eyyy yar! sensiz bana dört mevsim ar… ahhh yürek bin tezene darbesiyle düşkün serseri… gönlüm Çukurova, bakışlarımın ayazı Toros zirvelerinden yadigar… yoksun ya “ mahur gözlüm” sensiz cihan bana zindan misali dar… sebebim olur sicim gibi sızan her katre, ağlama yolla gözün yaşını sevdiğim, içtiğim her damla köz yüreğime serin bir kar…
şimdi düşlerime bir çift mai göz düşende, sızlar yürekte bir sevdicek yarası… ben yıllar yılı onmaz bir hayalin peşinden koşanda, alnımda mühürlü bir is karası… sinede gam ırmağı çağıl çağıl taşanda, dudakların mahşerle araf arası… eyyy güzel gözlüm! ben sen bildim can yoldaşımı… ahhh benim bahar yazım! uğruna vakfettim kar beyaz kışımı… yoluna kul eyledim, hayal düşümü… alnımın yazısı, haydi sil gözün yaşını…
gözündeki buğuya kurban olduğum sever mi gönül senden gayrısını? bad-ı saba ömrümüze esti sevdiğim… “olamam yardan ayrı” diyen dillerin sustu sevdiğim… sevdamızın bahtı zifir karası, “aşk bize neden küstü” sevdiğim… ağlama yar… gölge düşürme yüreğine hiç yoktan… isyan etmeyesin sakın, görmez misin mahur gözlüm, bu firak bize Hakk’tan…
şimdi; cana gün düşende sefaletim zahir… tenim tenine adanmış mehir… ağlama sevdiceğim, aya kor düşende yürekteki sevda ahir… elveda mühür gözlü yarim… elveda mahur gözlüm…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ay'a kor düşende.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ay'a kor düşende.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Stemin kendi adına dile gelişi, seslenişi ve vurgusu... Kırmyan ve incitmeyen bir stem... Yürekten başarılarınızın devamı diliyorum...Saygılarımla... eyyy yar! sensiz bana dört mevsim ar…
şiirinizi (ki genellelikle yazınızı derim.) Edgar Allan Poe lezzetinde okudum.Benzetme değil yaptığım,duygunun ta kendisinin kıskıvrak yakalandığını söylemeye çalışıyorum.Güzel ötesi,soluk alan her yüreği sarsacak kadar. saygıyla.
bu şiir oturur siteye bu gün ben dostları kutluyorum şiir ve yorum için gönül işte ne denir herdem çeker acıların sevmedeki yerini...................saygılar tebrikler
İçtenliği ve ifadeleriyle etkili her haliyle defalarca okunası bir şiir olmuş verilen emek kendini her şekilde belli ediyor.Mustafa Zorla yorumuyla her zaman olduğu gibi başka bir güzelliği de kendine katmış şiir.Tebrikler,teşekkürler.
"kendimi karanlığa teslim ettiğim biranda geldin yüreğime bir nefes kadar kısa gelip geçtin tenine değince ellerim kavrulurdum.. Şimdi ne zaman aynaya baksam ben kokan tenin gelir aklıma gözlerin gözlerime değse darlara düşer titrerim...
Gözlerimde arardım kendini ama yoktun orada.. Güvercin kanatlarına yüklediğin sevinçlerinle gelmiştin bana sıcak bir temmuz vakti.. Kurak susuz ayak basılamayan yüreğime en güzel çiçeklerini ekmiştin. buram buram kokardı papatyalargüller...
Sen kokardın..
Sessizce eserdi gönül bahçemdeki mevsimsiz büyüyen ağaç yaprakları gülüşünle..
Şimdi sustuğum bu karanlıklarımın alaycı acılarında anlıyorumki ben seni değil sende hayat bulan beni hayat yapmışım sevda yollarımda..
ve yine anlıyorumki yok olan sen değilsin yok olan kendi masumiyetimin ve inançlarımın güçlü yanları..
Şimdi sahip olduğum sensizlik ise beni yansıtan aynanın kırılan binbir parçasının her noktasında parçalanan suskun ruhumun sessiz gece çığlıkları..
Güle güle yüreğime Biten sevdanla... Aynı sıcaklığınla Aynı gözlerinle...
şimdi; cana gün düşende sefaletim zahir… tenim tenine adanmış mehir… ağlama sevdiceğim, aya kor düşende yürekteki sevda ahir… elveda mühür gözlü yarim… elveda mahur gözlüm… ====================== Elvedaların olmadığı bir yaşam dileğiyle!.. Güzel bir eserdi. Saygı ve selam.
YAZAN KALEM VE YÜREK DERT GÖRMESİN GÜZEL BİR ŞİİR OKUDUM VE DİNLEDİM SAYFANIZDA EMEĞİNİZE SAĞLIK GÜZEL BİR YORUM GÜZEL BİR ANLATIM KALEMİNİZ DAİM OLSUN SAYGILAR GÖNDERİYORUM
Çok güzel bir şiire çok güzel bir yorum olmuş, keyifle dinledim sindire sindire. Sayfa sesli açılmış ve hakkı da verilmiş var olsun emek veren yürekler, tebriklerim yürekten.
İnce düşünceniz için çok teşekkür ederim... bu paylaşımı da teşekkürüm olarak kabul edin lütfen Yıllarca unutulmayacak bir eserdir... Saygımla
Annem Öldü Mü?
Annem Öldü Mü? Ne hız ellerini üzdün dünyadan Balanı tek koyup nereye gittin? Nasıl yok oluyormuş bir anda insan Sanki bu dünyada hiç yok imişsin..
Güneş gurup etti... oda karardı... Bir anda yok oldun sen hayal gibi. Şimdi düşünürüm senden ne kaldı.. Gönlünde hatıran kara hal gibi...
Beni boya başa yetirdin anne Bize borçlu bildik her zaman seni Sen beni dünyaya getirdin anne Bense yola saldım dünyadan seni...
Sen bana beşikte ninni çalmışsın Bugün ninni çalsam sana ben de mi? Senin şirin şirin ninnilerini Sana gaytarayım cenazende mi?
'Uykun şirin olsun' diyerdin bana 'Uykun şirin olsun' deyim mi sana Gerek ben basına dönüm dolanım, Beni hayat için hep uyutanım,
Söyle ölümçün Nasıl uyutayım seni ben bugün?
Bu nasıl dünyadır anlayamam ben, Cilvesi cürbecür, rengi cürbecür Dün öz nefesiyle seni işiden Bugün buza dönüp, tasa dönüptür
Bu nasıl dünyadır... İnsanoğlunun Hayali göktedir kendi yerdedir... Sağken omuzunda hayatın yükü Ölende ceseti çiyinlerdedir... Bu nice dünyadır bu nice dünya Ölüm hakikat hayatı rüya Derdimin gamımın ortagı sendin Niye yüz çevirdin ya niye benden? ... 'Derdin bana gelsin' hani diyerdin Niye dert ekledin derdime ya sen
Annem, kimse seni darıltmamıstır, Ben seni Ben seni darıltan kadar. Şimdi kime açsam derdimi bir bir Kim benim derdime yanar sen kadar? Evin her yerinde görülür yerin Gözüm ahtarcıdır anne ey anne 'Ninem' 'hani' diyor küçük azerin Ne cevap verem ana ey ana Bilmem bilmem bilmem bu ölüm nedir Hayat var iken Nefesin ey anam hala evdedir Kendin yer altinda taşa dönmüşsün
Bugün yedin oldu... Annem yedi gün, Bizimle beraber ağlar odalar Sana Yalniz sana Sana demek için Gönlümde ne kadar bilsen sözüm var...
Annem ısmarlandın anne topraga Bu ölüm sineme çekti dağ benim Sen benim arkamda benzerdin dağa Sanki de arkamdan uçtu dağ benim...
Ömrü başa vurdun altmış yaşında Altmışın üstünde durup yaşında Artık senin için durudgu zaman Benim çün dolaşır Gün olur akşam... Vakit geçer sen benden uzaklaşirsin Ben sana günbegün yakınlaşırım...
sen mensen men senem bizig biz bu eşhle ayrılırsah bize çoh yazıh
ya sen gah gel ya men kalhım gelim ögünde ölim men sene gurban olim alem mana bey digirmş nideyim men senin mene "ula" demeni istirim...
:)
sırf sizi hayal kırıklığına uğratmayım die ben yazmadım ama ünv de azerice dersinde ezberlediğim bi şiirdi bu çok severim yazabildiğim kadarıyla yazmaya çalıştım:) idare edersizin gari:) sevgiler
şimdi düşlerime bir çift mai göz düşende, sızlar yürekte bir sevdicek yarası… ben yıllar yılı onmaz bir hayalin peşinden koşanda, alnımda mühürlü bir is karası… sinede gam ırmağı çağıl çağıl taşanda, dudakların mahşerle araf arası… eyyy güzel gözlüm! ben sen bildim can yoldaşımı… ahhh benim bahar yazım! uğruna vakfettim kar beyaz kışımı… yoluna kul eyledim, hayal düşümü… alnımın yazısı, haydi sil gözün yaşını…
şiirdeki mısraların duygu ve düşünceyi ifade ederken, anlam yüklü olması ve en etkili biçimde bu duygu ve düşünceyi ifade edebilecek donanıma sahip olması gerekir. Elbette bu da: Duygu ve bilgi yoğunluğunun, kültür birikimi ve doğuştan gelen edebi bir yetenek ile uyumlu ve ahenkli birlikteliğini gerektirir.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda: Sizin bu şiirinizin tamamına hakimiyetinizi ve şiire ustalıkla yön verişinizi kutlarım.
Birde Değerli kardeşimin yorumlayınca ortaya nefis bir emek çıkmış değerli kardeşim dostum Mustafa beyin nefesi her dem can olsun.... Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu şiirinize Erzurum’dan sayfanıza başarılarınızın devamı dileği ile sevgi ve saygılarımı getirdim. Lütfen kabul buyurunuz.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun
Bu içten dizeleri Yazan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
umut_adam tarafından 4/27/2009 1:07:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
ya gerçekten bende bağımlılık yapan şiirler ve yorumlar okuyup dinliyorum dizeler okunası ve de kutlanası yorum ise kusursuz ve de ziyafet her iki yüreğide yürekten gönülden kutlarım gayet güze bir ziyafetti tebrikler yazan kaleme yüreğe yorum a iyi ki varsınız
sevgili güncan,öncelikle bir resital gibi idi.geceye düşen güzel dizeleriniz için sizi tebrik ediyorum.bir de özellikle teşekkür ediyorum.bu kadar yorumcu arasında beni seçmeniz onurdur benim için .yüreğiniz üşümesin.bir buket gül bırakıyorum sayfanıza.
ilk yorum benden gelsin şiirime... herşeyden önce Mustafa Zorla'ya bin teşekkür sunuyorum... ikidir denediğimiz bir çalışma bu yani yazan ben söyleyen çalan yorumlayan mustafa hoca:) yoğun bir emek var ortada onun o güzel yüreğine sağlık sesine sağlk canıma kattığım canına sağlık iyi ki varsın canım benim... seni ne kadar çok sevdiğimi bllemezsin