(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
” Bir kızılderili dede ile torunu evlerinin önünde oturmuş, biraz ötede boğuşan biri siyah diğeri beyaz iki köpeği seyrediyorlarmış. Torunu sormuş:
" Neden iki tane köpek besliyorsun?
Dede yanıtlamış:
“ Onlar benim için iki simgedir evlat. İyilik ve kötülüğün simgesi... İyilik ve kötülük de içimizde böyle sürekli mücadele eder durur."
Torun sorar:
“ Peki, sence hangisi kazanır mücadeleyi?”
Bilge reis derin derin gülümser ve der ki:
“ Hangisi mi evlat?...... Ben hangisini daha iyi beslersem o kazanır...” . Karanlık nasıl ki kötülüğü, çirkinliği, körlüğü, cehaleti, zulmü, haksızlığı, adeletsizliği, vicdansızlığı, sevgisizliği, hoşgörüsüzlüğü temsil ediyorsa; aydınlık da iyiliği, güzelliği, bilgiyi,doğruyu, dostluğu, merhameti, dürüstlüğü, adaleti ve vicdanı temsil eder. Unutmayalım ki, tabiatı güneş aydınlatır, insanı da bilgi. Bilgi, eğer iyinin ve vicdanın hizmetinde ise, bilginin hakça paylaşılması, adaletin hayata geçirilmesi mümkün olur. Aksi takdirde haksızlık, vicdansızlık, zulümler ortaya çıkar. Kısa fakat geniş kapsamlı olunca şiir böyle yazdırıyor..teşekkürlerimle...Saygılar...
söylenecek belki çok şey var ama ben tek bir şey söylemek istiyorum şiiri okuduktan sonra: NOKTA... çok güzeldi...içinde öyle çok şey barındırıyor ki... anlatmak için ne sözcükler ne de sayfalar yetmez!
Ölüm; Her zaman ürpererek soğuk yüzünü gördüğüm.. Kötülük; İlk kez ölümün bu kadar yakışacağını düşündüğüm...
Ölüm artık akla gelmez olduğundan mıdır ki; daha bir acı veriyor? Kötülük günümüzün alışılmışlığından mıdır ki; insani davranışlar lutufmuş gibi adlandırılıyor?
Şiirin özü kısacık anlatımda ortaya çıkıyorsa ve sadece 4 mısra ile saatlerce düşündürebiliyorsa; İŞTE ŞİİR İŞTE ŞAİR demek lazım... TEBRİK EDİYORUM ÜSTAD...
tbr ederim çok güzeldi hocam ilk kez ikisini yan yana düşündüm hakikaten çok zor bir durum olsa gerek ölümü hepimiz bir gün elbet tadıcaz ama herkezi ALLAH kötülklerden korusun yüreğine sağlık hocam güzeldi
ölümün yakışacağı tek şey "kötülük"
anlam zenginliğini seviyorum kısa şiirlerin.
saygılarımla.