esmegül...Şiirin hikayesini görmek için tıklayın tiyatro okuduğum yıllardı… İzmir de bir pavyonda, komedyenlik yaparak para kazandığımız günler… Gerçek adı ESME , sahne adı ESMEGÜL olan şarkıcı vardı…bir gece de üç farklı şarkıcı olarak sahne alırdı…ARABESKİN DAMAR SESİ ESMEGÜL,TÜRK SANAT MÜZİĞİNDE GÖNÜL HANCI,TÜRK HALK MÜZİĞİNDE HASRET GÜL…
pavyon girişinde üç değişik biçimde çekilmiş afişleri asılıydı… üçünde de başka peruklar, makyaj ve asla net olarak profilden görünmeyen yüz... loş sahne ışığının altında ve sarhoş kafaların içinde hep ÜÇ KADIN sahne alıyor, zengin program diye anons edilirdi… en sevdiği şarkıcı 70’lerin büyük sesi Esengül dü… sık sık onun şarkılarını okur, okurken ağlardı… her şey oğlunu çok daha iyi okullarda okutmak ve ona iyi bir hayat sunmak içindi… evet… oğlu iyi okullarda okudu, iyi bir hayatı oldu... ama iyi bir oğul olamadı…
alicengizoyunu (...afişlerinde gözlerinin siyah olduğunu gördüğüm an, utandığını anladım yarandan... utanma esmegül, utanma...aşk gibi esmek, sen gibi gülmek her kula nasip değil...) |
çok aradaım onu...izmirden ayrıldığını söylediler...bulamadım izini...ama oğlunu buldum...o da bilmiyor esmegül'ün yerini...
ama bir şey var ki öldüğünü düşünmüyorum...biliyorum halâ şiir yazıyor...belki de o da bu sitede, belki okudu,ağladı, gülümsedi...bilmiyorum...içimde ki ses bir gün çıkıpda bu benim şiirim, bunu yazdın "lan artizzzz mektepli" diyecek...
ya da demeyecek...
dünyanın en güzel şiirlerini yazan ESME...ne olur bir kez daha hayatımda es...
değerli yorumlarınız için teşekkür ederim herbirinize...