Okuduğunuz şiir 2.4.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
alışmak...
yol hikâyesi… ...
geceyle gelen ayak izlerinin sesiydi irkilen zaman yüzümle karıştı gökyüzünün çivitli mavisi ışıklı Taksim yakarken Marmara’sını tarihin ortasından çıkan çıralı merhabası içi kuşatılmış kaleden bir benle tramvayı geçti ömrün kırmızı ve sesli kim bilir nerelere götürdü düşün izlerini.
eski bir tanrının elinden sundu şarabını gece yitik dinlerden gelen isyanlara kalktı kalbin kadehi hasretli bir ağrı yazdı hikâyesini sabit mürekkebiyle gecenin beyaz çarşafına döktü içini yazılmayanlar göz çukurlarında sus saklısı çok eski bir benzerlikti ruhun durdukça kendine yansıyanı karanlığa taşındı anıların eşyası; buğulu ve kendinde mutlu bir koltuğun edasıyla yaslandı omzu u/mut döküldü ellerinden şehrin bahçesine hiç eskimemiştir tarhında şiir oysa, biraz o çiçekten biraz bu çiçekten alıp yazdı alnın yazgısını...
bahara, yaza az kala ısındı sokaklar ve pencereler ellerimle seçtim bir şebboyu yakana takılası sesinle geçti bir bekleyiş karşıdan karşıya yarım kalan hikâyenin izini sürüyordu dizeler ve seni içimden hiç terk etmedi söz kendine yürüyen adımdın hayata koca şehirdi gözlerin içinden deniz geçen baktıkça kendini gören sevilmek…
yolları eskitir gidişlerle yeni gelişler kuru ayazlara bırak hüznü, şehir nasılsa taşır bu yükü dağılsın saçın kirpiğin aşınmamış aşina yüzüne dinmeyen bir yağmur hasıl olursa bırak gitsin bulur bulutlar gideceği yivli gözleri unuttun mu? bir rüyanın kollarında bıraktın mutluluğu şimdi uyu örtüldü üşüyenler…
bildiğim müziği yeniden dinlemekse dudaklarının kıpırtısı yeniden yaz yine söyle sarhoşluk şarkısını yeni sabahlara uyanmaksa yaşamak öptüğün yerde kalmaktı alışmak…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
alışmak... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
alışmak... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
eskitir gidişlerle yeni gelişler kuru ayazlara bırak hüznü, şehir nasılsa taşır bu yükü dağılsın saçın kirpiğin aşınmamış aşina yüzüne dinmeyen bir yağmur hasıl olursa bırak gitsin bulur bulutlar gideceği yivli gözleri unuttun mu? bir rüyanın kollarında bıraktın mutluluğu şimdi uyu örtüldü üşüyenler…
Selam neslihan hanım ,yüreğine yazan ellerine sağlık,çok güzel olmuş .sevgi ve saygılarımla..
Bu gece çok üzgünüm Serçeleri tanıdığıma Susturun lan şu serçeyi Kalbimi gagaladıkça Kan yürüyor çocuk gözlerime Annemi getirin bana Başımı okşasın Masal okusun Yusufun masalını
bildiğim müziği yeniden dinlemekse dudaklarının kıpırtısı yeniden yaz yine söyle sarhoşluk şarkısını yeni sabahlara uyanmaksa yaşamak öptüğün yerde kalmaktı alışmak…
ve alişmak tutkuya özleme... ..ve alişmak sevdaya ölüme.. VE uyanmaktı zülme..... uyanmaktı özgürlüğe yeniden.......
bildiğim müziği yeniden dinlemekse dudaklarının kıpırtısı yeniden yaz yine söyle sarhoşluk şarkısını yeni sabahlara uyanmaksa yaşamak öptüğün yerde kalmaktı alışmak…
VE ALIŞMAK SANA DEĞEN KELİMELERİ YİNE SANA VERMEKTİ HİÇ DÜŞÜNMEDEN...
BELKİ YAŞAM O VAKİT KEŞFİNDEKİ EN DEĞERLİ MANASINI VERİRDİ RUHA....
bildiğim müziği yeniden dinlemekse dudaklarının kıpırtısı yeniden yaz yine söyle sarhoşluk şarkısını yeni sabahlara uyanmaksa yaşamak öptüğün yerde kalmaktı alışmak…
Tanışmanın ertesimidir alışmak...Alışmakla tanışmak arasında hayatı keşfederken kendimizi keşfederiz kendimizi keşfettikçe yol hikayeleri yolcuların nefesleri ve farkındalıklar kuşatır benliği...Düşlerin süslediği gece ve mehtap zamanla keşkeleri süsledikçe yanılgıların yansımalarında sabahlar şair...
Sevgili Neslihan yürekten kutluyorum kalemini...Ben bu sayfadan hiç eli boş dönmedim ki... İlhamın bol olsun hayat tatında şiirin hazzıyla... Sevgimle...
Şiirlerimin içine giren duygulu insanlardan birisin ve öylesi güzel tanımlamışsın ki şiirin içeriğini ben de senin yorum ve düşüncelerinin doğruluğunda hiç yanılmadım.
Sevgili Nesrin, her gecenin bir sabahı oluyor elbet, belki yaşamak avunmaktan öte gitmiyor! Umarım mutluluk getirir, gözlerimizin fersiz yerlerine pırıltılar eker... Bence hayat alışkanlıkların hem esiri hem tadı, kimbilir güneş yeniden doğar ha yüzümüze, olmadı doğmadı mı biz batırırız:) alışkanlıklara alıştık! Sevgimle canım dostum. Şiirle...
bu şiire varıncaya dek bütün şiirlerizin yolundan geçtim..Her birinden ayrı bir güzellik toplayarak..tebrik edip teşekkürlerimi sunmak isterim..ilgiyle bekliyorum yeni şiirlerinizi..ayrıca belirteyim hayatımın iki vazgeçilmez parcası şiir ve fotograflar..her bir şiirinizde eklemiş oldugunuz fotograflar da şiirleriniz kadar güzel..bütün güzellikler müthiş bir uyum içinde..sevgiler..
Merhaba ve selam şiirinizi okudum ama hiçte beğenmedim.Sakın kızmayın tanrı nın eskisi yenisi olmaz ve bunu da sizin gibi hanfendiye yakıştıramaz ve hiç bir dinlerde çifte tanrı yok
Muharrem Bey, Şiiri elbette beğenip beğenmeme hakkına sahipsiniz, beğeniler görecelidir. Ne var ki mitolojiyle aranız pek yok sanırım; Şarap tanrısı Dionysos, olarak ele alınmıştır dizede ki Tanrı bu anlatımla verilmiştir! Bir çeşit aforizma, eğretileme, imgelem nasıl alırsanız!
Size kızmadım bilâkis memnun oldum sizi aydınlatmış olduğumu düşünüyorum. Hâşa öyle bir betimlemeye kudretimiz yetmez, sağlıkla ve esen kalın.
Muharrem Bey, Şiiri elbette beğenip beğenmeme hakkına sahipsiniz, beğeniler göreceledir. Ne var ki mitolojiyle aranız pek yok sanırım; Şarap tanrısı Dionysos, olarak ele alınmıştır dizede ki Tanrı bu anlatımla verilmiştir! Bir şehit aforizma, eğretileme, imgelem nasıl alırsanız!
Size kızmadım bilâkis memnun oldum sizi aydınlatmış olduğumu düşünüyorum. Hâşa öyle bir betimlemeye kudretimiz yetmez, sağlıkla ve esen kalın.
"geceyle gelen ayak izlerinin sesiydi irkilen zaman" bir yazgı çivilendi çocuk yüzlere, kırık bir yeryüzü yaftası, küfre en yakın, tanrıya en uzak yerde durdu zaman son kalan yasakları topladı hayattan..
estağfurullah Neslihan, o benim sana(şiire) baktığımda gördüğümdü (bakış açığ(s)ı) zira bu derinlikte pek oksijen yoktur, senide burda bulmak inan içimi rahatlattı, sıkılmıştım yalnızlıktan.. farkedildin.. tekrar tebrikle! farkedilmek en büyük farktır...
Gökhan, şiirime mesnetli bir yorum yazmışsın, yakışmış üretimin. Dizelerime rengine ve sesine de uygun olmuş... Gerçekten çok beğendim belki eksik kısmını buldum şiirin senin yazdıklarınla, çok teşekkür ederim şiirin içine girebilmek bu olsa gerek!
Harflerin keşfinde giriştiğim bütün çıkmazlarda benden önce biriken kanıtlar arasında bir nebze de olsa acının ateşine su serpen ama aniden serinleten, eriyen ve kaybolmaya ait, bir deva.
alışkanlıktan karşı kıyıya göçüp içindeki rüzgara su içirdiğinde kapanır tüm temenniler
geceyle gelen ayak izlerinin sesiydi irkilen zaman yüzümle karıştı gökyüzünün çivitli mavisi ışıklı Taksim yakarken Marmara’sını tarihin ortasından çıkan çıralı merhabası içi kuşatılmış kaleden bir benle tramvayı geçti ömrün kırmızı ve sesli kim bilir nerelere götürdü düşün izlerini.
eski bir tanrının elinden sundu şarabını gece yitik dinlerden gelen isyanlara kalktı kalbin kadehi hasretli bir ağrı yazdı hikâyesini sabit mürekkebiyle gecenin beyaz çarşafına döktü içini yazılmayanlar göz çukurlarında sus saklısı çok eski bir benzerlikti ruhun durdukça kendine yansıyanı karanlığa taşındı anıların eşyası; buğulu ve kendinde mutlu bir koltuğun edasıyla yaslandı omzu u/mut döküldü ellerinden şehrin bahçesine hiç eskimemiştir tarhında şiir oysa, biraz o çiçekten biraz bu çiçekten alıp yazdı alnın yazgısını...
''Alışmak sevmekten daha zor geliyor,alışmak bir yara bağrımda kanıyor,sen yoksun kollarım boşluğu sarıyor'' şarkısını mırıldanıverdim şiirin adını görünce,sonra tadına doyum olmayan bir yol hikâyesi geçti gözlerimden, yalın bir anlatımla duygu fırtınası yaşattınız.Çok sevdim şiiri ve günün şiiri olmayı hâk etti.
Sevgili Cemrece işte tam bu şarkıdır şiirin sesinle yansıyan, güzel tesbitti teşekkürler.:)Şarkı cuk turdu... Sonrası yol hikâyesi, anlamlı yorumuna çok teşekkür ederim.
En çok sevindiğim şu oldu; günü gelmekten öte, şiiri okuyanın içinde bir yerlerde hissedebilmesi benim için bu çok değerli inanın, sağolun.
Duygu özüne yaslanmayan şiirler şiir olmaz. Şiirsel söylemin ilk özelliğidir.Günlük dilde tükettiğimiz sözcüklere yeni anlamlar yükleyerek içimizin yaşamdan aldığı sevinçleri kırılmaları , umutları veya kurduğumuz düşleri anlatan şiir dil ucuyla söylenen değil yürek derinliğiyle gelen dizeler olursa kulağımızdan geçip giden olmuyor. O yeniden üretilmek üzere başkalarını yüreklerinde kalıp orada bizi uyandıran, eyleme geçiren olur. Uyuşukluğumuzu yaşamımızdaki renksizliği götürüp yaşamaı tatlandıran bir etki yapar. Bu şiirde bulduğum bu değerlerden dolayı günün seçkisi olmanın ötesinde sonsuzluğa kalıcı bir şiirin daha varlığını görüyorum diyebilirim. Hal böyle olunca hepizi bekleyen o acı son gibi Neslihan Yazıcılar'ın bedeni de birgün yok olma yazgısını taşımaktadır ,ama bu şiirle inanıyorum ki adı yaşayacaktır. Tebrikler.
Sait Bey, şiir dili evrensel ve ortaktır, hissedilenle hisstirmek arasında bir köprüdür duygu akışı, sizin yorumunuzla pekişti düşüncelerim çok sağolun.
Şiir kuramıyla ilgili yazdığım bir yazıdan bazı bölümleri aktarmak isterim ki; amacım hem fikir olduğumu yetkin bir bakışla paylaşmak ve ne güzel bir paylaşımdır bu!
Şiir yocularının b irbirini anlaması daha anlamlı oluyor.
"Şiirin insana tattırdığı duygular yaşamımızın bölümlerinde yer alır. Şiir akıcı ifadesiyle duygularımızdaki ahenk dansa dönüştürür. Okunulan her dize içimizdekileri harekete geçirir okuyana/ dinleyene sunuş açısından iletilecek biçimini alır. Şiir de düşünce ile dil ayrışır, bilinçaltı algılanış farklaşır. Şiir bilinç ve bilinçaltının çarpışmasıdır. Sonuç olarak şöyle bir açıklama getirebiliriz, aynı şiir her okuyucuya farklı tatlar verebilir sunuş - alış değişebilir.
Şair Mallarme’nin ressam Degas’ya dediği gibi, şiir, sözcüklerle yazılmaktadır. Sedat Ümran’ın yorumuyla büyük şiirler okuyucuları sarsandır, eğlendiren ve uyutan değil.
Şiir anlağa değil, duyguya seslenir, kavranmaz yaşanır, yorumu çok doğrudur. "
Beğeni ve samimi düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Sağlıcakla ve esen kalın, onurlandırdınız. Şiirle...
Sevgili Sevda, şiir yolu uzun bir yol; bunun için her ara sokağa gir her caddeden geç illâki sana yüzünden ve gözünden geçenleri sunacaktır. :) Anladık biz birbirimizi! Beğenine içten yorum ve sevgine teşekkürler. Esen kal. Şiirle...
İş güç derken hayatı ne kadar ıskalamışlığımı dinledim şiirde adım adım.Hani demiştinizya şiirden herkes kendi payına düşeni alır,sabah sabah parke taşlı yollarındaydım şehr-i İstanbulun varolun şair. saygılarımla
ben, her bir hücremden süze süze içmeyi seviyorum rakıyı. saniye saniye beyazlaşsın, salise salise hissedeyim... dudağıma değince çıplak, soğuk... ağzımda acıtan bir tat...boğazımda şiir gibi, ciğerlerimde hayat nefesi...
demiş şair:)
alışmak böyle bir şey işte...tıpkı şiirde olduğu gibi...sonra uçup gitsin, daha bir kadeh bitmeden, ötekini özleyeyim... Beyoğlu beyleroğlu demişlerdi...Cihangir pazaryeri...
Sevgili Gönül şiirimin içine girince seversin elbet:) Canım güzel yüreğin ve sözlerin hiç eksilmesin yaşamdan, şiir yüreğine can versin. Sevgimle seni seven ablan...
Abi baya bir dönemdir suskundum bende yeni geldiler bana da pericekler... Söz bu gece gelecekler sana gönderiyorum:) Beğenine, sevgine yüreğine kocaman sevgimle kardanadam:) Memleketime selam söyle. Şiirle...
doğumuna şahit olduğum bu güzelliğin güne taşınması ayrı bir güzellik... tebrikler beni sarı papatyam...
sen çok iyi şairsin...fotoğraflarındaki güzelliğin mısralarına özgün ve sade bir halde yansıması ,kalem ve dil hakimiyetin mükemmel... iyi ki kızımsın...
sevgiler ve tebrikler bitanem...aşk daim olsun...cg
Canım Annem, Sende iyi ki varsın benim gece saçlımsın, kucağında ki sıcacık sevgini eksik etme bana... Mutluluğumu ve hüznü paşlaştığım içimdeki dünyamı bilenim benim:) Şiiri doğuran güzzelliklere gitsin yol hikayesi:) Sevgimle Ceydoşum:) Şiirle, böcükle...
Serkan Bey çok teşekkür ederim değerli yorum ve örneğinize, sizle hem fikirim kimini sıkabilir imge zorlaması sanabilir! Şiire bakmak ve görmek farklı bir açı. Teşekkürlerimle. Esen kaln. Şiirle...
bildiğim müziği yeniden dinlemekse dudaklarının kıpırtısı yeniden yaz yine söyle sarhoşluk şarkısını yeni sabahlara uyanmaksa yaşamak öptüğün yerde kalmaktı alışmak…
HEM RESİM HEM ŞİİR MÜKEMMELDİ KUTLARIM SİZİ SEVGİLER SAYGILAR
İStanbul'dan kaçmak istiyorum-ya da senden.Gitmeyi düşündüğüm şehirde sana benziyor.Orada da senin izini süreceğim..Şiirinizi severek,beğenerek okudum.Üstelik ben daha kısa şiirlere dönmüşken yüzümü..Kutlarım
yolları eskitir gidişlerle yeni gelişler kuru ayazlara bırak hüznü, şehir nasılsa taşır bu yükü dağılsın saçın kirpiğin aşınmamış aşina yüzüne dinmeyen bir yağmur hasıl olursa bırak gitsin bulur bulutlar gideceği yivli gözleri unuttun mu? bir rüyanın kollarında bıraktın mutluluğu şimdi uyu örtüldü üşüyenler…
bildiğim müziği yeniden dinlemekse dudaklarının kıpırtısı yeniden yaz yine söyle sarhoşluk şarkısını yeni sabahlara uyanmaksa yaşamak öptüğün yerde kalmaktı alışmak…
harika elinize emeginize saglık kaleminiz hiç susmasın saygılar...
yolları eskitir gidişlerle yeni gelişler kuru ayazlara bırak hüznü, şehir nasılsa taşır bu yükü dağılsın saçın kirpiğin aşınmamış aşina yüzüne dinmeyen bir yağmur hasıl olursa bırak gitsin bulur bulutlar gideceği yivli gözleri unuttun mu? bir rüyanın kollarında bıraktın mutluluğu şimdi uyu örtüldü üşüyenler…
bildiğim müziği yeniden dinlemekse dudaklarının kıpırtısı yeniden yaz yine söyle sarhoşluk şarkısını yeni sabahlara uyanmaksa yaşamak öptüğün yerde kalmaktı alışmak…
Hayat hepimiz için hayatır da,hayata İstanbul'un içinden bakmak başka şey. Bunu İstanbul'da yaşayanları tanıdıkça anladım. Uzaktan bakan bizlerin anlaması güç. Galiba buna karşın toprağın dilinden de biz anlıyoruz. Öyle de olmalı..Benim gözlerimin içinden denizin geçmesi güç,ama sarı başaklar bana söyler utanıp söyleyemediklerini başlarını eğerek yere..Buralarda hayat hiç yürünmez sekerek. Bastın mı izin kalır,hayat hergün yamaçlarda yenilenir gülerek. Alışmakta ne demek?...Hep "A" Grad...Yürekten kutladım.Selam,saygı...
hyazici58 tarafından 4/3/2009 12:40:10 AM zamanında düzenlenmiştir.