Hayat içinde yitirilen kadınlarımıza ithafen yazılımıştır.
...
Sizdiniz!
Güneşin aksinde uzayan gölgenizle kocaman bir siz ucu kopuk iptir sevmek denilen, bilirsiniz! yüksek kaldırım zambakları ve zamklı geçmiş dokunsanız dudaklarına duygusuzca, kalır mı ki rujunda iz! duyumsar mısınız! nazik bileklerinin bir zamanlar bilezikli çocuk olduğunu gözlerinin üzüm asmasında tatlandığını bilemezsiniz elbet!
içinde yazsız kalmış her gülüşle duygusuzca soyulurken tenleri yitik geleceğe yürür çaresiz soluk benizleri sisli ve sessiz…
bir arka sokak kahkahası kalırsa gözlerinizde etle, canı karıştırırsa elleriniz arsız zamanı öteleyip içlenseniz de siz yine de geçmişi arkanıza alıp yürürsünüz. bilmezsiniz kimsesizliğin gamzelerine çöken sisli gizi kadınlığına saklı güzlü hüznü göremezsiniz ne çok geçip gitti sokak köşelerinden kimlikleriniz kuytusu ağır gecelerin sızısıydı hayat dediğimiz.
kayıp sözcüklerle şiire dil olduğunuzda utanır mı erkek hücreleriniz bir saç telinin çok önce bilinseydi değeri sevmek adına ekmeksevdasına kanmazdı benli Nergis, kiraz dudaklı Yeliz, siyah gözlü Yıldız azıkla değişmezdi tenlerini, arsız niyetlere vermezdi ziynetlerini her kız!
kadın adına sürmezdi yalnızlığın gözyaşlarını avunmazdı otel odaları sorsanız hikâyelerini akar selleri yüreklerine dehliz dehliz silemezdi lekeyi fişlenmiş yüzleri sahi siz kimdiniz? kimliksiz ellerinizde ne çok çiçek yetiştirdiniz!
Neslihan YAZICILAR
Seslendiren Sevinç İnal Şiir yürekli dosta içten teşekkürler...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
çiçekleri öldürdünüz! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
çiçekleri öldürdünüz! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"kayıp sözcüklerle şiire dil olduğunuzda utanır mı erkek hücreleriniz bir saç telinin çok önce bilinseydi değeri sevmek adına ekmek sevdasına kanmazdı benli Nergis, ......."
"bir arka sokak kahkahası kalırsa gözlerinizde etle, canı karıştırırsa elleriniz arsız zamanı öteleyip içlenseniz de siz yine de geçmişi arkanıza alıp yürürsünüz. bilmezsiniz kimsesizliğin gamzelerine çöken sisli gizi kadınlığına saklı güzlü hüznü göremezsiniz"
....
sahi siz kimdiniz? kimliksiz ellerinizde ne çok çiçek yetiştirdiniz!
Erkek egemen toplumun gerçekliğini yansıtan dizeleriniz uykumu kaçırdı bu gece. Bu hayatı insanlara reva görenler uyuyorlar mı / nasıl uyuyabiliyorlar bilmiyorum.
Erdoğan Bakar tarafından 5/17/2009 5:44:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Erdoğan Bakar tarafından 5/17/2009 5:46:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ne çok..Solması gerekenler kendi isteği ile soldu..Ya küçücük bir toprak parçasında yeşillenmeye çalışanlar..İşte onları sevgisizlik ve ilgisizlik soldurdu...Sustu alın yazısına..Küsmek bile değildi hakkı....O artakalanıydı hayatın....O elin kiriydi.....Keşke yüreğine baksalardı..Şeffaf bir aynanın gösterdiği masum bir yüreği görebilselerdi keşke......
kadın adına sürmezdi yalnızlığın gözyaşlarını avunmazdı otel odaları sorsanız hikâyelerini akar selleri yüreklerine dehliz dehliz silemezdi lekeyi fişlenmiş yüzleri sahi siz kimdiniz? kimliksiz ellerinizde ne çok çiçek yitirdiniz!
Güneşin aksinde uzayan gölgenizle kocaman bir siz ucu kopuk iptir sevmek denilen, bilirsiniz! =========================================== Kopuk kopuk olmazsa o ipler, Her biri farklı parçasında der.. Dünyada böyle değilmidir, Uzarken bir yerinden kopar gider .. Yüreğinize sağlık . Saygılarımla ...
Karanlıkta kalmaya mahkum bir dünyayı gün ışığına çıkarmışsınız. Dizeler bir hayat dersi gibi, insanı düşündürüyor. Etkilenmemek müğmkün değil. Sizi samimiyetle kutluyorum Neslihan hanımefendi. Saygılar.
güzel papatyalı nergisleri prkideler lilyumları soldurmak degil ayaklarının altında çigniyorlar bile.. tebrikler çok güzel çizmişsiniz kalpsiz kişilerin resmini.severek okudumm..
Şiir edebi yönden, teknik olarak mükemmel.Şiir konusu itibariyle, şu yaşadığımız dünyada yozlaşan değerlere ilişkin belge niteliğinde. Yalnız şunu söylemek isterim, bütün bunların sorumsuzluğunu ve istismarını erkek genlere bütünüyle yüklemek ne kadar doğru olur? Burası tartışmaya çok açık. Aynı şekilde kadınlardan çeşitli zararlar görmüş bir erkek, yaşadığı ve gördüğü zararları özelden genele yaysaydı acaba ne kadar tepki görürdü? Dünya denilen toprak parçası üzerinde yaşanan bu tür şeyler tarihin başlangıcından beri var. Ekonomik sebepler, savaşlar, afetler, ve daha çok toplumun vurdum duymazlığı, aymazlığı, ve kendi içindeki özündeki çelişkileri. Burada tek başına erkek genleri suçlamanın doğru olamdığına inanıyorum... Bir Fransız atasözü vardır İçinde fahişelik olmayan bir kadına fahişelik yaptıramazsınız... Elbette mesele bu kadar basit değil, kdınları zorlayan erkek genlerden ötürü nedenlerde var ama sebep TEK başına bu değil. şiire ve şaire saygılarımla...
şiirin etrafında dönüp dolaştım...Okudukça rayına oturdu hüzün ve isyanım şaha kalktı girdabın ortasında çırpındıkça batan beyaz hayaller gördüm gözyaşlarını beyaz bir gülün içinde yeşerten kadınlar / kızlar geçti gözümün önümden ve içim sızladı...
kader neden damga basmıştı gögüslerine ? ''sorsanız hikâyelerini akar selleri yüreklerine dehliz dehliz'' Kutlarım kaleminizi.. Begenimle saygılar...
kayıp sözcüklerle şiire dil olduğunuzda utanır mı erkek hücreleriniz bir saç telinin çok önce değeri bilinseydi sevmek adına ekmek sevdasına kanmazdı benli Nergis, kiraz dudaklı Yeliz, siyah gözlü Yıldız azıkla değişmezdi tenlerini, arsız niyetlere vermezdi ziynetlerini her kız!
kadın adına sürmezdi yalnızlığın gözyaşlarını avunmazdı otel odaları sorsanız hikâyelerini akar selleri yüreklerine dehliz dehliz silemezdi lekeyi fişlenmiş yüzleri sahi siz kimdiniz? kimliksiz ellerinizde ne çok çiçek yitirdiniz!
SAHI SIZ KIMDINIZ ? HER KULADE GÜZEL DIZELERDI YAZAN YÜREGI CANI GÖNÜLDEN KUTLARIM EFENDIM BEN CE HERKEZ OKUMALI.... TEBRIKLER ..SAYGILAR SLM,LAR....
kadın adına sürmezdi yalnızlığın gözyaşlarını avunmazdı otel odaları sorsanız hikâyelerini akar selleri yüreklerine dehliz dehliz silemezdi lekeyi fişlenmiş yüzleri sahi siz kimdiniz? kimliksiz ellerinizde ne çok çiçek yitirdiniz!
offf dedim
sahi siz ne yaptınız
duygular sel olmuş aktı yüreğinizden yüreğime bilesiniz
yazan kalem ve yürek dert görmesin güzel bir şiir okudum sayfanızda emeğinize sağlık güzel bir anlatım kutluyorum yüreği saygılar gönderiyorum kaleminiz daim olsun
kadın adına sürmezdi yalnızlığın gözyaşlarını avunmazdı otel odaları sorsanız hikâyelerini akar selleri yüreklerine dehliz dehliz silemezdi lekeyi fişlenmiş yüzleri sahi siz kimdiniz? kimliksiz ellerinizde ne çok çiçek yitirdiniz!
hayatin icinden hayata dair hayatin gerceklerine ait bir calisma,,,,, okadar cicekler varki solan kimliksiz ellerde yitirilen kaybolan karanliklarda,,,, yüreginize saglik kaleminiz daim olsun kutlarim ,,,saygilar,,,
çok güzel yazmışsınızz öncelikle kutlarım.Yazdığınız her kelime hece güzel.
kimliksiz ellerinizde ne çok çiçek yitirdiniz!) çok şey anlatıyor fakat ben başka acıyı ileticem size
Kır çiçekleri her zaman güzeldir ama birbirleriyle yarışırlar En güzel parlak çiçek olmak için bu arada yetinmeyi bilmezler kendileriyle aynı kokuyu taşıyan bir sürü çiçeğinde ezılmesıne göz yumarlar onlar için sadece en önde yer almak başarı temsıl eder istısnalarda insanlığı öne çıkan çiçeklerdır kendılerını koruyabilen
Şimdi çiçeği yitirenmi acaba yoksa yetinmeyenmi bu karmaşık, bir gerçek varki yetinmeyi bılmeyen vede kendi çiçek cınsının yok etmek için saygı duymayan bir sürü kır kiçeği varken..
ne kadar çiçeklerini yitiren kimliksiz dolaşan ellere acaba hak tek taraflımı saygılarımı ilettim ve bir kadın olarak butun yazılarınızdan onur duyuyorum vede okuyorum..kalemınız susmasın..
Türkiyede hatta dünyada kapitalist sömürü sistemi olduğu sürece,asıl nedeni yoksulluk olan bu insanlık ayıbı malesefki süre gelmektedir. duyarlı kalemi kutluyorum..
Çok titiz çalışılmış,belli ki başınızda günlerce gezdirdiniz..Biz anladığımızı iddia etsekte çok doğru değil.Kadını ancak bir kadın anlar kadın gibi..Bu şiir onun şiiri..Belki eksik eteklerde! Eksik hayatlar...Tabi tam hayat var mı onu da çok bilemiyoruz.Belki biribirimize çok benziyor olmaktır mutluluğun adı,ne kadarsa.. Benzeşemeyenler belki onlar...Doğru kaç para eder bu iklimde kim bile?...Şiir gerçekten nefis ama,galiba sizin de güzel şiirlerinizden biri alacak ağırlıkta.Ben çok sevdim.Yürekten kutladım.Selam,saygı...
kayıp sözcüklerle şiire dil olduğunuzda utanır mı erkek hücreleriniz bir saç telinin çok önce değeri bilinseydi sevmek adına ekmek sevdasına kanmazdı benli Nergis, kiraz dudaklı Yeliz, siyah gözlü Yıldız azıkla değişmezdi tenlerini, arsız niyetlere vermezdi ziynetlerini her kız!
kadın adına sürmezdi yalnızlığın gözyaşlarını avunmazdı otel odaları sorsanız hikâyelerini akar selleri yüreklerine dehliz dehliz silemezdi lekeyi fişlenmiş yüzleri sahi siz kimdiniz? kimliksiz ellerinizde ne çok çiçek yitirdiniz!
Güzel dizelerinizi yürekten kutluyorum. Saygı ve selamlarımla.
sahi siz kimdiniz? kimliksiz ellerinizde ne çok çiçek yitirdiniz!
İnsanlara insan yanlarını hatırlatması, suratlarına tokat gibi çarpılması gereken dizeler. Tek kelime ile kutlarım. Duyarlı yüreğinize sağlık. Selam ve saygılarımla.
hançerledin seheri be kızcağzım ki bu saatlerde, bu yola zorla saptırılmış kaç kadının kaç kızın çığlığı yırtar sağır sokakları, alaca gökyüzünü... sevda dediğimiz o güzelim duygusu bir anda çamurlara belenen kaç hemcinsimiz sınırlara dayamıştır bilinmez... hoyratça ezilen o bedenlerin azabını kim paylaşabilir, kim teselli eder, kim sarar yarasını o yüreklerin... tabii ki hiç kimse... sarsılan çöken güvenin tamiri mümkün müdür hayata , insanlara ve sebep olan erkek nesline... beylerin çoğunu tenzih ederim ama durum ne yazık ki vebalin en çoğunu onlara yüklüyor...
muhteşem bir anlatımla şiirleştirdiğin bu ezeli dram ne yazık ki son bulmayacak kıyamete kadar... keşke..ah keşke hiç yaşanmayacak olsalar...
Uykuya dalmışken şehir, sokaklar dönmüşken kendine, siz yine geldiniz.. Aynı vakitte.. Kirli ellerde yitirilen çiçeklerin acısını serptiniz Satır satır Bagıra bagıra Hıçkıra hıçkıra Keşke bu gece, erken yaksa gökyüzü ışıklarını, karanlık dağılsa ve bütün çiçekler güneşe dursa..
biz kim olduğumuzu bilmiyoruz ama bu şiiri yazan'ın bir insan olduğunu biliyorum çok geç düşmüş sayfaya herkes bu şiiri okumalı bu şiiri es geçen çok şey kaybeder
Ne yaptın cannn.. bu satte yılan sokmaz insanı. Sen ağlattın beni iananki. Bu yüzden teşekkürlerim öncelikle. İnsan olduğumu hatırlattın bana. Ewet Can kardeşim . Bir kaç dakıkalık eğlence için ne yazıkki söndürülen hayatlar.Sonrada damgalayıp fişleyip. Yok saydığımız o müarek canlar. Ve bunu yapıp adam sayılan canavarlar. Yüreğine sağlk can kardeşim benim. Bu şiire yorum değil kitap yazmak gerek o da beni aşa. Öpüyorum tertemiz yüreğinden ellerinden can saygı ve sevgilerle.....