Canlı canlı gömülen bir çocuğun hatırasında Bütün canı yanmış çocuklarımıza Ve kadınlarımıza…..
Kan ve ölüm üstüne töreyi kim yazar? Yasaklı güller Nasıl bir günahı örter yaprak yaprak Derler ki; Cahiliyye devrindedir diri diri gömülmek Kadere asla böyle yazılmaz zamansız ölmek…
Tükenir kuşça minik bir nefes azar azar Kaybolur şekiller Utanır kanlı saçlarına dolan kara toprak Anlar ki; Bir can daha kurban düşerken bağrına Sevgiden bir katre kan dolanmış dudağına….
Ne kefen, ne gelinlik satmıyor artık Pazar Ah yalnız yürekler Gençliğinde sevgi üstüne hayal kurarak Düşler ki; Sevgisinden sevgilisini saklamış cennet Nasıl..Nasıl haklı çıksın şimdi bu cinnet….
Sevgi bir yürek eylemi yalnız içinde yaşar Gözler güler Bakışları yağmurca masum bir ıslak Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR DAMLA SEVGİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR DAMLA SEVGİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kaleminiz çok güçlü,sizi bir daha taktir ettim böyle acı bir olay üzerine şiiri etkileyici ama ajite etmeden yazmak usta işidir
buradaki söyleşimde en çok nefret ettiğim sesleden birinin de cahiiliğin sesi olduğunu öylemiştim
cahil insanlardan gerçekten korkarım..verdikleri zarar büyüktür çünkü yaşama hakkı bile nasıl küçücük beyinlerinde çizdikleri namus kavramından daha önemsiz anlayamıyorum ben olaya kişi olarak da bakmıyorum.. bir toplumun sorunu..acil eğitilmesi gerekn br toplumun ki böyle toplumlar uzun zaman ve uğraşı sonucunda ancak bir şekilde bu hasta düşüncelerden kurtulurlar
Günümüzde halâ gömdüklerine göre cahillik devam ediyor .Devamda edecek,Canlar ,yürekler yanmaya devam edecek. Toynak.Duyarlı yüreğine sağlık.Sevgi ve selamlarımal kal.
Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten…. .... Töreler ibretamiz yapılanların aksisedsı aslında bizlere. Ki bu töreler yüzünden neler yaşanmadı neler. Kahrolsun töreler demek geliyor içimden hocam. Yüreklerine aldıkları cehennemi yaşıyorlar aslında farkında olmadan. ya da töreleri kuranların işine geldiği için. Selamlar saygılar.
ne yazık ki hala günümüzde bu olmasını istemediğimiz şeyler oluveriyor.hep parayı düşünür olduğumuzdan insanların kültürlerine zaman ayırmadık, kalplarine Allah Peygamber sevgisi aşılamadık çoğu yere hizmet götürüp halkımıza sahip çıkmadık tabi birde nerden geldikleri belli olmayan olaylarda gizli ellerle icra ediliyor...milliyetçilikti bilmen neydi izmlerle bu insanları birbirinden uzaklaştırdık.bu olaylar sadece doğuda mı olmuyor sanki istanbulda izmirde olmuyor mu?Cehalettte var tabiki nedenleri arasında en önemlisinde cehaletin olduğu yerde doğal olarak insanlığın olmaması.şehir ya da köy fark etmiyor...Toplumun sesine tercüman oldunuz tebrik ederim...
Ne kefen, ne gelinlik satmıyor artık Pazar Ah yalnız yürekler Gençliğinde sevgi üstüne hayal kurarak Düşler ki; Sevgisinden sevgilisini saklamış cennet Nasıl..Nasıl haklı çıksın şimdi bu cinnet….
Sevgi bir yürek eylemi yalnız içinde yaşar Gözler güler Bakışları yağmurca masum bir ıslak Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten….
...................................... ah be usta ! öyle bir kanayan yaraya parmak basmışın ki cahiliye toplumu her devirde karşımızda maalesef yüreklere sevgisizlik tohumu ekildikçe daha çok canlar girer kara toprağın bağrına ....................... çok sevdiğim bir şair şiirnde " sevginin okulu var mı" demişti keşke olaydı bu kas kafalı insanlığa belki oarada öğretilirdi sevginin ne demek olduğu ............................. doğu batı farketmez insanlığından çıkmışsa yürek her yerde bulunur böylesi hezimet ............................... böylesi güzel bir eseri ve sahibini canı gönülden kutlarım ..............................
ağa can sevgiden mahrum yüreklerden başka ne beklersin her şeyi yaparda töre kılıfına sığınarak törelerede zarar verir bunlar, bunlar töre değil terör. Töreler yılların imbiğinden geçerek elde edilen bilgi birikiminden olur bunlara bakıp millette zannediyorki töre suçlu ,hayır töre değil bunlarda aramak lazım yanlışı selam ve dua ile
Sevgi bir yürek eylemi yalnız içinde yaşar Gözler güler Bakışları yağmurca masum bir ıslak Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten….
ustam ne cahillik anlatır bu zülmü ne vicdan.. bu izansızlıktır.. imansızlık..
yüreği küçük dünyaları toprağa diri diri gömmek nefretini barındırmaz hiç bir insan. en azından insan!
Ben inan sustum değerli dost .İçimde bir yanardağ patladı ki sorma gitsin. Toprağın sarmaktan utandığı o masumun vebalini nasıl ödeyeceklerini bilmezler mi o gözü dönmüş katiller. Bilmezler mi Hakkın verdiği canı sadece o alır. Güçlü kalemini canı yürekten kutluyorum. Gönül emeğin varolsun.Selam ve saygılarımla.
Derler ki; Cahiliyye devrindedir diri diri gömülmek Kadere asla böyle yazılmaz zamansız ölmek… Allah biz cahil kullarına akıl fikir versin bizleri islah etsin şu töreyi benim aklım sarmıyor saran varsa beri gelsin.Çok zalimce bir davranış olduğunu düşünüyorum.
çokça kişinin canını yakan mevzu.hiç anlamıyorum.bunu ilk ortaya koyan rahatmıdır yerinde. milletimizin bu konuda ,şöyle bir silkinmeleri umuduyla. saygılarım ,selamlarım sizinle yüreğinize sağlık
neden böyle vahşet benim ülkemde olurki......ismide medine.....insan görünümünde zombiler.....içimizi sızlattın.....büyük toynak.....bu harika şiirle o beyinleri bir kez daha lanetliyorum......sevgilerde kal kardeşim....saygılar
hiç büyümeseydik,hep çocuk kalsaydık demiştim biraz evvel astığım şiirde................ isyanımdı haykırmak istediğim, her gün daha çirkinleşen dünyaya...........
ve bir kat daha üzgünüm şimdi insanlık adına.............. acıdı içim dost..........duyarlı yüreğin var olsun....................
Sevgi bir yürek eylemi yalnız içinde yaşar Gözler güler Bakışları yağmurca masum bir ıslak Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten….
Kan ve ölüm üstüne töreyi kim yazar? Yasaklı güller Nasıl bir günahı örter yaprak yaprak Derler ki; Cahiliyye devrindedir diri diri gömülmek Kadere asla böyle yazılmaz zamansız ölmek…
Tükenir kuşça minik bir nefes azar azar Kaybolur şekiller Utanır kanlı saçlarına dolan kara toprak Anlar ki; Bir can daha kurban düşerken bağrına Sevgiden bir katre kan dolanmış dudağına….
evet onüç yaşında adı medine ve çekilmiş bir fotoğrafı bile kalmadı geriye... insanlığımızdan utanır oluyorum bu tür olaylar karşısında... yürekten kopan yürek dağlayan dizeler... çok güzeldi üstadım tebrikler duyarlılığınıza ve kaleminize.
cenneti düşer gözlerinden her söz bir silah ucu mermisidir ömrün filizlenen yanlarına tut ki hayat yalan söyledi ve tut ki ıslak merdivenler geleceğiydi kayıp düşen yarınlar gibi
sevgili abim ne diyeyim bilmiyorum ki, allah bu tür düşüncede olanlara akıl, fikir versin. duyarlı, sevgi dolu yüreğine sağlık. sevgi ve saygılar sunarım.
Hikmet Özkul tarafından 2/13/2010 1:18:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgi bir yürek eylemi yalnız içinde yaşar Gözler güler Bakışları yağmurca masum bir ıslak Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten….
Sevgili Secaattin ağabey
Çok yerinde ve derinde bir konu derindeki konuların gün yüzü görmesi gerek duyarlığını takdir ederim üstat
Kan ve ölüm üstüne töreyi kim yazar? Yasaklı güller Nasıl bir günahı örter yaprak yaprak Derler ki; Cahiliyye devrindedir diri diri gömülmek Kadere asla böyle yazılmaz zamansız ölmek…
Tükenir kuşça minik bir nefes azar azar Kaybolur şekiller Utanır kanlı saçlarına dolan kara toprak Anlar ki; Bir can daha kurban düşerken bağrına Sevgiden bir katre kan dolanmış dudağına….
Ne kefen, ne gelinlik satmıyor artık Pazar Ah yalnız yürekler Gençliğinde sevgi üstüne hayal kurarak Düşler ki; Sevgisinden sevgilisini saklamış cennet Nasıl..Nasıl haklı çıksın şimdi bu cinnet….
Sevgi bir yürek eylemi yalnız içinde yaşar Gözler güler Bakışları yağmurca masum bir ıslak Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten….
Duyarlı yüreğinizi kutluyorum bu vahşetin bir türlü önüne geçilemiyor ne yazıkki...her yıl azalacağına katlanarak artıyor... Görmesi gerekenler görmüyor durmesı gerekenler durmuyor olan masum genç kızlara oluyor bu dünyadan sessiz sedasız cani eller tarafından göçüp gidiyorlarne yazıkki ...saygılar selamlar..
uyanıyor kapandığı mağaradan, dehlizlere iniyor bacaklarında karıncanın ve üşütüyor nedensizce tek tek canları…......İçimden geldi ve yazıverdim. Affola...
Ustam harika bir konu ve her zaman ki gibi muhteşem bir şiir okudum yüreğinizden. kaleminiz susmasın. Saygılarım.
Kan ve ölüm üstüne töreyi kim yazar? Yasaklı güller Nasıl bir günahı örter yaprak yaprak Derler ki; Cahiliyye devrindedir diri diri gömülmek Kadere asla böyle yazılmaz zamansız ölmek …Sevgi bir yürek eylemi yalnız içinde yaşar Gözler güler Bakışları yağmurca masum bir ıslak Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten….
Ben artık töreye falan inanmıyorum.Bunların şimdiki zamanda tamamen bencillik üzerine kurulmuş bir düzen olduğunu düşüyorum...
Gerçekten duygu yoğunluğuyla beraber çok anlamlı her mısrası şiirin. Tebrikler... Selam ve saygılar.
Sevgi bir yürek eylemi yalnız içinde yaşar Gözler güler Bakışları yağmurca masum bir ıslak Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten….
duyarlı yüreği kutluyorum ve alkışlıyorum...bu töreler artık son bulsa yürekler yanmasa acı ama gerçek..yüreğinize sağlık değerli şair tebrikler...sonsuz selam ve saygılar...
Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten…. Her ne kötülük yaşanıyorsa sevgisizlikten.Bu konuda yazmak hiç kolay değil dostum.Duyarlı yüreğinize selam ve saygımla.
İnsanın düşünürken kanını donduran dramlar ve acı veren gerçekler Boşlukta güdülen anlamsızlıklar Tanrıya inanan kalpler de, çıban olmuş kendini allah sayanlara sebep bu yasaları töreye yazan Akıl hastaları, sapıklar Yazık olan yine gerçek hikaye de, yaşanan cennetin cehennemi Yüreğinize saglık Çok saygılar Toynak
’Bir’’ olduğunu fark etmek ‘’Birde’’ yokluğa ermek
Sıyrılmış yaşamdan yahut ruhtan Aynı kapıya çıkar Arta kalan soğuk bedenlerdir Cesetten öte bir şey; densiz Çengel çengel bir burukluk Paslı kapılarından sızan ince sesleri dinle Sona yaklaşıyoruz sona Keskin sesler yutulur soluksuz zaman içre Cılızlığına yazgı boyun eğer Işığını kaybeder şatafatsız gülüşmeler Günaha dayanak t ö r e salkım salkım ağıt /çise çise zılgıt
Yüreğimin ağzını açmıyor ağuda kör bıçak / laleler suya düşerken Gülümsemiyor güneş, kin bu /deli deli eserken
Bir tıkırtı, hayat işte Bir kız çocuğu masum, saçları lüle hüzne ramak Namlunun ucunda hayat anlık beklenti… Ey namus (!) Nerede Cennet’in Adem’i, Cehennem’de işimiz ne
Çok güzeldi şiirin yürek yakan bir konuda şair duyarlılığı
Sevgi bir yürek eylemi yalnız içinde yaşar Gözler güler Bakışları yağmurca masum bir ıslak Bilir ki, Kısacık bir ömre yazılmış törece ibretten Bırakır yüreğine cehennemi sevgiye nefretten…. Dünyaca 14 şubat sevgi günü yaşarken böyle bir vahşeti töre diye adlandırmak çok üzücü...şairin insanca duygularıyla sayfada iz bırakan bu anlamlı şiirini gönül üzgünlüğü ile kutluyorum...selamlar...ve töresiz 14 şubatlar
kaleminiz çok güçlü,sizi bir daha taktir ettim
böyle acı bir olay üzerine şiiri etkileyici ama ajite etmeden yazmak usta işidir
buradaki söyleşimde en çok nefret ettiğim sesleden birinin de cahiiliğin sesi olduğunu öylemiştim
cahil insanlardan gerçekten korkarım..verdikleri zarar büyüktür çünkü
yaşama hakkı bile nasıl küçücük beyinlerinde çizdikleri namus kavramından daha önemsiz anlayamıyorum
ben olaya kişi olarak da bakmıyorum..
bir toplumun sorunu..acil eğitilmesi gerekn br toplumun ki böyle toplumlar uzun zaman ve uğraşı sonucunda ancak bir şekilde
bu hasta düşüncelerden kurtulurlar
tekrar tebriklerimle