Bir yanardağdı Fışkırmak üzere lavlar Son noktada Kaçışıyor insanlar Koşuyorlar bilinmezliklerine Çocuklarını sarmalayan anneler var Görüyorum hayal meyal Koşuyorlar ateşe doğru Ansızın patlıyor dağ Köpürüyor lavlar Kayaların dudakları arasından Akıyor... Görüyorum...
…………..Görüyorum.........
Birçok insan ölüyor Hiçbir şey yapamıyorum Kızıl rengine boyanmış her yan Hangisi lav hangisi kan Alıp götürüyor sel gibi Ardına katıp her şeyi Ne ev ne aile Geride gözü yaşlı insanlar
Bir oğlan çocuğunun gözleri Gözleri gözlerimle birleşiyor Çığlıkları yankılanıyor kulaklarımda "Sağır olacağım galiba" Ağlıyor, çırpınıyor nafile Üstü başı yırtılmış Belli ki kaybetmiş annesini
Ağlıyorum Uzanıyorum ama ulaşamıyorum Sonra bir şelale akıyor bulutlardan Şuursuz, coşkun Ve de delice ………..Gürül gürül……… Yanardağa inat lavlara inat Yıkayıp geçiyor her yeri Kanayan yaralar otanıyor Yüreğime su serpiliyor Mutlanıyorum
Kızıllığın üzerinde Yıkılmış harabe bir kent Çaresiz bir halde dinginliğe varıyorum İnsanlar bedbin ……………….İnsanlar aç ………………………….İnsanlar yaralı ………………………………………..İnsanlar susuz İnsanlar görüyorum her yerde Gözleri uykusuz Gözleri koyu griye boyalı insanlar Sıçrıyorum ter içinde Yorgana sarılıyorum korunmak için Uyanıyorum, şükrediyorum Kâbusmuş Çok şükür ki KABUSMUŞ diyorum Ve oğlanın gözleri geliyor aklıma
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
*****YANARDAĞ***** şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
*****YANARDAĞ***** şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsanlar görüyorum her yerde Gözleri uykusuz Gözleri koyu griye boyalı insanlar Sıçrıyorum ter içinde Yorgana sarılıyorum korunmak için Uyanıyorum, şükrediyorum Kâbusmuş Çok şükür ki KABUSMUŞ diyorum Ve oğlanın gözleri geliyor aklıma
Ahh bir de siz bu şiiri Vangelis -1492 Conquest of Paradise ile okuyun o zaman benim neler hissettiğimi çok daha iyi anlarsınız... Zira ben bu kabusun üzerine şiiri yazarken onu dinliyordum...
Teşekkür ederim güzel paylaşımlarınız için... Bernaca Sevgilerimle...
İnsanlar görüyorum her yerde Gözleri uykusuz Gözleri koyu griye boyalı insanlar Sıçrıyorum ter içinde Yorgana sarılıyorum korunmak için Uyanıyorum, şükrediyorum Kâbusmuş Çok şükür ki KABUSMUŞ diyorum Ve oğlanın gözleri geliyor aklıma
Dünyanın bir yerinde yaşanan felaket insanların çaresizlik içinde can pazarlığını yaptığını görmek.herkesi üzer İnsanlığın gereğide bu zaten Allah böyle felaketlerden esirgesin .
Güzel bir anlatım olmuş sanki yaşananlar canlanıyor şiirinizi okurken.Güzel şiirinizi ve yazan yüreğinizi kutlarım Paylaşımınız için çok teşekkürler selamlar saygılar
Her ne kadar anlatılan kötü bir kabus olsa da hissettirebildiysem ne mutlu bana... Zira her kabusun bir sebebi vardır aslında... Yaşanan acıları anlayabilmek adına... Ben onlarla yaşarcasına hissettim bunu... Teşekkür ederim güzel paylaşımlarınız için... Bernaca Sevgilerimle...
İnsanlar görüyorum her yerde Gözleri uykusuz Gözleri koyu griye boyalı insanlar Sıçrıyorum ter içinde Yorgana sarılıyorum korunmak için Uyanıyorum, şükrediyorum Kâbusmuş Çok şükür ki KABUSMUŞ diyorum Ve oğlanın gözleri geliyor aklıma
Dünyamızda yaşanan karmaşalar,endişelerle birleşince böyle kabuslar görmek mümkün değerli şairem.Allah göstermesin felaketlerden uzak olamlım.Tebrik ederim,çok anlamlı ve çok güzeldi.Selamlarımla.
senin için rüya tabirine baktım bak nediyor..Rüyada yanardağın patladığını görmek:Genç bir kadın için, çok seveceği fakat iyi huylu olmayan birisiyle evleneceğine yorumlanır.:))dikkatli ol derim..ama bence yatmadan önce bişeyler atıştırma tatlı rüyalar bernacan..paylaşımına tebrikler...
Benim kabus tatlı bir gülümsemeye dönüştü sayende çok teşekkür ederim... Mutlu ettin gerçekten... Elbette öperim zevkle... Güzel temennilerin için ayrıca teşekkür ettim arkadaşım... Var ol... Bernaca Sevgilerimiz de bizden sana...
Genç kızlık resmim de değil ki o... :))))))) Bu sene Amasya'da çekilmiş gün doğumunda bir resim... Ve bir şey daha söyleyeyimmm... Bu da yeni bir bilgi olsun... 12 yaşında olmak üzere olan ikiz kızlarım var benim... :))))
İyi de ben evleneliii ooooooooo 14 sene oldu... :))))))))))) Melek gibi adam kocam... :))))) Hah yatmazdan evvel bir şeyler yememekte fayda var... Ya da havalar soğudu sıkı giyinip uykuya gitmek gerek... Çok güldüm ama hem şiirimi okuyup hem de tabirini yapman beni çok mutlu etti... Çok teşekkür ederim... Bernaca Sevgilerimle...
Bernacığım....İstanbuldaydım ve akşam döndüm..tabiii listemde görünce çok sevindim uzun süredir sayfalarda ki gizlenmeliğini kaldırdığın için.bütün kötülükler dilerim bir karabasan olsun yaşanmamış olsun...düşündürücü ve yaşanılası ifadelerle özel betimlemelerin yer aldığı bu güzel eserini ve seni kutluyorum canım...tebriklerimle,sevgiler..
Anladım Eda Ablacığım... Yok gerçekten çok üzüldüm bir an bir şey mi yaptım acaba bilmeden dedim... Evet ne yazıkki çok fazla asamıyorum şiir... Aslında hazırda bir sürü şiir var ama her gün şiir asmak da pek işime gelmiyor sindire sindire eklemeyi ve yazmayı tercih ediyorum... Zaten işin ilginç yanı ilk iki şiirim dışında diğer tüm şiirleri yeni yazdım... Elbette ki favori listemdesin... Bildiri geldiğinde aslında öncelikli olarak sizleri okuyorum onun haricinde ana sayfaya gidip sayfanın en sonundan en başına doğru şiirleri okuyorum... Neyse ki çok sevindim şimdi... Gerçekten bir şey yaptım da kırdım zannettim... Ben de seni çok sevdim ve kenardan kıyıdan akraba sayılırız... Birimiz kız tarafı birimiz erkek tarafı oluyor muşuz babam söyledi... Sevgilerimle... Çok çok öptüm sizi...
canııım yok art düşünce ile söylemedim.senin ismin favori listemde var.o güzel şiirlerini asmadığın için sayfaya dolayısıyla yorumlarının dıışında göremiyorum seni..bunu ve seni görmenin mutluluğunu belirtmek için öyle bir ifade kullandım herhalde yanlış ifade ettim özür..Hergün şiir asanlardan değilsin birtanem incilerini tektek seriyorsun sayfaya...umarım bende seni arkadaş listendeyimdir...seni çoook sevdim canım kardeşim...
canııım yok art düşünce ile söylemedim.senin ismin favori listemde var.o güzel şiirlerini asmadığın için sayfaya dolayısıyla yorumlarının dıışında göremiyorum seni..bunu ve seni görmenin mutluluğunu belirtmek için öyle bir ifade kullandım herhalde yanlış ifade ettim özür..Hergün şiir asanlardan değilsin birtanem incilerini tektek seriyorsun sayfaya...umarım bende seni arkadaş listendeyimdir...seni çoook sevdim canım kardeşim...
canııım yok art düşünce ile söylemedim.senin ismin favori listemde var.o güzel şiirlerini asmadığın için sayfaya dolayısıyla yorumlarının dıışında göremiyorum seni..bunu ve seni görmenin mutluluğunu belirtmek için öyle bir ifade kullandım herhalde yanlış ifade ettim özür..Hergün şiir asanlardan değilsin birtanem incilerini tektek seriyorsun sayfaya...umarım bende seni arkadaş listendeyimdir...seni çoook sevdim canım kardeşim...
canııım yok art düşünce ile söylemedim.senin ismin favori listemde var.o güzel şiirlerini asmadığın için sayfaya dolayısıyla yorumlarının dıışında göremiyorum seni..bunu ve seni görmenin mutluluğunu belirtmek için öyle bir ifade kullandım herhalde yanlış ifade ettim özür..Hergün şiir asanlardan değilsin birtanem incilerini tektek seriyorsun sayfaya...umarım bende seni arkadaş listendeyimdir...seni çoook sevdim canım kardeşim...
canııım yok art düşünce ile söylemedim.senin ismin favori listemde var.o güzel şiirlerini asmadığın için sayfaya dolayısıyla yorumlarının dıışında göremiyorum seni..bunu ve seni görmenin mutluluğunu belirtmek için öyle bir ifade kullandım herhalde yanlış ifade ettim özür..Hergün şiir asanlardan değilsin birtanem incilerini tektek seriyorsun sayfaya...umarım bende seni arkadaş listendeyimdir...seni çoook sevdim canım kardeşim...
Merhaba Eda Ablacığım... Sayfama hoş geldin onur verdin... Nazik yorumların için çok teşekkür ederim... Hangi liste Eda ablacığım anlayamadım ben... Hiç gizli olduğum bir liste yok ki benim... Bilmeden yanlış bir şey mi yaptım. Çok üzülürüm... Sevgilerimle...
Sanatçı bu kabusları yüreğinde, düşlerinde yaşar, hisseder. Duyarlıdır yüreği, bu nedenle saygıyı hakeder. Toplumun sancısı onun da sancısıdır, ne yapabilirim düşünceleriyle sarılır dizelere, mesajlarını vermeye başlar. Görevini yapmış bir şiir... Fikirler ne olursa olsun, sanatta kısıtlama olmadan paylaşılmalı. Kutlarım, tiyatro sahnesi izliyor gibi okudum, o kadar gerçekti bu düş. Selamlar,sevgiler.
Haşaaa Haddim değil sanatçı değilim... Ama sarabildiysem sizi dizelerimle ve bir tiyatroyu izlercesine hissettirebildiyse yüreklerde onur duyarım mutluluk duyarım... Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için... Sevgilerimle...
Haşaaa Haddim değil sanatçı değilim... Ama sarabildiysem sizi dizelerimle ve bir tiyatroyu izlercesine hissettirebildiyse yüreklerde onur duyarım mutluluk duyarım... Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için... Sevgilerimle...
Bir oğlan çocuğunun gözleri Gözleri gözlerimle birleşiyor Çığlıkları yankılanıyor kulaklarımda “Sağır olacağım galiba” Ağlıyor, çırpınıyor nafile Üstü başı yırtılmış Belli ki kaybetmiş annesini
insanlık ne acılar yaşıyor değil mi........... her gün gözümüzün önünde ne felaketler,ne dramlar yaşanıyor............. duyarlı yürekler etkileniyor,uykular kabusa dönüşüyor......... güzeldi şiirin canım.............. o güzel yüreğinden öptüm çokca............ sevgimle kal bitanem......... gönlüm dolusu tebrikler bıraktım sayfana.......................
Bir yanardağdı Fışkırmak üzere lavlar Son noktada Kaçışıyor insanlar Koşuyorlar bilinmezliklerine Çocuklarını sarmalayan anneler var Görüyorum hayal meyal Koşuyorlar ateşe doğru Ansızın patlıyor dağ Köpürüyor lavlar Kayaların dudakları arasından Akıyor... Görüyorum...
Hem de ne kabus... doğru ya alıştık ve alıştırıldık... Çok teşekkür ederim güzel paylaşımlarınız için... Yorumlarınız her daim değerlidir benim için... Onur duydum... Daim Sevgimle...
Hoş geldiniz sayfama hemşerim... Güzel paylaşımlarınız ve yorumunuz için çok teşekkür ederim... Atatürk'ümün şehrine ve Şehrime ve size selam ve sevgilerimle... Bernaca...
Kızıllığın üzerinde Yıkılmış harabe bir kent Çaresiz bir halde dinginliğe varıyorum İnsanlar bedbin ……………….İnsanlar aç ………………………….İnsanlar yaralı ………………………………………..İnsanlar susuz İnsanlar görüyorum her yerde Gözleri uykusuz Gözleri koyu griye boyalı insanlar Sıçrıyorum ter içinde Yorgana sarılıyorum korunmak için Uyanıyorum, şükrediyorum Kâbusmuş Çok şükür ki KABUSMUŞ diyorum Ve oğlanın gözleri geliyor aklıma
Ahhh ben bir bilsem kendimi militan mıyımmmm melek miyimmm ben neyim? Şaka bir yana çok teşekkür ederim İbrahim abiciğim senin de güzel yüreğinin ince dokunuşlarıyla daha bir güzelleşti şiirim... Bernaca Sevgilerimle...
Aslında bir rüya değil yaşadığımız dünyanın bir gerçeği anlatılmış.Çokta veciz ifadelerle anlatılmış.İnşallah sağırlaşan kulaklarımıza bir küpe olur.Kutluyorum harika bir şiirdi.Selam,saygı ve dua ila...
Sayfama hoş geldiniz... Güzel paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim... İnşallah diyor Bernaca dileklerinizin gerçekleşmsi adına... Sevgi ve saygılarımla...
Kızıllığın üzerinde Yıkılmış harabe bir kent Çaresiz bir halde dinginliğe varıyorum İnsanlar bedbin ……………….İnsanlar aç ………………………….İnsanlar yaralı ………………………………………..İnsanlar susuz İnsanlar görüyorum her yerde Gözleri uykusuz Gözleri koyu griye boyalı insanlar Sıçrıyorum ter içinde Yorgana sarılıyorum korunmak için Uyanıyorum, şükrediyorum Kâbusmuş Çok şükür ki KABUSMUŞ diyorum Ve oğlanın gözleri geliyor aklıma
İnsanlar görüyorum her yerde Gözleri uykusuz Gözleri koyu griye boyalı insanlar Sıçrıyorum ter içinde Yorgana sarılıyorum korunmak için Uyanıyorum, şükrediyorum Kâbusmuş Çok şükür ki KABUSMUŞ diyorum Ve oğlanın gözleri geliyor aklıma
Aminnnnnn.... Güzel arkadaşımmm her zamanki gibi hoş geldin... İyi ki geldin bak elin bile değdi yine benim dağıma yanardağ olsa da... Eeee uzman dağcı olunca elinin değmesi de bir başka... Teşekkür ederim güzel arkadaşım güzel paylaşımların için... Daim sevgimdesin... Bernaca...
derdi dertlerimiz olunca sadece kendimizi değil bütün insanlığı düşündüğümüz zaman böyle kabüslar geceler yaşayabiliyor insan. bencillikten arınmış bir ruh bir yürek olabilecek bütün kötülüklerden korumak ister dünayı elinden bir şey gelmese düşünce bir eylemdir yinede.. biraz kül biraz duman deyip bir yangını es geçemeyiz kaygılarımızın dili bir hüzünlerimizin rengide bir.. sevgiler saygılar...
Bugün bizlerin de çok acılar yaşadığı iki büyük deprem ile sarsıldı dünya... Tam da üzerine geldi aslında... Canlar yandı ve kim bilir belki de yine bir sürü yuvalar ölüm sessizliğine büründü. Ne acı...
Ve sizin yorumlarınız... Her satırı her kelimesi için çok ama çok teşekkür ederim... Onur verdiniz... Aynı duyguları paylaşıyor olmak çok güzel... Bernaca Sevgilerimle...
Aslında bu gün kötü olaylara da uyandık bizlerin de çok yaralı olduğu depremler yaşadı dünya... Bir çok kayıp yine insanlık adına... Tam da üzerine geldi...
Değerli yorumlarınız için özellikle de her değerli kelimeleriniz için çok teşekkür ederim... Onurlandırdınız sayfamı... Bernaca Sevgilerimle...
İnsanlar görüyorum her yerde Gözleri uykusuz Gözleri koyu griye boyalı insanlar Sıçrıyorum ter içinde Yorgana sarılıyorum korunmak için Uyanıyorum, şükrediyorum Kâbusmuş Çok şükür ki KABUSMUŞ diyorum Ve oğlanın gözleri geliyor aklıma
Gözleri uykusuz
Gözleri koyu griye boyalı insanlar
Sıçrıyorum ter içinde
Yorgana sarılıyorum korunmak için
Uyanıyorum, şükrediyorum
Kâbusmuş
Çok şükür ki
KABUSMUŞ diyorum
Ve oğlanın gözleri geliyor aklıma
........................Titriyorum................
gönlünüze ve de kaleminize sağlık
sevgi ve saygılarımla