ Diyebiliyoruz, değil mi ama... Ne kadar sitayişle dolsa da, hayata ipeksi dokunuşlarla dokunup sevgi üreten, sevgi çoğaltan özgün ve asil kaleme saygıyla, dostça…
insana sevgisiyle her şeyi yapabilirsiniz. o sevgiyle uçarca yaşatabilirsiniz ama öldürmekte mümkündür. sevginiz zırhınızın sol üst yanındaki gediktir.biliriz bilmesine de, kapatmayız o gediği..Hak etmedikleri sevgiyi yıllarca bekleyip hak etmiş gibi davranırlar. Sonrada alıp yerlere atarlar ve en kötü acıyı sevdanın en hakikatini yaşamak isteyen sevda gönüllerine olur..yüreğimzideki bu ihanet yaralarını acanalr oldukca hep ağlar dururuz gönlümüz ve ruhumuzca..şiirlerinizdeki anlam kokan ruhumuza kadar işleyen dizeler için yürğeinize sağlık diyorum ve tebrik ediyorum...naciz hane bir yorum oldu ama inş. kabul buyurulur..saygılarımla efendim..
her ihanetin ruhumda bir parmak izi kaldı neyleyim...
seçilmeye değermiş tebrikler