Her çocuğun üşüdüğündede,yandığındada sığındığı tek yer baba gölgesidir....
Saçlarım senin sevdiğin,okşadığın gibi değil artık kim değiştirdi rengini,bu saçma modelde ne gözlerim bana gösterdiğini görmüyor gökyüzü öğrettiğin gibi mavi değil ağaçlar yeşilliğini ne zaman yitirdi hani gökyüzünde kuşlar uçardı,baba… maskeli adamlar kanımı emiyorlar eteğimden çeken kadınların kahkahaları bitmiyor her yer kara, dumanlar var başımın ucunda dünya dönüyor,ben dönüyorum olmayan kuşları uçuruyorum,ben uçuyorum… hani elimden tutup yürümeyi öğretmiştin ya birde tatlı rüyalar adına masallar anlatırdın uyku arası alnımda sıcacık öpüşün vardı… o sıcaklık yok,üşüyorum masalları unuttum artık… birde rüzgarda kırmızı eteğim havalansa ört kızım ayıp derdin ya sahi “ayıp” ne demekti baba…
üşüyorum dönüyorum uçuyorum…. Baba…! tut yeniden ellerimden yürümeyi öğrettiğin gibi kalkmasını öğret bana… masallar kadar gerçekleri anlat maskelerin arkasını göster renkleri en baştan öğret kelimeleri yeniden hecelet…
üşüyorum dönüyorum uçuyorum…baba…! tut yeniden ellerimden hani benim yıkılmaz duvarımdın hani kök salan çınar ağacımdın terlediğimde serinlemek üşüdüğümde ısınmak için hani bir tek senin gölgelerine sığınırdım ben büyüdüysem sen hala benim babamsan ve tutmuyorsa ellerin ellerimi gölgelerinde şimdi hangi çocukları saklıyorsun baba…!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BABA GÖLGESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BABA GÖLGESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
her yer kara, dumanlar var başımın ucunda dünya dönüyor,ben dönüyorum olmayan kuşları uçuruyorum,ben uçuyorum… hani elimden tutup yürümeyi öğretmiştin ya birde tatlı rüyalar adına masallar anlatırdın uyku arası alnımda sıcacık öpüşün vardı… o sıcaklık yok,üşüyorum masalları unuttum artık… birde rüzgarda kırmızı eteğim havalansa ört kızım ayıp derdin ya sahi “ayıp” ne demekti baba… --------------------------- hüzünle yansıyan sayfanıza çook anlamlı güzel bir şiirdi ellerine duyarlı yüreğine sağlık
Sevgili şaire... öyle iç acıtıcı bir içerik yakalamış ve işlemişsinki... şimdi bu dizelerden sonra her baba kendini bir sorgu odasında bulacaktır. zira zaman değiştikçe eskinin hükmü kalmadığından, ve babaların tanıdığı insan denen yaratıkların çok çok değiştiğinden, eski eğitimlerde bazen hükümsüz kalabiliyor. burada şu suçludur diyebilme kudretinde olamasakta, öğretilen güzelliklerin bir şekilde gölgelenmesinin üzüntüsünü bize çok derin bir şekilde yaşatan dizelere tanık oluyoruz... çok samimi ve duru dizelerdi. etkisinde bırakan derin bir şiirdi. yüreğinize ve kaleminize sağlık, saygı ve selam ile...
sorgu odalarının kapılarının aralanmasını bile sağladıysam ne mutlu bana... umarım odaya giren tüm babalar vicdanının yüzüne bakarak çıkarlar hayata doğru... yorumunuz beni onurlandırdı... umudum ve saygımla....
sn üstat vallahi çok beğendim nasıl öyle okumalar sizden ve bütün yazanlardan çok gurur duyuyorum sizler neysiniz be ağbi ben sizlerin yanında inanın sıfır kalırım bende kendimi bir ozan sanmıştım hepinizden özür dilerim hoşça kalın saygılarımla.zeki tunç.
terlediğimde serinlemek üşüdüğümde ısınmak için hani bir tek senin gölgelerine sığınırdım ben büyüdüysem sen hala benim babamsan ve tutmuyorsa ellerin ellerimi gölgelerinde şimdi hangi çocukları saklıyorsun baba…!
Bu duygulu şiiri etkili yorumunuzla dinlemek çok güzeldi. Derin anlamı dizeleri zevkle okudum. Kutlarım Canan Kız. Sevgimle.
yüreğine sağlık harikaydı. babalar gününe denk gelseydi ne iyi olurdu.... babanın gölgesi hep üstünde olsun arkadaşım..... ne kadar büyüsek de hala onların çocuğuyuz. sevgiyle....
Sevgili Canan tek kelimeyle mükemmel bir şiir.Aldı beni çocukluğuma,babama götürdü bu şiir.Babamın yanında olmasını istedim bir an...Ama gidenler geri gelmiyor...
Ağlattın beni şair, harika bir şiir ve nefis seslendirmişsin, kıskandım...Kutluyorum Can kardeşimi, güzel günler seninle olsun, sevgiler güzel yüreğine..
ONLAR HALALARININ BİRTANELERİ,HEM ARKADAŞLARIM HEM YEĞENLERİM... HAYAT ONLARI HAZIRLAMIŞTI YA HALALARIDA YARDIMCI OLUYOR ANLADIĞINIZ GİBİ... SELAMLAR VE SEVGİLER...
üşüyorum dönüyorum uçuyorum…baba…! tut yeniden ellerimden hani benim yıkılmaz duvarımdın hani kök salan çınar ağacımdın terlediğimde serinlemek üşüdüğümde ısınmak için hani bir tek senin gölgelerine sığınırdım ben büyüdüysem sen hala benim babamsan ve tutmuyorsa ellerin ellerimi gölgelerinde şimdi hangi çocukları saklıyorsun baba…!
Merhaba Canan kız, Analarımız, babalarımız canlarımız, yitirdiklerimiz, acımız, dinmeyen yürek yaramız, kutlarım vefalı şair yüreğini, saygı ve sevgi ile..
Çok güzel anlatmışsın dost.Babasız olmayı en iyi bilenlerden biriyim.Ama Anamada haksızlık etmiyim hem ANASIZ hem BABASIZ olmayı çok iyi bilirim dost. Yüreğine sağlık... Kırılmasın kalemin...
üşüyorum dönüyorum uçuyorum…baba…! tut yeniden ellerimden hani benim yıkılmaz duvarımdın hani kök salan çınar ağacımdın terlediğimde serinlemek üşüdüğümde ısınmak için hani bir tek senin gölgelerine sığınırdım ben büyüdüysem sen hala benim babamsan ve tutmuyorsa ellerin ellerimi gölgelerinde şimdi hangi çocukları saklıyorsun baba…!
Tebrik ederim. Çok güzel bir şiirdi. Saygı ve selamlarımla.
üşüyorum dönüyorum uçuyorum…baba…! tut yeniden ellerimden hani benim yıkılmaz duvarımdın hani kök salan çınar ağacımdın terlediğimde serinlemek üşüdüğümde ısınmak için hani bir tek senin gölgelerine sığınırdım ben büyüdüysem sen hala benim babamsan ve tutmuyorsa ellerin ellerimi gölgelerinde şimdi hangi çocukları saklıyorsun baba…!
üşüyorum dönüyorum uçuyorum…. Baba…! tut yeniden ellerimden yürümeyi öğrettiğin gibi kalkmasını öğret bana… masallar kadar gerçekleri anlat maskelerin arkasını göster renkleri en baştan öğret kelimeleri yeniden hecelet…
merhaba güzel insan kutlarım bu babanın gölgesindeki şiiri. ah babam hayattta olsaydı da başka bir şey istemezdim ki. ben çok severdim on yaşından beri öksüzüm. ama hep aklımda o da benimle yaşıyor simdi yüreğiniz babasız kalmasın umutla kalın mezarları cennet olsun aşkla kalın
BABA...Ne anlamlar taşır bu kelime...Güç,bağışlayıcılık,sevgi,şefkat,önder,geleceğimize ışık tutan,arkamızda dağ,yanımızda nefer,düştüğümüzde kaldıran o, ağladığımızda,gözyaşımızı silen,üşüdüğümüzde ısıtan...Babamı 3 yıl önce kaybettim,yaş kaç olursa olsun,koca bir çınar devriliyor,koca bir dağ yıkılıyor...Öylece kalakalıyorsunuz...Hüzünlüydü.Sevgiler size Canan kız...Sevgi