Sevgili Murat Şahin’e şiirime nefes olduğu için sonsuz saygılar.
Sıska dualara gebe mor yalnızlığım Hüzün penceresi, siyahi rida gözlerimde Çok vakittir açılmayı unutan ellerim Bir kez daha Bir kez yeniden Ve son sözleri söyleyen idam mahkumu gibi En cesur dikilişiyle yalvardı senin için Ne dudaklarımı kilitleyen mühür dayandı Ne ellerime vurulan pranga utandı sessizliğin sesinden
Hani ay yıldızdan medet umardı geceme düşmemek için Hani gün kızıllığından yılardı çok kez odama sızmamak için Bahar çoktan soyundu yeşilini alını Ve nehirler yosunlarla örtündü çıplak aşkını gizlemek için
Ya ruhumun kabına ağır gelen yanı Kaç keman telinde inledi kimbilir tek haykırışlık şarkısını Ölüm bir busedir dudaklarından süzülen Oysa yaşamak derin denizlerden bir tutam karanlık Ya da volkan yangınından püsküren yakıcı yalnızlık
Hiç bilmedin sevgili Geride bıraktığın zambak kokulu o sokakta Saçları örgülü,hareli gözlerle ardından bakan kızı Belki bir şefkat okşayışıydı ellerinden lütufla Belki bir makaslık iz kaldı pembe yanaklarımda Sadece bir umuttun perde arkası düşlerde Ve her ayak sesi duyulduğunda merdivende Kalbim çırpınan bir kuştu kafesine isyan eden.
Gecelere süzülen rüzgar uğultusu sen Yastık sen, yorgan sen Ve eski badanalı boş duvarlar sen Odamın her yanında gölgen Anla yar Ne yana dönsem sen... Belki diyen sözcüklerle yazılmış günlük sayfalarım sen.
Hiç bilmesende sevgili Yaşamak bir umuttu mavisevdalara yelken açan Beklemek pembe bulutlara sığmayan hayal Ta ki beynimde yankılanan o sese kadar "Baba" Baba olmuşsun oysa Ben tren garlarında sarılma hayalleri kurarken Ve vuslat türkülerinde avunurken...
Yaşamak kanadı kırık serçe ürkekliğiydi meğer Maviye kurşun değene kadardı umut Yalnızlığın rengi gün görmemiş siyahsa eğer. Ölüm bin aşka değer... Maviyi vurdular.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MAVİYİ VURDULAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MAVİYİ VURDULAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yaşamak kanadı kırık serçe ürkekliğiydi meğer Maviye kurşun değene kadardı umut Yalnızlığın rengi gün görmemiş siyahsa eğer. Ölüm bin aşka değer... Maviyi vurdular. .......................................
çok etkilendim şiirinizden.. aşkın en mavi zamanlarından, cinayet ve ölüm sessizliğinin simsiyahlığı akan birr duygu seli gibi... tebrikler.. yorum da güzel ama sanırım fon müziği seçimkinden mi yoksa benim anlayamadığım başka bir nedenden dolayı mı bilmiyorum ama şiirin duygusunu tam yansıtamadı bana..
yine de sizin yüreğinizi ve yorumcunun emeğini kutlarım.. :):):):):
.............. okuduğum şiirinizin yanında kesinlikle çok sönük kalacak ama yine de konu benzerliğinden dolayı daha önce karaladığım bir çalışmamı sayfanızda paylaşmak istedim..
Mavi ve Siyah
Sonsuz bir bekleyişti. Neydi? Siyahın derinliklerinde saklı, Susuşlarındaki beklediği, Kimdi? Bilirdik belki biz de, Çıkıp birileri söyleseydi.
Maviydi beklediği. Mavi sevdiği bir renkti. Mavi gökyüzüydü, Denizdi Mavi. Mavi derinlikti, Huzurdu, sakinlikti, Zarafetti, Uzaklıktı....
Günlerce beklenen, Bir türlü gelmek bilmeyen, Bir mevsimdi; bahardı Mavi. Özlemdi, özleyişti. Mavi sonsuzluktu, Sonsuz güzellikti... Hasretti, Heyecandı. Coşkuydu,
Mavi ateşi çağrıştırıyordu; Alev alev yanmaktı ateş. Ateş ise aşktı. Derin, depderin… Zamanı ve aklı durduran Depderin duyguydu aşk...
Mavi ve Siyah´ı düşündü. İkisinin birlikteliği; Nasıl bir harmoni oluşturabilirdi? Hayal etmeye çalıştı bunu. Yetmedi hayal gücü.
Siyah, karanlıktı, Karamsarlıktı, Kasvetti, Acıydı, Bakıp da, görememekti, Kör olmaktı. Siyah yaşamın uç noktalarında, Ölümcül danslar yapabilmekti.
Asilik vardı Siyahta. Mavi ve Siyah´ın harmonisi Artı ve eksilerin orijini olabilir miydi? Yoksa, sıradan, Basit bir buluşma noktası olmaktan öteye Bir şey değil miydi?
Çılgınca bir dengesizlik miydi? Yoksa inanılmaz bir denge Olabilir miydi? Doyumsuz paylaşımların yaşandığı Bir zirve olabilir miydi acaba? Aşkın ta kendisi, Ya da aşktan da üstün bir dostluğun hamuru, Mayası neden olmasındı? Gideceği yer bir sevgi bahçesi mi, Yoksa nefret tarlası mı olacaktı,? Bilinmezdi.
Beyni bu çelişkili düşüncelerle Dans edip durdu dakikalarca Ama bir türlü adını koyamadı, Hayal bile edemedi. Hayal gücü yetersiz kaldı. Derin rüyalara daldı.
Belki de, Mavi ve Siyah´ın birlikteliği Hayal bile edilemeyecek Sonsuz bir güzellikti. Gerçek ötesi, Tanımlanamaz, Yaşanamaz, Hayal gücünü bile aşan Bir olanaksızlıktı.
Mavi ve Siyah’ın ruhları ikizdi Bembeyaz bulutlar arasında Sen masmavi gökyüzü Ben karanlıklar prensi Simsiyah, acının kirli yüzü. Tek bir ruh olsak da Seninle ikimiz Yetmez bu aşk, Yetmez sevgimiz.
İki ayrı gövdenin Farklı dallarıydık Birleşemeden ayrıldık Birlikte olamazdık.
Hiç bilmesende sevgili Yaşamak bir umuttu mavi sevdalara yelken açan Beklemek pembe bulutlara sığmayan hayal Ta ki beynimde yankılanan o sese kadar "Baba" Baba olmuşsun oysa Ben tren garlarında sarılma hayalleri kurarken Ve vuslat türkülerinde avunurken...
Yaşamak kanadı kırık serçe ürkekliğiydi meğer Maviye kurşun değene kadardı umut Yalnızlığın rengi gün görmemiş siyahsa eğer. Ölüm bin aşka değer... Maviyi vurdular.
MUHTEŞEM YORUM HARIKA BIR KALEM OKUDUM FİRARİ UYKULARIN BU MOR SAATLERINDE YASEMIN ŞİİR GIBI ŞİİR DEDIRTTI HÜZÜN ESTİ YÜZÜME TAAA SOL YANIMDA SIZIYA KARIŞTI KALEMINIZ HEP ÇAĞLASIN SEVGİLER.....
Hiç bilmesende sevgili Yaşamak bir umuttu mavi sevdalara yelken açan Beklemek pembe bulutlara sığmayan hayal Ta ki beynimde yankılanan o sese kadar "Baba" Baba olmuşsun oysa Ben tren garlarında sarılma hayalleri kurarken Ve vuslat türkülerinde avunurken...
Yaşamak kanadı kırık serçe ürkekliğiydi meğer Maviye kurşun değene kadardı umut Yalnızlığın rengi gün görmemiş siyahsa eğer. Ölüm bin aşka değer... Maviyi vurdular.
TEBRIKLER COK GÜZEL DIZELERDI EFENDIM KUTLARIM....SAYGILAR....SLM;LAR...
BEN NEDEN BU KADAR GÜZEL YAZAMIYORUM -- DEDİRTECEK GÜZELLİKTE BİR ŞİİRDİ. YORUMLA BÜTÜNLEŞİNCE MÜTHİŞ BİR GÜZELLİK ÇIKMIŞ ORTAYA KUTLUYORUM TÜM YÜREĞİMLE SEVGİLİ SELMA. MAVİLERİN HİÇ VURULMASIN E Mİ ? ALKIŞLIYORUM SEVGİLERİMLE.
Hiç bilmesende sevgili Yaşamak bir umuttu mavi sevdalara yelken açan Beklemek pembe bulutlara sığmayan hayal Ta ki beynimde yankılanan o sese kadar "Baba" Baba olmuşsun oysa Ben tren garlarında sarılma hayalleri kurarken Ve vuslat türkülerinde avunurken...
Yaşamak kanadı kırık serçe ürkekliğiydi meğer Maviye kurşun değene kadardı umut Yalnızlığın rengi gün görmemiş siyahsa eğer. Ölüm bin aşka değer... Maviyi vurdular.
Mavi benimde vazgeçilmezim yani deniz mavisi,duygu yoğunluğu şiirinizle şiir sevenlere nefis bir ikramda bulundunuz güzel bir çalışma kutlarım yüreği ve de kalemi...saygılarımla...
Yaşamak kanadı kırık serçe ürkekliğiydi meğer Maviye kurşun değene kadardı umut Yalnızlığın rengi gün görmemiş siyahsa eğer. Ölüm bin aşka değer... Maviyi vurdular. Butunuyle duygu dolu ve usta kaleminizden dokulen siirinizin bu dortlugunu kendime aliyorum. Sydney'den selam ve saygilar.
harika şiir ve mavileri yok ettik umutları tükettik yollara ölüm aşkları koyduk severek aşk diye gidiyoruz ölüme severek ama ne umutlarımız vardı halbuki koştuğumuz tuttuğumuz kanımızla beraber büyüttüğümüz sadece kirli kanımızı bıraktılar bize ve umudun üstünden geçirdik biz neleri ama ölüme bin defa razı olduk................saygılar tebrikler
Mavilerimizi vurdulari yeşilimizi yok edip, dupduru hayalalrimizi aldılar ve geriye yalnızca hayal kırıklıkları ve hüzünler kaldı bize.
Ama ne olursa olsun pembe bulutların radından maviyi görebilmek inatla savaşmalı ve inatla ona ulaşmayı denemek zorundayız. Yoksa hayal kırıklıklarımız bir tren garında vagonlara koyup yolcu edemeyiz bilmezliklere ve daimi konuk olarak kalır bizde.
Uzun zaandır yoktunuz aramızda ve yeniden okumak çok özeldi sevgili şairim sizi.
Çok çok özeldi dizeleriniz. Kutluyorum kaleminizi ve sevgiler yüreğinize
ikinizide yürekten kutlarım çok güzel yazılmış ve çok güzel seslendirilmiş bir şiir hatta şiirinde ötesinde birsey seni senden alıp giden uzaklara yar eden bir duygu
Ya ruhumun kabına ağır gelen yanı Kaç keman telinde inledi kimbilir tek haykırışlık şarkısını Ölüm bir busedir dudaklarından süzülen Oysa yaşamak derin denizlerden bir tutam karanlık Ya da volkan yangınından püsküren yakıcı yalnızlık
Hiç bilmedin sevgili Geride bıraktığın zambak kokulu o sokakta Saçları örgülü,hareli gözlerle ardından bakan kızı Belki bir şefkat okşayışıydı ellerinden lütufla Belki bir makaslık iz kaldı pembe yanaklarımda Sadece bir umuttun perde arkası düşlerde Ve her ayak sesi duyulduğunda merdivende Kalbim çırpınan bir kuştu kafesine isyan eden.
Selma Pekşen arkadaşım. Şiirlerinde o duygu selinde kalmamak olası mı. Bir bulutda gizlenir duygu selin boşalır ıslatırsın. Bir rüzgarda savrulur özlemlerin üşütürsün. İşte böyle bir duygu selinde kalmışsın bu şiirindede. Sevgiler hocandan......
Hiç bilmedin sevgili Geride bıraktığın zambak kokulu o sokakta Saçları örgülü,hareli gözlerle ardından bakan kızı Belki bir şefkat okşayışıydı ellerinden lütufla Belki bir makaslık iz kaldı pembe yanaklarımda Sadece bir umuttun perde arkası düşlerde Ve her ayak sesi duyulduğunda merdivende Kalbim çırpınan bir kuştu kafesine isyan eden güzel bir çalışma kutlarım saygılar
Maviyi vurdular.......... Yaralı bir güvercin kanatlarında hüğzzam şarkılar besteledik ve yarınlara daha bir umutla uyanacaktık seninle...
-Maviye değse de kurşunlar umut /bir sonraki mavide ve bütün mavilerde ... -Yalnızlığın rengi varsın siyah olsun/değilmi ki sabaha beyaz var... -Değilmi ki sabaha birbaşka mavi....
yaşamak; bir kelebeğin tüm renkleri kadar naif ve sıcak olmalıydı son baharımızda... sorular ve sitemlerle kırılan camları kim onaracak yeni sabahlarda ve ölüm sesszziliğini...
gecenin bu saatinde hakikaten güzel bir şiiri güzel bir yorumcudan nefesinden hissetmek çok güzel selmacığım...gönülden kutluyorum bu serbesttini. ve yorumcusunu..tebriklerimle sevgiler...
madem dizleri üstünde son bir kez haykıracaktı
madem eflatun ölecekti
neden maviydiki orada?
sevgiler...