Gittin Zehirli oklar saplanıyor şimdi her sabah Yırtılmış burçlarına gökyüzünün Ve her geceyağmur olup yağıyor gözlerimiz Yaralı denizler üzerine
Katledilmiş bir demet gülücüktü Dudağında ölüm Ah! .. Çocuk Mendil mendil yıldızlara salladığın öpücüktü Gözlerindeki tomurcuk Sevgin büyüktü, yüreğin kocaman, bedenin küçücüktü Alıp seni nazlı bir gülün yaprağına gömdük Ağlamak ve anlatmak için dünyaya sevdanı
Göçmen kuşlara anlattım seni Karlı dağlara, rüzgarlara, bulutlara Sevgini anlattım dünyaya Şarkını söyledim seni tanısınlar diye Bütün ağaçlar yaprak döktü Bütün çiçekler boyun büktü Ah! .. Çocuk
Gittin Kurudu içimizdeki pınarlar Ceylanlar inmiyor kıyılara artık Sevgi de yetmiyor Ah! ..Çocuk Umut da yetmiyor Diriltmek için güzellikleri yeniden
Bütün kuşların bir kanadı kırık şimdi Bütün çiçeklerin gözleri yaşlı Ölümün kar gibi beyazdı Ah! ..Çocuk Başladığın yerde bitti yolculuk
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ölümün kar gibi beyazdı Ah! ..Çocuk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ölümün kar gibi beyazdı Ah! ..Çocuk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öncelikle bu şiirin kime yazıldığını çok iyi bildiğimden,her dizesinde yaşanılan acıyı hissedip ürperdim. Ve engellenemeyen yolculuklar ki bu insanın canından bir parça olunca yüreğinin bin parça olmaması kaçınılmaz oluyor.Ve tarifi imkansız o acıyı yaşayıınca duygu yoğunluğuyla sözcükler dile geliyor. Siz kendinizi başkalarına kanıtlama içinde olmadığınızdan,şiirin güne gelmiş olması da sizin için çok önemli olmadığını da biliyorum.Yaşadığınız onca acıya,sabırla katlanıp,tefekkürle yaradana sığındığınız için sizi kutluyorum ve sonsuz sabırlarımı yineliyorum.Unutmamalı ki Rabbimiz hepimizi acılarla sınıyor. Ve isminizin üzerine bıraktığınız gözyaşına kadar acınızı içtenlikle paylaşıyorum değerli insan. Saygılarımla ..
04.11.2008 tarihli günün şiirine -ki yine sizin şiirinizdi- yaptığım eleştiri bu şiir için de geçerli. Tablolarınız (altlarında adınız var) okuduğum şiirlerinizden çok çok daha başarılı... Saygılarımla...
Ölüm ne kadar süslenerek çıksa da karşımıza hiç kimseye yakışmıyor.. Şairin de dediği gibi, hele ki çocuklara..Özellikle küçücük bedene koskacaman bir yüreğin sığması ve şairin bu bedeni alıp nazlı bir gülün yaprağına emanet etmesi beni en çok etkileyen dizeler oldu.. Gazze çocuklarının bedenlerini düşündüm bir an..Savaş enkazı altında kalan,şairin deyimiyle, küçücük bedenleri ve koscaman yürekleri..Umarım her birimiz yüreğimizde bir gül yaprağı kadar da olsa yer açmışızdır katledilen o gülücüklere.. Kaleminize ve yüreğinize sağlık..Günün şairine tebrikler..
Şiir mükemmel. Anlatım kusursuz... hüzün insanın içini acıtacak ölçüde ve yerli yerinde... her bölümü her dizesi şiirmi şiir... çok güzel çok kalitlei,çok ustaca.
Katledilmiş bir demet gülücüktü Dudağında ölüm Ah! .. Çocuk Mendil mendil yıldızlara salladığın öpücüktü Gözlerindeki tomurcuk Sevgin büyüktü, yüreğin kocaman, bedenin küçücüktü Alıp seni nazlı bir gülün yaprağına gömdük Ağlamak ve anlatmak için dünyaya sevdanı
ÇOK GÜZELDİ DOST...YÜREGİNİZ DERT GÖRMESİN...SEVGİYLE KALIN DAİMA...
''Göçmen kuşlara anlattım seni Karlı dağlara, rüzgarlara, bulutlara Sevgini anlattım dünyaya Şarkını söyledim seni tanısınlar diye Bütün ağaçlar yaprak döktü Bütün çiçekler boyun büktü Ah! .. Çocuk.. .............................................. Bütün kuşların bir kanadı kırık şimdi Bütün çiçeklerin gözleri yaşlı Ölümün kar gibi beyazdı Ah! ..Çocuk Başladığın yerde bitti yolculuk ''
Hüzün büyük,acı dorukta,çocuk küçücük......fakat şiir mükemmel...
Günün şiirini ve şairi yürekten kutluyorum.
Fikret TEZAL tarafından 1/19/2009 11:14:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ne diyebilirim ki...Kalem usta... hem resimde, hem sözde. Üzerine harf düşmeyecek , çocukların gönlümüzde kanayan gözyaşlarının.Aldım gidiyorum Gönül sesiniz hiç susmasın, ne resimlerde ne şiirlerde üstadım.Saygımla.
Göçmen kuşlara anlattım seni Karlı dağlara, rüzgarlara, bulutlara Sevgini anlattım dünyaya Şarkını söyledim seni tanısınlar diye Bütün ağaçlar yaprak döktü Bütün çiçekler boyun büktü Ah! .. Çocuk