doğmuşum haftanın perşembesinde yağmurlar yağıp, fırtınalar koparken imamın minareye çıkıp, akşam ezanına,allahu ekber diye başladı an’da.. aylardan ocak, mevsim gözünü sevdiğim kış bundandır belki de kış’a sevdam… gelip geçerken uğrayan baharı farketmemişim yaz..! sen uzak dur ,git benden öteye…
kış’ı severim, bir de izmir’i severim izmir’de kış’ı, kış gibi yine severim…
perşembe’yi katarım, haftanın bütün günleri birdir ne salım sallanır, ne çarşambam çarşaflanır ne pazartesi sendromlara girerim, ne cuma’yı iple çekerim ama, ellemesinler benim pazarımı, onu hep ayrı tutarım…
miskin bir kedi gibi uyuşuk uyuşuk yataktan kalkmayı yumurtanın içinde kaynayan ayrı dünyasını seyretmeyi çayın dem alan hışırtı sesinde türküler söylemeyi ağaçta meyveyi, dalda çiçeği, leylakta moru yağmurda çiseyi, güneşte ışığı, elmada ekşiyi kuşta ötüşü, papatyada falı, kaktüste dikeni, ben,bir tek pazarları görürüm… pazar günleri başkadır dostlara hal hatır sormak başkadır, penceremde küçük serçemle avare sohbetler başkadır , yaşlılara sarılıp hayır duası almak kucakta bebeğin kokusunu içe çekmek körlere göz ve ses olmak… başkadır aklı rafa kaldırıp, deliliğe vurmak…
kış’ı severim, izmir’i severim, pazar’ı severim pazar günü izmir’de kış’ı, kış gibi yine severim…
bazen ölüm düşer aklıma belki bugün, belki yarın,belki yıllar sonra gelecek ya korkarım o zaman izmir’de, kış’ta, pazar’da ölememekten… beni duyar gibi seslenirim azralime; sakın yaz’ın gelme ecel başka şehirde yakalama beni hele hele pazar’dan başka gün, sakın çalma kapımı… ille de yaz diyorsan, yorulmuşundur can almaktan,tatile falan çık.. hem o zaman seni de severim kış gibi,izmir gibi,pazar gibi….
kış’ı severim,izmir’i severim, pazar’ı severim, tatile çıkmış azraili de severim pazar günü izmir’in kışında ölmeyi,kış gibi yine severim….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KIŞ GİBİ SEVERİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KIŞ GİBİ SEVERİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
perşembe’yi katarım, haftanın bütün günleri birdir ne salım sallanır, ne çarşambam çarşaflanır ne pazartesi sendromlara girerim, ne cuma’yı iple çekerim ama, ellemesinler benim pazarımı, onu hep ayrı tutarım…
çok keyifli bir şiir di ve gecenin bu saatinde şiir okumanın güzelliğini yaşattı... geceyi severim hece yi de severim ve güzel dizeler yazan kalemi de severim... her dem saygılar
miskin bir kedi gibi uyuşuk uyuşuk yataktan kalkmayı yumurtanın içinde kaynayan ayrı dünyasını seyretmeyi çayın dem alan hışırtı sesinde türküler söylemeyi ağaçta meyveyi, dalda çiçeği, leylakta moru yağmurda çiseyi, güneşte ışığı, elmada ekşiyi kuşta ötüşü, papatyada falı, kaktüste dikeni, ben,bir tek pazarları görürüm… pazar günleri başkadır dostlara hal hatır sormak başkadır, penceremde küçük serçemle avare sohbetler başkadır , yaşlılara sarılıp hayır duası almak kucakta bebeğin kokusunu içe çekmek körlere göz ve ses olmak… başkadır aklı rafa kaldırıp, deliliğe vurmak…
kış’ı severim, izmir’i severim, pazar’ı severim pazar günü izmir’de kış’ı, kış gibi yine severim…
bu aralar ben de izmirin kışını severim çünkü çokkkk sıcak:):)
ne salım sallanır, ne çarşambam çarşaflanır
ne pazartesi sendromlara girerim, ne cuma’yı iple çekerim
ama, ellemesinler benim pazarımı, onu hep ayrı tutarım…
güzel yüreketen dizeler dost