AĞACIN DUDAĞI(Gülce-Sone'm)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
NAZIM TÜRÜ :SONE’M ********************************** 1-Batı edebiyatındaki "Sone" nin değişik bir versiyonudur. Kuple oluşumu Batı Edebiyatındaki "sone" ile aynıdır. Batı Edebiyatında kafiye yapısına göre sone türleri vardır. Fransız sone’si (abba-abba-ccd-eed)dizilişi ile; İtalyan sone’si (abba-abba-ccd-ede)dizilişi ile, İngiliz sonesi ise Fransız sonesinin kafiye dizilişini muhafaza ederek, ilk 10 mısrayı bir bent yapmakta, son iki mısrayı ayrı bir bent yapmaktadır. Türk edebiyatına Servet-i Fünuncular döneminde giren sone’yi bizim şairlerimiz çeşitli şekillerde kullanmışlardır. Türk şiirine yeni nefes alanları sunmaya çalışan GÜLCE edebi akımı, Fransız,İtalyan ve İngiliz sone kafiye dizilişlerinin dışında yeni bir kafiye dizilişi ve adı önermiştir. 2-SONE’ M’in şekli ve Kafiye şeması şöyledir. -------a -------b -------b -------a -------c -------d -------d -------c -------e -------f -------f -------e -------g -------g 3-Hece vezni ile yazılmakta ve hecenin 7+7=14 ölçü-kalıbı kullanılmakta ise de ben bu şiirde 6+5 ölçüsünü tercih ettim.
-Manzara
Göğün memesinden tutmuş çekiyor Susayan ağacın yaprak dudağı Karnı şişkin bulut es geçip dağı Rüzgârla el ele yağmur ekiyor... -Sır Irmağın, denizin içinde durur Bütün bulutların alın yazısı. Mavi düşlerimi süsler bazısı Bazısı pamuğun içinde yürür. -Olay Atomda ney sesi, semah çeker gül Camlarda göklerin zikri var sanki Ferhat’ın düğünü budur inanki... -Son Her bahçeden dua işiten bülbül Tohum sancısını taşır semaya Dizer ufuklara arka arkaya... Mustafa CEYLAN |
Bütün bulutların alın yazısı.
Mavi düşlerimi süsler bazısı
Bazısı pamuğun içinde yürür.
güzeldi yüreğine sağlık