İlk koyun sen isen bu yardan atlayan Son çoban ben olmayacağım Seni o yarda tutan
Ey her duyduğu yalan söze Gözleri kapalı inanan Cahil milletim Uyan artık Sana yaraşır davran
Kardeşlik barış diye seni kandıran Eli kanlı birkaç adam İnanma bu safsatalara Kanma milletim Sen ki şehit torunu ............Kalk.............. Yattığın derin uykudan
Uyandır milletini Derin komadan…
Neye yarar? Satıldı bu vatan .........Deme......... ...............Sakınnn.........
Uyannnn artık Uyannnnn Çok geç kalmadan
..........İlk koyun milletimse yardan atlayan ..................................Son çoban ben olacağım ...............................................Sizi bu diyardan atan
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
***UYANNNNN*** şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
***UYANNNNN*** şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzeldi Berna umarım ülkelerin böyle MMMMM deyipte tadımıza bakan,kısaltma adıyla bizlerle alay eden ülkelerin daha da fazla çoğalıp ülkemizi ele geçirmez ve de yurdumuzda söz sahibi olmaz...! Saygılarımla.
..........İlk koyun milletimse yardan atlayan ..................................Son çoban ben olacağım ...............................................Sizi bu yardan atan
İşte böyle kararlı durursa gençlik, Türkiye üzerinde oynanan oyunların hepsi geri tepecektir, bombaları kucaklarında patlayacaktır, Dün hasan tahsinleri vardı bu milletin bu gün Bernaları, Hasanları, Ahmetleri, Hüseyinleri. Sanmasınlar ki bu gençliğin hepsinin milli duyguları çeşitli vesilelerle köreltildi, Anadolu hala ayakta ve uyanık. Bunu bilmeseler zaten çoktan girmişlerdi ülke sınırlarından içeriye, tıpkı Irak gibi. Milli ruhumuzu okşayan bu hamasi şiirin için teşekkürler Berna, Kalemie ve yüreğine sağlık.
Sizler attınız bize bu tohumları bizler yeşerteceğiz şiir dostum ağabeyim... Güzel ve yürekli paylaşımlarınız için çok ama çok teşekkür ederim size ve Nimet Ablama... Sevgim ve saygım sizlere...
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak; Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak. O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak; O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl! Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl? Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl... Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl!
Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım. Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım! Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım. Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.
Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar, Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddım var. Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar, “Medeniyet!” dediğin tek dişi kalmış canavar?
Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma, sakın. Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın. Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın... Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.
Bastığın yerleri “toprak!” diyerek geçme, tanı: Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı. Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı: Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.
Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda? Şüheda fışkıracak toprağı sıksan, şüheda! Canı, cananı, bütün varımı alsın da Huda, Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.
Ruhumun senden, İlâhî, şudur ancak emeli: Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli. Bu ezanlar ki şahadetleri dinin temeli- Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli.
O zaman vecd ile bin secde eder-varsa-taşım, Her cerihamdan, ilâhî, boşanıp kanlı yaşım, Fışkırır ruh-ı mücerret gibi yerden naşım; O zaman yükselerek arşa değer belki başım.
Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilâl! Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helâl. Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlâl: Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet; Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl Mehmet Akif Ersoy
Ey Yüce Türk Milletinin Gözü Pek Kahraman Evladı Biliyorsunuzki Öyle Üç Beş Kupona Alınmadı Bu Vatan Dünya Bir Olsa Gelse, Korkmayın Üzerimizde Oynanan Bu Oyun Her Neyse ,Asla Yılmayın Sadece Ve Sadece Yattığınız Bu Derin Kan Uykusundan Uyanın. Çünki Bu Vatanın Bir Sahibi Ve Kahraman Bir Ordusu Var Bölücülere İse Ancak Yerin Dibinde Cehennemde Bir Yurt Var. Bu böyle Biline Ve
=== NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE===
Memleket Meselelerine Duyarlı Tüm Dostlarımı Kutluyor Selam Ve Saygılarımı Sunuyorum.Selametle Kalın.
Ayaktayım yorumunuz sonlanana kadar saygıyla eğildim önünde... Yürekli yorumunuz için ben size teşekkür ederim... Selam ve saygılarımla Vatansever dostum...
..........İlk koyun milletimse yardan atlayan ..................................Son çoban ben olacağım ...............................................Sizi bu yardan atan
Seni, anlatabilmek seni. İyi çocuklara, kahramanlara. Seni anlatabilmek seni, Namussuza, halden bilmeze, Kahpe yalana.
anlatacak,hatırlatacak Berna'lar haine bağıracak uyannnnnnnnnnnnn diye................ umutsuzluk yok............ "dağlarına bahar gelecek memleketimin"................... uğruna dökülen onca kandan,kan kırmızı karanfiller açacak.............. özgür bir ülkede,barış ve kardeşlik içinde yaşayacak çocuklarımız.............. bunun içinde gerekirse bir destan daha yazar benim kahraman milletim................ duyarlı yüreğinden tekrar tekrar öptüm kızım............. seninle gurur duyuyorum..........
PERWİN tarafından 8/26/2009 11:59:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Teyzemmm anne yarım... Anlatacağız hatırlatacağız haine... Şiirse şiirle... Susmaz Berna'lar susmayacakta söz konusu VATAN ise... Bizleri bu idrak ile yetiştirdiğiniz için asıl ben sizlerin ellerinden öpüyorum... Sevimde teşekkürümde sizlere... Teşekkür ederim teyzemmm... Sevgimle...
Kardeşlik barış diye seni kandıran Eli kanlı birkaç adam İnanma bu safsatalara Kanma milletim Sen ki şehit torunu ............Kalk.............. Yattığın derin uykudan
CANIM KIZIM,
Bu güzel dizelerin için seni KUTLUYORUM. Ne ülkeyi bölmeye, ne bir karış toprak almaya kimsenin gücü yetmez. Sizin gibi düşünen genç nesil olduğu müddetçe, umudumu asla kaybetmeyeceğim. yüreğine sağlık Bitanem kalemin daim olsun.... ANNEN
Beni de sen yetiştirdin farklı düşünmem söz konusu bile değil... Ve vatanseverlik tohumlarını çocukluğumdan bugüne ektiğin ve büyütüp yeşerttiğin için asıl ben teşekkür ederim... Ve sizlerden aldığım emanet çocuklarıma mirasımdır... Öptüm ellerindende yüreğindende... Sevgimle...
Kardeşlik barış diye seni kandıran Eli kanlı birkaç adam İnanma bu safsatalara Kanma milletim Sen ki şehit torunu ............Kalk.............. Yattığın derin uykudan
CANIM KIZIM,
Bu güzel dizelerin için seni KUTLUYORUM. Ne ülkeyi bölmeye, ne bir karış toprak almaya kimsenin gücü yetmez. Sizin gibi düşünen genç nesil olduğu müddetçe, umudumu asla kaybetmeyeceğim. yüreğine sağlık Bitanem kalemin daim olsun.... ANNEN
Dizelerinde gösterdiğin yoldan yola çıkarak belirteyim ki, ''' İNANMAM KANMAM '' Ecdadını bilen , kardeşliğe önem veren biri olarak , Şiiri altına döktüğün resim kimliğimdir. Rengi kanım olsun, Ay yıldızı canım olsun, Üstte yazdığın '' Ne Mutlu Türküm Diyene'' andım olsun.
bir başkadır benim memleketin bir başkadır benim duyarlı türk milletim vatanın bölünmez bütünlüğü için gösterdiğimiz gayret kahramanlıklar yazdığımız destanlar herkese ibret olsun biz birliğimizi beraberliğimizi hiç elden bırakmadık ve böylede devam edeceğiz ağzına sağlık berna'cım şiirinde bu bütünlüğü ne kadar güzel dile getirmişsin kutlarım.... Beran Türker
Aynı neslin torunları, aynı fikirlerin çocuklarıyız bizler... Okuldan gelirken yol boyu söylediğimiz destan marşlar hala kulaklarımda... Ve o çocuk yaşımızda bile ruhumuz aynıydı gelecekte de aynı olacak gelecek nesillere ve çocuklarımıza aktaracağımız mirasımızda Türkiye'm... Bütünlüğün bozulması söz konusu bile edilemez vatanımda... Yürekli ve dimdik yorumların ile destek verdiğin için çok teşekkür ederim ağabeycim... Sevgimle...
HADİ UYANIN O ZAMAN DAHA NE KADAR KINALI KUZUNUN KANI DÖKÜLECEK, DAHA NE KADAR ÇANAKKALELERİ UNUTACAĞIZ NE ZAMANA KADAR VATAN ASLA BÖLUNMEZ . CANIM ATAM İZİNDEYİZ SON NEFESE , SON DAMLA KANIMIZA KADAR BİR DEĞİL , BİN YÜREKLE, BİZ ERZURUMDA SIRTINDA CEPHEYE MERMI TAŞIYAN NENE HATUNLARIN,KIZLARIYIZ, BİTMEZ BÖYLE ASLAN GIBI ŞİİRLER YAZAN BERNALAR, BİTMEZ DELİ YÜREKLİ YASEMİNLER BİTMEDİKÇCE MUHTEŞEM YORUMUYLA BAKİLER, MUHTAÇ OLDUĞUMUZ KUDRET DAMARLARIMIZDA Kİ ASİL KANDA MEVCUT ANASIZDA YAŞANIR. EVLATSIZDA VATANSIZ ASLA..........
Sende öyle sevda militanım... Bakmasınlar naif görüntümüze... Biz Fatma anaların Elif'lerin torunlarıyız... Öyle bir mozaik ki vatanımız O vatan için neler neler yapmayız... Hele hele bir avuç çapulcuya hiç satmayız... Canımsın... Yürekli ve güzel paylaşımların için teşekkür ederim ve öptüm seni güzel yüreğinden...
DİZELERİNİZE KATILIYORUM...EVET BU VATAN NİCE GÜÇLÜKLER ÇEKİLEREK ALIMIŞTIR...ŞİMDİ İSE PARÇA PARÇA DIŞ GÜÇLERE SATILMAKTA...ÜLKE KAN AĞLAMAKTA....DÜŞÜNEN VE YAZAN YÜREĞİ KUTLUYORUM...BU YÜREK YAZSIN...YAZSIN....GERÇEKLERİ...RABATLI
..........İlk koyun milletimse yardan atlayan ..................................Son çoban ben olacağım ...............................................Sizi bu yardan atan
İşte bu....Umudun kırılması olmaz bize, çıkmazda kaldığımız her dönemde tek yumruk oluruz ve o yumruk her zaman dünyaca korkudur... Var olun, tebriklerim yürekten.
Ben bu şiiri yazdım sadece... Ama asıl teşekkür sizlere siz tek yumruk benimle bir yüreklere... Yürekli paylaşımınız için saygılarımı sunuyorum size... Sevgimle...
İşimiz çok zor be güzelim. Koyunu çoban güder, çobanı ABD güder, ne olacak halimiz bilmiyorum. Koyunu uyandırmak da çok zordur, kurt boğazına yapışınca bile gık demez. Güzel duyguların ve güzel şiirin için seni kutluyorum. Yüreğin dert görmesin.
şiiri çok sevdim ama etkin yorum seçtiğiniz yorumu daha çok sevdim ortka paydaları olan ve milletleri millet yapan unsurları biliyoruz... her devrin Ali Kemalleri vardır Damat Feritleri birde... sonuçta akli selim galip gelir dünde olduğu gibi kültürel sosyal ve ekonomik anlamda dışa bağmlı olmayan bir ülkenin vatandaşı olmak isterdim elbette yemende niye öldük galiçyada tobrukta neden vurluduk derken korede bir daha öldük oysa bizler çanakkalede,kocateepede ve Allahuekberde vatan için ölmüştük... sevigler saygılar...
evet sevgili kardeşim. uıyanmanın zamanıdır. bu aymazlık son bulacaktı elbet.Hiç kuşkun olmasın soysuzluk gömleğini giyenlere çıkarttırmasını da bilir bu toplum. kutlarım duyarlı yüreğini. sağlıcakla kal.
..........İlk koyun milletimse yardan atlayan ..................................Son çoban ben olacağım ...............................................Sizi bu yardan atan
uyur da elbet bu uyku son olmadan uyanır,içten ve anlamlı dizeleri kutlarım,sevgilerimle...
biraz uzunca ama okumak gerekli diye düşündüm insanlarımızı nasıl yönlendiriyolar evet şiirin başlıgı bu yazıyı okuduktan sonra daha iyi anlaşılır umuyorum.UYANALIMM..TEBRİKLER ARKADAŞIM..
*PAVLOV'UN KÖPEKLERI VE REFLEKS KIRILMASI*
PROF. DR. KEREM DOKSAT PSİKİYATRİST
BİLİRSİNİZ, ÜNLÜ RUS FİZYOLOG PAVLOV, KÖPEKLERİNE ET VERİRKEN ZİL ÇALINCA VE BUNU ÇOK KEZ TEKRARLAYINCA, ZİL SESİNİ İŞİTTİĞİNDE ET GÖRMEDEN DE HAYVANIN SALYASI AKMAYA BAŞLAR.
BU, "ŞARTLI REFLEKS"TİR.
HAYVANIN "TABİATINDA OLMAYAN" BIR UYARAN (ZİL SESİ), ONU "TABİATINDA OLAN" ETİ GÖRMÜŞ GİBİ HEYECANLANDIRMAKTADIR.
EĞER SÜREKLİ OLARAK ZİL ÇALAR AMA HİÇ ET GÖSTERMEZSENİZ, BİR SÜRE SONRA ŞARTLI REFLEKS SÖNER.
DEVAMIN SAĞLANMASI İÇİN ARADA BİR ET GÖSTERİLEREK REFLEKS PEKİŞTİRİLMELİDİR.
HİÇBİRİMİZ DÜNYAYA TÜRK, MEKSİKALI, SÜNNİ VEYA KATOLİK OLARAK GELMEYİZ.
BUNLAR BİZE ÖĞRETİLEN DEĞERLER, BİR BAŞKA DEYİŞLE, ŞARTLI REFLEKSLERDİR.
EĞER PEKİŞTİRİLMEZLERSE, ZAMANLA SÖNERLER.
BIR GÜN PAVLOV'UN ENSTİTÜSÜNÜ SU BASAR. KÖPEKLERİN BIR KISMI BOĞULUR, BIR KISMI DA GÜNLERCE KORKUYLA TİTREŞİR ÇÜNKÜ ÖLÜMDEN ZOR KURTULMUŞLARDIR.
KURTARILABİLENLER TEKRAR ENSTİTÜYE TOPLANIR.
PAVLOV ZİL ÇALAR, KÖPEKLERDE TIK YOKTUR.
ŞU MÜTHİŞ SONUCA VARIR PAVLOV:
AĞIR TRAVMALAR, ŞARTLI REFLEKSLERİ ORTADAN KALDIRMAKTADIR.
HAYVAN EN DOĞAL, EN İLKEL DURUMUNA GERI DÖNMEKTEDİR.
BIR YANDAN HER GÜN GÜNEYDOĞU ŞEHİTLERİ İÇİN "KANLARI YERDE KALMAYACAK" DENMESİNE RAĞMEN KANLARIN SÜREKLİ "YERDE KALMASI",
BİR YANDAN "ERGENEKON" DENİLEREK BÜYÜK BİR ÇOĞUNLUĞUNUN TEK SUÇU "ATATÜRK'Ü SEVMEK" OLAN İNSANLARIN SABAHA KARŞI EVLERİNDEN ALINARAK HAPSE ATILMALARI,
BİR YANDAN ARABA YAKIP POLİSE TAŞ ATARAK GELİŞEN ETNİK KALKIŞMALAR…
HEPSİNİ TOPLARSANIZ, TEMEL GÜVENLİK DUYGUSUNUN ARTIK ZATEN ORTADAN KALKTIĞINI GÖRÜRSÜNÜZ.
PAVLOV'UN KÖPEKLERİNDEKİ GİBİ, AĞIR TRAVMALARLA BİZİM DE ŞARTLI REFLEKSLERİMİZ (MİLLİ DUYGULARIMIZ VE TEPKİLERİMİZ) KIRILIYOR.
MESELA ERMENILERLE TÜRKLER ARASINDA ULUSAL BIR DÜŞMANLIK MI VAR, ORADA PSIKIYATRIST VAMIK VOLKAN GIRER DEVREYE VE BU DÜŞMANLIĞIN KÖKENLERINI "İNCELER" (!)
BURADA IZLENEN YOL, ABD'NİN TEHDİT OLARAK GÖRDÜĞÜ ULUSLARIN ULUSAL BİLİNÇLERİNİN, TARİHLERİNİN VE BENLİKLERİNİN SORGULANMASI, "AŞINDIRILMASI"DIR.
KISACASI, MILLI DUYGUNUN YOK EDILMESIDIR ETNIK PSİKİYATRİNİN GÖREVI.
BIR ULUSUN ULUSAL BİLİNCİNİ, ULUSAL DUYGUSUNU VE REFLEKSLERİNİ NASIL YOK EDERSİNİZ?
BUNUN DENENMİŞ, SINANMIŞ BİR YÖNTEMİ VARDIR:
"O ULUSUN TARİHSEL VARLIĞINI SORGULAMAYA AÇARSINIZ".
YANİ O ULUSUN TARİHİNİ YENİDEN TARTIŞIRSINIZ.
MESELA TÜRKLER KENDİLERİNİ KAHRAMAN BIR ULUS OLARAK MI GÖRÜYORLAR?
ONLARA NE KADAR KORKAK BIR ULUS OLDUKLARINI GÖSTERMEK GEREKİR.
YA DA TÜRKLER ATATÜRK'Ü ÇOK MU YÜCELTİYORLAR?
ONLARA ATATÜRK'ÜN NE KADAR SIRADAN BİRİSİ OLDUĞUNU GÖSTERMELİSİNİZ.
FARKINDAYSANIZ SON ON YILDIR TAM DA BÖYLESİ BİR DÖNEMDEN GEÇİYORUZ.
"DEMOKRATLIK", "TARTIŞMA KÜLTÜRÜ" ADINA NEYİ TARTIŞIYORUZ VE BİZDEN NEYİ KABUL ETMEMİZ İSTENİYOR?
DİYORLAR Kİ, "SİZ SOYKIRIMCI BIR MİLLETSİNİZ!
ERMENİLERE SOYKIRIM UYGULADINIZ ..."
BİZ DİYORUZ Kİ, "HAYIR, UYGULAMADIK !"
O ZAMAN DENİYOR Kİ: "TAMAM, MADEM UYGULAMADINIZ, BUNU TARTIŞALIM, ÖYLE SONUCA VARALIM".
Asıl ben teşekkür ederim... Şartlı reflekse kurban giden ve inatla uyumayı seçen milletimin tüm fertlerini aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkür ederim...
harika dizelerdi..
keşke tüm milletimle paylaşabilsek bu dizeleri
saygıyla