Okuduğunuz şiir 27.3.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
perde...
bir iç çekişli intihar şimdi gözlerin eğilmeyi henüz öğrenmiş dal mahçubiyetinde
uzaktan bir sözle kopup gelen ırmağın kırılması sanki her şey dokunulmaya ramak kala kaybolan umut henüz yaşanmamış kederin kudurgan buyurganlığında mübadele ne senle ne de sensiz kabuk bağlanmıyor bedenime o perde ki benim manâmın üstünü örtüyor geç kalmış hevesler gibi
bir hayatı üstünden sıyırır şimdi sözlerin yan yana gelince noktasız küfür güzelliğinde
yalan bir ismin peşinde saklar kendini sanki her şey kalabalıklardan doğan kimsesizlik adımların yalnızlık lisanı söylendiği yerden vurgun süzülür ne senle ne de sensiz gerçek dönüşmüyor dilime
o perde ki benim dudaklarımın üstünü örtüyor öpülmemiş hasretler gibi
bir yalnızlığı anlatır şimdi yüzün kırık dökük sevgilerin incinmiş isyanında
eski bir fotoğraf sararmışlığında sanki her şey bırakıldığı yerde unutulmuş geçmiş sır içinde saklı aşk dönüp bakılmayan ayna kadar ne senle ne de sensiz simâ benzemiyor gördüğüme o perde ki benim yüzümün üstünü örtüyor ölümsüz aşklar gibi…
alicengizoyunu (…sen bakma bana…bildiğin gibi ört üstümü,adı ayrılık olsa da…)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
perde... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
perde... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bir iç çekişli intihar şimdi gözlerin eğilmeyi henüz öğrenmiş dal mahçubiyetinde ..... Gözlerin bu kadar güzel anlatımını hiç duymamıştım...Çok etkileyiciydi... Tebrikler... Gönlünüze sağlık...
sen bakma bana…bildiğin gibi ört üstümü,adı ayrılık olsa da…) bu şiir günün şiiri olmayı çoktan hakketmiş...kopyaladığım kısmı herşeyin siması aslında...ayrılıkla örtülsede üstü bir aşkın,yinede aşk adına değer diyorum herşeye.
Ama ne olursa olsun şiir muhakkak kendisini fark ettiriyor... Atatürk'ün dünya devlet başkanlarıyla bir fotoğrafı vardır meşhur, kocaman bir masada 50 kişi falan... Ama gözleriniz ilk Atatürk'ü seçer.. Karizma ve fark edilebilirlik böyle bir şeydir...İşte bu şiir de öyle, görmemek için kör olmak gerekir...
bir hayatı üstünden sıyırır şimdi sözlerin yan yana gelince noktasız küfür güzelliğinde Merhaba değerli kardeşim gerek kelime ve tasavvurda gerek mana ve yapıda alabildiğine yayılmış bir anlayışınız her zaman yine aynı. belli bir kabuğu yırtınca böyle oluyor heralde zirveden enginlere böyle ulaşılıyor hatta sanırım bazen bu temaşa içinde akşamın alaca karanlığında ağaç kütüklerine korku giydirilmiş bakışlarla canavar yükleyen anlayış sizdede küfre güzellik yükleyerek tabir caizse bağışlayın severken pipisini koparmışsınız işin Güzel şiirinizi tebrik ediyorum takıldığım yeri yazmadan geçemedim affa maruz.
Bu güzel şiiri kutlatmak için seçkiye alan kurulu kınıyorum. Ne bu şiir ne başka bir şiir değersiz kılınmamalıydı bu günde. Sayın Muhsin YAZICIOĞLU'nun elim bir kaza sonucu kaybı partili,partisiz tüm ülke insanımı birleştirip bir araya getirirken defterde ki bir kaç kişilik kurulu bir araya getirememesi bana o kadar acı verdi. Toynak arkadaşımızın haklı sitemlerine katılıyorum. Şiir vardı da biz mi seçmedik diyecekseniz işte size şiir. Hem de şiir gibi şiir. Hem de adam gibi adamın yazdığı şiir.
Üşüyorum...
Bir coşku var içimde bugün kıpır kıpır Uzak, çok uzak bir yerleri özlüyorum Gözlerim parke parke taş duvarlarda Açılıyor hayal pencerelerim Hafif bir rüzgar gibi, süzülüyorum...
Kekik kokulu koyaklardan aşarak Güvercinler ülkesinde dolaşıyor Bir çeşme başı arıyorum Yarpuzlar arasında kendimi bırakıp Mis gibi nane kokuları arasında Ruhumu dinlemek istiyorum...
Zikre dalmış her şey.. Güne gülümserken papatyalar Dualar gibi yükselir ümitlerim Güneşle kol kola kırlarda koşarak Siz peygamber çiçekleri toplarken Ben çeşme başında uzanmak istiyorum...
Huzur dolu içimde Ben sonsuzluğu düşünüyorum.. Ey sonsuzluğun sahibi Sana ulaşmak istiyorum ! Durun kapanmayın pencerelerim Güneşimi kapatmayın Beton çok soğuk Üşüyorum...
size bir sözüm yok... şiir de mükemmel... sadece sn seçki kurulunu hiç anlamıyorum... bu özel günde hiç değilse adil olabilseler... hiç bir zaman olamadılar Hlka ve millete hiç inemediler hiç kimseye saygıları olamadı... çünkü kendilerine saygıları olmadı hep şak şakçı hep düzenci oldular.... kutlarım.!
bir kaç dil bilen entellektüel geçindiler vız gelip tırıs gişttiklerini bile anlamadılar....
edebiyat defterini istedikleri platforma o elit zümreye bırakıyorum. Allah herkesin yolunu açık etsin... şiirin her gönülde dili birdir ama şartlanmışların değil.... saygılarımla...
elveda edebiyat defteri.... oysa ne çok değer vermiş bir aile ortamı yaratmaya çalışmıştım.... herkese bundan sonra ki çalışmalarında başarılar.... saygılarımla....
hele sevgili dostum alicengiz... böyle bir vedayı asla senin sayfanda yapmak istemezdim ama sana denk düştü... çok özür dilerim.... genç ömründe başarılar...
Şair Muhsin YAZICIOĞLU'nu sevenlerinin tek açıklaması şu; Resmi açıklama gelmeden onun öldüğüne inanmayacağız.
Site de Şair Muhsin YAZICIOĞLU ile ilgili forum açıldı ve güne gelen bir günün yazısı mevcuttur. Sadece günün şiiri bölümünde bunu görmediğiniz içinse günün şiiri yaptığınız tepki bence yersiz. Forum açılmayıp yazı güne gelmeseydi zaten gereken bizler tarafından yapılır Şair Muhsin YAZICIOĞLU'na ait şiir güne getirilirdi.
Üstelik sizlerin yorumunu güne gelen yazı da göremedim. Neden?
Buradaki amaç bir şeylerin daha doğru yapılması ise bu tepki doğrumudur?
Yok siz gereken değeri vermediniz düşüncesi var ise forum ve güne gelen yazı da neden sizlerin yorumu yok?
Sanki hiç bir şey yapılmamış izlenimi vermenizi açıkçası anlamış değilim.
Lütfen ortamı bu şekilde germeyin. Şair'e değer şiirini güne getirerek gösterilmez. Onun unutulmamasını sağlayarak gösterilir. Sizlerin yazdığı şiirler ve bizlerin gösterdiği tutumlar ile bunu yerine getirdiğimize inanıyoruz.
eski bir fotoğraf sararmışlığında sanki her şey bırakıldığı yerde unutulmuş geçmiş sır içinde saklı aşk dönüp bakılmayan ayna kadar ne senle ne de sensiz simâ benzemiyor gördüğüme
o perde ki benim yüzümün üstünü örtüyor ölümsüz aşklar gibi… ......... Günün şairini ve şiirini kutluyorum. Saygı ve Edip'çe tebriklerimle....
yalan bir ismin peşinde saklar kendini sanki her şey kalabalıklardan doğan kimsesizlik adımların yalnızlık lisanı söylendiği yerden vurgun süzülür ne senle ne de sensiz gerçek dönüşmüyor dilime
Bulunduğumuz zaman dilimindeki olumsuzluk fırtınalarında, geçmişteki sevgi ortamına döner ve unutulmaz bir huzur limanına sığınır ruhumuz.
şimdi... bir sevda ki teyet geçer üstümden ellerimin kınası henüz kurumamışken. hasretiyle büyütür sevda kendini dokunamadığın yanıyla özletir kendini ne ki kendini hiç bir yere iliştiremediğin zaman kapanır perde son alkışı duymadan..
sevgiler Alicengiz...her zamanki deminde harika bir şiirdi...
buldukça çözüm çözülür hayat ve çözüldükçe mutlu... hayata dair ne güzel ifadelenişti... kutlarım yürekten değerli şair dost sevgili alicengizoyunu... sevgim saygım her daim...
ne yazmalı şimdi koca dev:) bilemedim kaybomuş ruhun en nazende bedeni sahne de ve perde... oyun bitmesin hep açılsın perde sevgilerimle ve saygılarımla çokk
yalan bir ismin peşinde saklar kendini sanki her şey kalabalıklardan doğan kimsesizlik adımların yalnızlık lisanı söylendiği yerden vurgun süzülür ne senle ne de sensiz gerçek dönüşmüyor dilime
Bu bölümü özellikle çok sevdim,tebrikler,saygımla...
seçici kurul üyesi şair ve dostlara teşekkür ediyorum...
alicengiz akdeniz