Gökkuşağı üst kimlik, kalp gözünden uyarı : Bir arada yaşamak özgürlüğün umarı. Özlük hakkına saygı, birlik ruhuna delil, Kanun kabı kırmızı, sevgi yaprağı yeşil, Gel-geç seyrüseferde sabrın simgesi sarı...
Yollara düzen veren bu doğa renklerinden, Nan-körlüğe ihânet poşusu bağlar kimi !..? Üç boya bileşkesi morcivert açılımla Avara kasnağının çarkını yağlar, kimi !..?
Bir varmış, bir yokmuşa öykündü burda kalem, Üstüne farz değil ya, ibret alsın el-âlem...
Evvel zaman içinde, Kavimlerin göçünde, Piyano tuşlarına sürtünen kalçaların Yellek gürültüsünü beste sanmış bir sefil, Hokus fokusa meyyal uyur gezer zer-zevat, Her bakımdan illüzyon güdümünde embesil, Ab’acı kebeciden Sen necilik beklerken, Re’leri yutar olmuş, özge sever, "usa-fil" !..?
Gurku terkten gursağı çatlayan kargaların, Ökse-dal makamından terânesine kefil Beynini don kuşanmış, Ceyn’e poz, Tarzan azma, Ayak izleği halhal, burnunda çipli hızma, Dibekte su döverek saf algıdan damlamış, Râkipse, her şutunu dev ekrana zumlamış...
Ters nallı beygirlerden iz süren uzman gâfil, Santrançta yengeç-ürkü dişleri dökülmüş fil Kalelere toslamış çapraz ayak, yanpiri...
Tele-kulağa övgü (!), Masal içinde öykü : Fikir cehdinden yoksun miskin iman tâciri, Kafadan ödünç bacak, kalamar muhâciri, Hüküm fermâ olmanın uç nokta kibiriyle Deryayı sıfırlamış değişim cebiriyle !..?
Davul çenç, zurna limon, ay ışığında halay !..? Gökten üç elma düştü, kel başa vurduk kalay; Ortak us kısa devre, ampul satmak, ne kolay !..?
Şeş ağız, çatal dilek, ak, kara yılan dilli, Maskeli öç balosu, dilmacı yalan dilli, Vampir yarasaların dalaması kan dilli !..?
Çayda çıraya nispet, bop ninnaya şıp nanay, Bu çağda böyle çerağ, vay anam vaayyy ?..! Vah size, eyvaah bize, Şinanay yavrum şinanay-nay !..?
Hoppa şina şinanay şinanay-nay, Şinanay da mirim şinanay-nay !..?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şinanayı Kan Dilli şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şinanayı Kan Dilli şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yollara düzen veren bu doğa renklerinden, Nan-körlüğe ihânet poşusu bağlar kimi !..? Üç boya bileşkesi morcivert açılımla Avara kasnağının çarkını yağlar, kimi !..?
Bir varmış, bir yokmuşa öykündü burda kalem, Üstüne almasa da ders alır belki alem...
Evvel zaman içinde, Kavimlerin göçünde, Piyona tuşlarına sürtünen kalçaların Yellek gürültüsünü beste sanmış bir sefil, Hokus fokusa meyyal uyur gezer zer-zevat, Her bakımdan illüzyon güdümünde embesil, Şimşek yutup kursağı çatlayan kargaların, Ökse-dal makamından tantanasına kefil Beynini don kuşanmış Ceyn’ine Tarzan azma, Ayak izleği halhal, burnunda çipli hızma, Dibekte su döverek saf algıdan damlamış, Rakibin her şutunu dev ekrana zumlamış...
Geçmişin adabına gebe mutmain ve müsemma zamanlara inat; mukallit, kof muallim eseri boş alim yoğuran.. Yasin, Fatih, Mehmed ve Ahmetlerle, Sümeyye, Ayşe Fatıma, Zübeyde yahut Müslüme adına tezat Batı efsanesinden Haç kuşağı doğuran süflî çağların tam merkezine bir haslet topuzu vuruşuyla düşen şiir.. Mükemmel bir fikir haznesi, bir o kadar şiirde realite ve birlik havası.. Anadolu kadar da manâlı, inancımız kadar nezih, dâvâmız kadar da yüce.. Böyle bir tabii efsaneyi dillendiren yürek bize asla yozluk kuşkusu vermez, vermedi.. Selâm ve dualarla şair.. Dualarla..
Nan-körlüğe ihânet poşusu bağlar kimi !..?
Üç boya bileşkesi morcivert açılımla
Avara kasnağının çarkını yağlar, kimi !..?
usta işi kelam kelam dökülmüş şiir
saygılar hocam