Bilmem ki kaç modeldi Bedford marka bir kamyondu ne üstünde çadırı ne de tutunacak istinat duvarı vardı her sabah erkenden yola çıkılır, öbeklenirdi insanlar belli noktalarda erkekli-kızlı kamyonu beklerlerdi…
yollar soğuk, yollar ıssız ve yaşam biçimi olsa da acımasız güller açardı yanaklarda, başlarda al yazmalar ayaklarda kara çizmeler ve kat kat çoraplar. Ay ışığı fenerleriydi, yollarını buldukları arada bir sebepti irkilmelerine kurt ve çakal ulumaları…
zordu yaşam anlayacağınız, onların mücadelesi daha doğmadan başlar anaları da bilmez ehli-keyif nedir, yerilmezdi aşlar, erik istemezdi canlar naz da edemezlerdi erlerine, görevleriydi her yükü taşımak karnı sıpadan, sırtı da sopadan mahrum edilmezdi büyük lütufdu yani…
Ya babalar; babalarımız…! filtreli sigaralardı en büyük lüksleri, kıymazlardı ya içmeye tabakalara doldururlardı Tekel fabrikalarında paketlenmiş tütünleri birde kendi emekleriyle ve jandarmadan gizli yetiştirdikleri kaçakları sararlardı üzeri Arap harfleriyle yazılı kâğıtlara, dumanı derseniz vapurları kıskandırır yoğunlukta...
Kimi beyinden yoksunların yaktıkları ormanlar sil baştan dikilecektir de her birine zimmetlidir eşek yüküne eş çam fidanlarıyla dolu tahta sandıklar bir düzen içinde, özenle ekerler fidanları, orman ve yeşille büyüdüklerinden fazla cazip değildir ya, okul masraflarına bir nebze olsun katkıları…
Orman idaresinden alacakları üç beş kuruş çok paradır aslında yokluk içinde olanlara düşerler yollara yarı uykulu ay ayazında ırgattır onlar, köylüdür, bilirsiniz işte hani milletin efendisi olanlar…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hani milletin efendisi olanlar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hani milletin efendisi olanlar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Orman idaresinden alacakları üç beş kuruş çok paradır aslında yokluk içinde olanlara düşerler yollara yarı uykulu ay ayazında ırgattır onlar, köylüdür, bilirsiniz işte hani milletin efendisi olanlar… ....Bana efendisin derler ...Kendileri bal,börek yerler . .Üretimi bizde görürüler ...Ucuz lafla köylüsün derler
..'Köylü milletin efendisidir' diyen zihniyetler yok artık....O geçmişte kalan ho bir seda gibi.. Köylü perişan,köylü çaresiz. Kendi kendine yeten köylü artım buğdaını,mısırını,hayvan yemini dışarıdan almak zorunda bırakıldı.... Kutlarım sevgi ve saygılar dost
zordu yaşam anlayacağınız, onların mücadelesi daha doğmadan başlar anaları da bilmez ehli-keyif nedir, yerilmezdi aşlar, erik istemezdi canlar naz da edemezlerdi erlerine, görevleriydi her yükü taşımak karnı sıpadan, sırtı da sopadan mahrum edilmezdi büyük lütufdu yani…
Çok güzel bir şiirdi. Tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla.
Orman idaresinden alacakları üç beş kuruş çok paradır aslında yokluk içinde olanlara düşerler yollara yarı uykulu ay ayazında ırgattır onlar, köylüdür, bilirsiniz işte hani milletin efendisi olanlar…
Orman idaresinden alacakları üç beş kuruş çok paradır aslında yokluk içinde olanlara düşerler yollara yarı uykulu ay ayazında ırgattır onlar, köylüdür, bilirsiniz işte hani milletin efendisi olanlar…
Gerçekler tüm açıklığıyla dile gelmiş şiirinizde Ne yazıkki milletin efendisi denen çiftcilerimizin durumu içler acısı duyarlı davranarak böyle anlam dolu bir şiir yazmanızdan dolayı yürekten kutlarım..selamlar saygılar..
zordu yaşam anlayacağınız, onların mücadelesi daha doğmadan başlar anaları da bilmez ehli-keyif nedir, yerilmezdi aşlar, erik istemezdi canlar naz da edemezlerdi erlerine, görevleriydi her yükü taşımak karnı sıpadan, sırtı da sopadan mahrum edilmezdi büyük lütufdu yani… HEPSİ BİR BİRİNDEN ÖNEMLİ TESBİTLER BUNLAR..BİR ZAMANLAR ,EVET BİR ZAMANLAR Kİ, CUMHURİYETİN ERDEM OLDUĞU,BU ERDEMİN TEMSİLCİSİ BÜYÜK İNSAN ATATÜRK ÜN EFENDİSİ , ŞİMDİNİN KÖLESİ OLANLARIN HİKAYESİ BUNLAR..DEĞİL HER BİR DÖRTLÜK,HER BİR CÜMLE ,BİLİPTE ANLATAMADIĞIMIZ GERÇEKLER.. VE SANKİ ÇOK ÖNCE YAZMIŞ OLDUĞUM ŞU DÖRTLÜKLERİN MODA DEYİMİYLE AÇILIMIYDI..VE İÇİNDE HERKESİN KENDİ YAŞANMIŞLIĞINDAN BİR ŞEYLER BULAN ,ŞURASI DA BANA AİT DENEN YERLERİYLE DUYGULARA TERCÜMAN OLAN DİZELERDİ..YÜREĞİ VEDE EMEĞİTAM PUANLA KUTLUYORUM..
Karnım aç , sırtım açık olacaksa Hayat beni hırpalayıp ezecekse Kaderim de sana benzeyecekse Ben büyümek istemiyorum anne
İçki masalarında meze olacaksam Çocuk olmadan çocuk yapacaksam Horlanıp koca dayağı yiyeceksem Ben büyümek istemiyorum anne Kaşif Kani ERTÜRK
DEĞERLİ İNSAN ; şereflendirdiniz..teşekkür ederim..iltifatınıza layık olmaya çalışmak bizim için bir sorumluluk..her şeyin gönlünüzce gerçekleşmesi dileklerimle..
Önce resimden başlamak istiyorum yoruma çocukken dedem yörük olduğu için keçi koyun inek dana en önemlisi öküzleri vardı yaz gününde ceviz ağacının dibinde iple bağlanırdı ben öküzleri çok severdim hele hele o gözleri yokmu mest olurdum bir de üstüne sinek konunca kuyruğu sallayıp sineği kovalardı hatta dedem rahmetli benim öküzleri sevdiğim için onları satmadı. Gelelim şiire nostalji vardı emek vardı zorluk vardı zorluğu başarmaktır asıl olan bu şiirde kendimi buldum tebrik ederim
Milleti görmeyenler millet iradesinden bahsediyor ya insan nasıl sinirleniyor değil mi. Ama üzülmüyorum. kal ettikleri şekilde yönetiliyorlar. Yoksa gömerlerdi sandığa.
Onlar hala efendi, Herşeyleri tertemiz Hesabını verecekleri defterleri gibi Hayatları sade ama meşakkatli Ama hesapları öyle değil, çok açık ve keyifli ve hatta gurur verici.
Güzeldi Yüreğinize ve kaleminize sağlık Saygılarımla selamlar...
zordu yaşam anlayacağınız, onların mücadelesi daha doğmadan başlar, anaları da bilmez ehli-keyif nedir, yerilmezdi aşlar, erik istemezdi canları naz da edemezlerdi erlerine, görevleriydi her yükü taşımak, karnı sıpadan, sırtı da sopadan mahrum edilmezdi büyük lütufdu yani…
Can dost,can arkadaş,yiğit kalem. Ne güzel anlatmışsın bir bir.Her bir harine katldığım bu şiirini hergün döne döne okuyacağım.Kalemin hiç susmasın,sevgiyle kal
ak olsun var olsun yüreğin
şiirin altına imzamı koyarım tanık olarak duyguların yansıyışına
sağlıcakla kalın