(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hep Yabancı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hep Yabancı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kanun namına; Evvel zaman içinde kalbur saman içinde; Bir yörük çocuğu İstanbul'a askere gitmiş. Biraz sosyetik bir ortammış askerliği icraa ettiği muhit. Siz deyin beş, ben deyim on sene filan askerlik etmiş orda bu genç. Teskereyi alıp gelmiş; Dili yaşam tarzı değişmiş. Güya sosyeteleşmiş ya... Köyüne gelir gelmez, oldukça kibar bir lisanla; "anneciğim, bu keçilerin başlarındaki ağaçlar da ne?" diye sormaz mı? Halen konuşulur bu mevzu Toroslarda filan.. .. Şimdi bunları niye mi anlattım? Şecaattin ağabeyimin kaleminden vatan coğrafyasını "toynak"layan okkalı manzumeler okumaya alışmıştık ya Kanun namına... Acaba diyorum; benim eski fişek ağabeyim; bugünlerde ziyade yıldızdoğan mı dinliyor, ya da Arif Nihat mı okuyor tekrar.. Yanlış anlama abi; ben de dinliyor ve okuyorum da; bu şiirin kurgusu bana tanıdık geldi biryerlerden Kanun namına...
Gerçi taaa Alamanya'dan Hilmi Yazgı da gündeme taşımış. Ağbey Zatınızın Şecaatine münasip daha orjinal manzumeler inşa eylemenizi tüm kalbimle ve de Kanun namına arz etsem, umarım yanlış anlaşılmam. Kanun sizi çok seviyor. Ankara'ya ilk gelişimde de ziyaret edeceğim inşallah. Allah'a emanet olunuz ve Kanun namına selamımı kabul buyurunuz.
hatta kendine bile................ bu benmiyim diye bakarsın aynaya........................ tanımazsın sen bile kendini.............zordur,acıtır.................. şiirde acıttı dostum,buruktu tadı................ o kadarda güzel............ tebrikler yüreğine,var olasın.................
evet...zaten Arif nihat Asyanın o şiirini sevgili dostum YIZDIZDOĞAN'ın türküsünü mırıldanarak yazmaya çalışmıştım şiiri...dikkatiniz için teşekkürler sevgili şair...
nede güzel anlattmış onca özlemle gidilip te aradığını bulamamanın sıkıntısını... tanımıyor şairim çok doğru sanki köyümüz köylümüz tanımıyor hep başımızda üstadım beğeniyle okudum... saygılarımla.
Değişen zamana ve şartlara doğada eş anlamlı olarak uydu desenize değerli dost, Nasıl bir hüzündü öyle en derinlerde artçılar bırakan Yollar, dağlar, sular, gökler, tepeler ahh kim bile dost belki de bizler yabanıl kaldık. Akıcı, dupduru anlatımıyla sarsıcı mükemmel bir eser okudum her zamanki gibi güçlü kaleminizden . Teşekkürler ediyorum paylaşım için. Gönül emeğiniz varolsun. Selam ve saygılarımla.
Geride bırakıp gittiğimiz hiçbir şey aynı kalmıyor yerinde. Belki de ardımızda bıraktıklarımızın bir sitemi, isyanıdır bize ne dersiniz? Tebrikler. Selam ve saygılar.
selamgüzel eserinizi severek okudum ama sizi tanımasalarda köyünüzde atanızın yaşadıgı sizin bir zamanlar üzerinde koştugunuz topragı çiyneyebilmek ne mutlu üzülmeyin lütfen ve karamsar olmayın güller diyarından sevgiler le tam puan veriyorum
Rüzgar şarkımdı benim Üşütmezdi asla tenim Deniz her zaman cennetim Kuşlar beni tanımadı… ..... Tanımazlarsa tanımasınlar Toynak hocam. Ne gam. Biz kendimizi bilelim yeter.
zaman içinde herşey şekil değiştirip eski özelliğini kaybeder.çevre desen o muhakkak.lakin artık insanlar değişiyor.can ciğer dediğin bir gün el oluyor.yüreğinize sağlık.güzel bir şiir okudum.saygılarımla
Değerli şair şiirinizdeki duyguları çoğumuz bire bir yaşayanlardaınız... memleketten çıktıktan sonra hele ki aradan uzun bir zaman geçmiş ise oraya gidildiğinde insan ayrılrken bıraktığı çevreyi dostları,ağaçları,ırmakları,mahalleleri bulacak ümidiyle gidiyor ama hayal kırıklığı ile birde bakıyorki dostların bir kısmı terki dünya eylemiş bir kısmı sıladan ayrılmış,giderken çocuk olarak bıraktıkları yetişkin evli barklı ve onu tanımayan kişiler olmuş, mahellenin 40 yıllık çeçmesinin ve çeşme başındaki salkım söğütün yerinde yeller esiyor...henüz bitirilmemiş çirkin bir beton yığını orda yer almış... çocukken kıyısında yüzülen dere plastik torbadan,boş bira şişesinden,çerden çöpten bir dereye dönmüş dere de denilmez ya... insanların davranış biçimleri,konuşmaları değişmiş vb.vb...
sonuç: Yarım yamalak giderilen bir sıla özlemi ve derin bir hayal kırıklığı ile yaşanılan kente dönüş...
Rüzgar şarkımdı benim Üşütmezdi asla tenim Deniz her zaman cennetim Kuşlar beni tanımadı…
...'' Heceye de uyaklar yerinde güzel bir örnek kaleminizden...''
Rüzgar, şarkımdı benim...7 hece bırakılmış..Yanılgı sanırım... Bence ,heceler de yazmalısınız. Akıcıydı şiir, öz ve içerik dokunaklı... saygılarımla Değerli Kalem !
Değerli şairimiz Arif Nihat Asya 8 heceli ve aynı ayaklı yazmıştı aşağıdaki şiiri. Sizin de galiba ilk hece denemeniz. Şiirinizde bazı yerler yedi hecede kalmış. Anlamlı ve güzel işlemişsiniz. Ustaları okuya okuya kendimizi geliştireceğiz artık.
Saygılar sunuyorum Şiirle kalınız.
"TANIMADI
Türküm müjdeydi ülkeye Gezdim söyleye söyleye Bir gün söylemedim diye Türküm beni tanımadı
evet...anımsadım sevgili şairim... iyi bir arif nihat haranı olarak ...ama köyde bu şiiri yazarken Asya hoca nedense aklıma gelmedi..ilginç bir raslantı olmuş..yorumunuz için teşekkürler...
Çok koşmuştum yalın ayak Güzel hayaller kurarak Yine geldim ağlayarak Yollar beni tanımadı…
Hüznüm suya karışırdı Çaylar bulanık akardı Güzel yağmurlar yağardı Sular beni tanımadı…
Zamanla insanların duyguları düşünceleri Kendisiyle birlikte kaybolup gidiyor. Bu duyguyu ne güzel yansıtmışsınız şiirinizde. Gönlünüze sağlık efendim. Şiirinizde adeta kendimi buldum. kutlarım.Saygılar.
Neylersiniz sn arkadaşım...artık ekmek kavgasına düştük doğduğumuz yer değil doyduğumuz yer dediler...güzelim köyümüzden ayırdılar... özlemlerimiz ,hayalllerimiz ve sevdalarımız büyüdüğümüz köyda kaldı...anılar büyüdü içimizde hep özlem duyarak...çok güzel bir çalışma...tebriklerimle,saygılar...
daglaar agaclar yollar kuslar tanimamis ama bizler seni tanidik yüreginin sesini tanidik dizelerinde mukemmel bir ic döküstü dizeler kutluyorum saygilar slmlar tbkler cokca,,,,
ama şiirler
ama yürekler(ben gibi) seni tanıdı, sahiplendi çok.
yalan de...