Dedem ölürken elleri nasırlıydı Avucunda kalan yetmiş beş yıllık tohumlarıydı Yiğitdi ! Azrail bile ağladı canını alırken...
Kimsesiz bir çocuk gibi sokak ortasındaydım Diz çökmüştüm , başım dimdikti ! Hayır , asla !.. Ağlayan ben değildim ! onlardı...
Derin uykudan uyanmıştı her şey Siz hiç aralıksız yağmur yağdığına şahit oldunuz mu ? Çocukların oyun oynamaktan vazgeçtiklerini ? Peki ! Siz hiç hayata ellerinizle meydan okudunuz mu ?
Elbette... suçlu kader değildi ! Güvendi , sadece adil olmaktı Dedemdi ! yüreği tekmelenmişti Yarasından sevgi kanıyordu... Sadece elleri nasırlıydı işte !
Hayattı !.. Dedemin anlattığı kadar da güzel değildi ! Şimdilerde ... Bölüşülemeyen bir yasın kalbindeyim Kimsesizim...
Sakın ! Hiç kimse bana ; bu hayatın güzel bir yer olduğunu söylemesin ? Ve korkun artık benden Dedemin yüreğindeyim ellerim nasırlı...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dedemdi Elleri Nasırlıydı !.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dedemdi Elleri Nasırlıydı !.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
dedenizin yüreğide bu kadar güzeldir eminim böyle asil ruhlu bir yürek bırakcak kadar Her okuyan bir rahmet diledikçe eminim dedenizde sizinle gurur duyuyordur ve bence hayata veda etmeden öncede duyuyordu mekanı cennet bahçelerinden olsun inşallah sevgilerimle
Avucunda kalan yetmiş beş yıllık tohumlarıydı" dizeleri anımsattı:Padişah,bahçesinde çalışan bir dede görür,ne yaptığını sorar,fidan dikiyorum,cevabını alır...Ama,der padişah,o fidanların meyvesini yiyebilecek misin?..Ben kendim için dikmiyorum,çocuklarım,torunlarım için dikiyorum bu fidanları,nasıl ki dedemin diktiği fidanların meyvelerini bugün ben yiyorsam...Padişah,vekilharcına söyler,dedeye bir kese altın sunar...Dede de,fidanlarımın meyvesini yiyebilmem için o kadar beklememe de gerek yokmuş padişahım,deyince,bir kese altınla daha ödüllendirilir... Şair,konu müsait olsa da didaktizm yapmama ustalığı ile geliştiryor dizelerini ve imgelerini şair duyarlığını yükseltecek biçimlerde kurguluyor...Tebrikler...Sevgi ve saygılarımla...
Her okuyan bir rahmet diledikçe eminim dedenizde sizinle gurur duyuyordur
ve bence
hayata veda etmeden öncede duyuyordu
mekanı cennet bahçelerinden olsun inşallah
sevgilerimle