Bırak peşimi kader/Karabulut gibisin Her Dua’dan bi’haber/İçimde Put gibisin Hep yarını yok dünle/Ünle! mazimi ünle! Noktasız virgülünle/Ve.. Veyahut gibisin
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VE.. VEYAHUT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VE.. VEYAHUT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Bırak peşimi kader Karabulut gibisin Her Dua’dan bi’haber İçimde Put gibisin
Hep yarını yok dünle Ünle! mazimi ünle! Noktasız virgülünle Ve.. Veyahut gibisin"
dememişte, mısraları bilerek ve özellikle yukarıda görüldüğü gibi KESME(/)işaretiyle ayırıp yanyana yazmıştır. KEŞKE (/)işaretleri olmasaydı ve düz mısralar şeklinde olsaydı diyorum. Ve özellikle bu (/)işareti görmeden yorumumu yapmak istiyorum.
* Bırak peşimi KADER/Karabulut gibisin.............................a/.....................b Her Dua’dan bi’haber/İçimde Put gibisin.........................a/.....................b Hep yarını yok dünle/Ünle! mazimi ünle!...........................c/....................c Noktasız virgülünle/Ve.. Veyahut gibisin..........................c/....................b
* Evet yukarıda bu muhteşem dörtlüğün KAFİYE DİZİLİŞİni çözümledik. Bir yanıyla GÜLCE EDEBİ AKIMI'nın önerdiği TUĞRA, öte yanıyla ÜÇGÜL; aruzla kaleme alınsa galiba TUĞRALIGÜL olacaktı. Yeni, 7+7=14 hece kalıbıyla, KAFİYE SERÜVENİMİZE uygun, mükemmel bir dörtlük bu. KADER-HABER)))))DÜNLE-ÜNLE-VİRGÜLÜNLE ve BULUT-PUT-VEYAHUT...
** Dedik ve ispatı işte bu dörtlük. Ne demiştik? Şiir, hele hele HECE ŞİİRİ sadece KOŞMA tarzından ibaret değildir. Gelin etmen-eylemeyin diğer tarz ve şekilleri deneyin. ŞEKİL-TARZ esas şiirin yükselişi için bir ARAÇTIR, AMAÇ değildir. GÜLCE EDEBİ AKIMI olarak, özellikle HECE şiirimizin temellerinden hareket ederek, yukarıdaki DÖRTLÜK misalince bugüne kadar 19 değişik NAZIM ÖNERİSİ yaptık ve şiirlerimizi kanatlandırdık onlarla..
Denenmemşi denemekten, yenilikten korkmamalı. * KAFİYE, sözlü edebiyat döneminde MISRA BAŞINDA, göçler sırasında MISRA ORTASINDA ve İslâmiyet'i kabulümüzle birlikte MISRA SONUNA gelmiştir. KAFİYE' nin serüvenine göre, KAFİYE'yi bir mısrada ve bir DÖRTLÜKTE çok değişik yererde kullanarak, ahenk, ritm ve armoni yakalanabilir, mükemmel yeni eserler üretilebilir dedik. KAFİYE, bir KISKAÇ, bir yönlendirici, hattâ bir ÇIKMAZ SOKAK olmamalı dedik.
Ne kadar doğru düşündüğümüzü, işte şu YUKARIDAKİ DÖRTLÜK APAÇIK ORTAYA KOYMAKTA.. NE KADAR ŞAHANE BİR DÖRTLÜK DEĞİL Mİ?
** Ustalık bu işte.. Ustalık, taklidle değil, orjinal olmakla mümkündür. Maharet, yüzyılların imbiğinden süzülüp gelen AYAK-UYAK ve KAFİYELER ve OZANCA SÖYLEMLERİ alıp onların arkasına TENEKE GÜRÜLTÜLERİYLE doldurmak değildir. Maharet, köküne yabancı olmamış dal olmak, çiçek olmak. Maharet, inkar etmeden, maziden hız ve ilham alarak İLERİYE, DAİMA İLERİYE GİTMEKTİR.
** TUĞRALIGÜL DÖRTLÜĞÜ hayırlı uğurlu olsun edebiyatımıza üstad...
** Harikasın... Çok teşekkürler... Tebrikler...
MustafaCeylan tarafından 11/29/2009 10:17:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
MustafaCeylan tarafından 11/29/2009 11:11:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bırak peşimi kader/Karabulut gibisin Her Dua’dan bi’haber/İçimde Put gibisin Hep yarını yok dünle/Ünle! mazimi ünle! Noktasız virgülünle/Ve.. Veyahut gibisin
Yüreğin var olsun dost şair.Harika dörtlüğü kutladım selam ve dua ile
Bırak peşimi kader/Karabulut gibisin Her Dua’dan bi’haber/İçimde Put gibisin Hep yarını yok dünle/Ünle! mazimi ünle! Noktasız virgülünle/Ve.. Veyahut gibisin
cok güzel bir dörtlük olmus bu. kaderimizde ne varsa onu yasayacagiz. insallah kaderlerimizde hayirlar vardir. yüreginize saglik cok begendim. saygim sonsuz
Bırak peşimi kader/Karabulut gibisin Her Dua’dan bi’haber/İçimde Put gibisin Hep yarını yok dünle/Ünle! mazimi ünle! Noktasız virgülünle/Ve.. Veyahut gibisin
Hayat gibi bir dörtlüktü.Bayraın ve hayatın mutluluklarla dolsun.Ellerinizden öperim.
Bırak peşimi kader/Karabulut gibisin Her Dua’dan bi’haber/İçimde Put gibisin Hep yarını yok dünle/Ünle! mazimi ünle! Noktasız virgülünle/Ve.. Veyahut gibisin
Bırak peşimi kader/Karabulut gibisin Her Dua’dan bi’haber/İçimde Put gibisin Hep yarını yok dünle/Ünle! mazimi ünle! Noktasız virgülünle/Ve.. Veyahut gibisin
"Bırak peşimi kader
Karabulut gibisin
Her Dua’dan bi’haber
İçimde Put gibisin
Hep yarını yok dünle
Ünle! mazimi ünle!
Noktasız virgülünle
Ve.. Veyahut gibisin"
dememişte, mısraları bilerek ve özellikle yukarıda görüldüğü gibi KESME(/)işaretiyle ayırıp yanyana yazmıştır.
KEŞKE (/)işaretleri olmasaydı ve düz mısralar şeklinde olsaydı diyorum. Ve özellikle bu (/)işareti görmeden yorumumu yapmak istiyorum.
*
Bırak peşimi KADER/Karabulut gibisin.............................a/.....................b
Her Dua’dan bi’haber/İçimde Put gibisin.........................a/.....................b
Hep yarını yok dünle/Ünle! mazimi ünle!...........................c/....................c
Noktasız virgülünle/Ve.. Veyahut gibisin..........................c/....................b
*
Evet yukarıda bu muhteşem dörtlüğün KAFİYE DİZİLİŞİni çözümledik. Bir yanıyla GÜLCE EDEBİ AKIMI'nın önerdiği TUĞRA, öte yanıyla ÜÇGÜL; aruzla kaleme alınsa galiba TUĞRALIGÜL olacaktı.
Yeni, 7+7=14 hece kalıbıyla, KAFİYE SERÜVENİMİZE uygun, mükemmel bir dörtlük bu.
KADER-HABER)))))DÜNLE-ÜNLE-VİRGÜLÜNLE
ve
BULUT-PUT-VEYAHUT...
**
Dedik ve ispatı işte bu dörtlük.
Ne demiştik?
Şiir, hele hele HECE ŞİİRİ sadece KOŞMA tarzından ibaret değildir. Gelin etmen-eylemeyin diğer tarz ve şekilleri deneyin. ŞEKİL-TARZ esas şiirin yükselişi için bir ARAÇTIR, AMAÇ değildir. GÜLCE EDEBİ AKIMI olarak, özellikle HECE şiirimizin temellerinden hareket ederek, yukarıdaki DÖRTLÜK misalince bugüne kadar 19 değişik NAZIM ÖNERİSİ yaptık ve şiirlerimizi kanatlandırdık onlarla..
Denenmemşi denemekten, yenilikten korkmamalı.
*
KAFİYE, sözlü edebiyat döneminde MISRA BAŞINDA, göçler sırasında MISRA ORTASINDA ve İslâmiyet'i kabulümüzle birlikte MISRA SONUNA gelmiştir. KAFİYE' nin serüvenine göre, KAFİYE'yi bir mısrada ve bir DÖRTLÜKTE çok değişik yererde kullanarak, ahenk, ritm ve armoni yakalanabilir, mükemmel yeni eserler üretilebilir dedik. KAFİYE, bir KISKAÇ, bir yönlendirici, hattâ bir ÇIKMAZ SOKAK olmamalı dedik.
Ne kadar doğru düşündüğümüzü, işte şu YUKARIDAKİ DÖRTLÜK APAÇIK ORTAYA KOYMAKTA..
NE KADAR ŞAHANE BİR DÖRTLÜK DEĞİL Mİ?
**
Ustalık bu işte..
Ustalık, taklidle değil, orjinal olmakla mümkündür.
Maharet, yüzyılların imbiğinden süzülüp gelen AYAK-UYAK ve KAFİYELER ve OZANCA SÖYLEMLERİ alıp onların arkasına TENEKE GÜRÜLTÜLERİYLE doldurmak değildir.
Maharet, köküne yabancı olmamış dal olmak, çiçek olmak.
Maharet, inkar etmeden, maziden hız ve ilham alarak İLERİYE, DAİMA İLERİYE GİTMEKTİR.
**
TUĞRALIGÜL DÖRTLÜĞÜ hayırlı uğurlu olsun edebiyatımıza üstad...
**
Harikasın...
Çok teşekkürler...
Tebrikler...
MustafaCeylan tarafından 11/29/2009 10:17:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
MustafaCeylan tarafından 11/29/2009 11:11:10 PM zamanında düzenlenmiştir.