Şenlenirken göğünde mavi kanatlı uçurtmalar top sektirmeliydin toprağın dizinde çırpındıkça serçe yüreğinde umut sevinçle köpürmeliydi deniz ayak uçlarında
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Körebe Yalnızlığı ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Körebe Yalnızlığı ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sen ne güzelsin ki ey şiir duygularımı yordun...ne çok anlamları analatmışsınki iyi ki anladım öncesi anlayamadıklarımı... Deminde okuyup istemeyerek ayrılıyorum şiir..şimidilik hoşcakal...yine gelecel yanınna şiir...
umutsuz yarınsız bakarlar tüm yüzlere gözlerindeki ışık ferini yitirmiştir bugün için ağlar bugüne gülerler hiç yarınları yoktur... ve geçtikleri her kapıdan içeri afyonlamış bir dert bırakırlar dermânı olmayan..
''Summun bukmün umyun fe hum la yubsirun'' ayetini anımsattı bana şiir. Mealen; sağırdırlar, dilsizdirler, onlar görmezler. Ayet fziksel zaaflardan söz etmiyordu-r elbette.. Bu şiir de öyle.
Demin okuduğum bir şiirn altına, şiirn insani taraflarının olduğunu ve her şiirin insandan yana tavır takındığını söylemiştim. Bu şiirde bunu daha net bir şekilde görüyor ve hissediyorum. Çünkü şiir uyarıyor..!
Çünkü ben şiirde bir füturizm havası sezinledim. Gelecek kavramı hepimizin içinde gizli ve girdaplı bir dehlizin sorularla yankılanması gibi bir şeydir. Sözünü ettiğim kavram, yani füturizm, edebi bir akım biçimi olabilir ama benim burda kasteettiğim şiirdeki gelecekle alakalı çekinler, şairin çekinceleri.. Şiirin üstlendiği misyon..! Elbette şair bunların hiç birini düşünmemiş olabilir şiirini yazarken ama ben, şiir okunurken tekrar ve yeniden yazılmış olur diyen bir adamın taraftarıyım. ( Şiir okunurken yeniden yazılır sözünü bir yerlerden okumuşumdur, sahibinin adını hatırlayamadım). Okuduğum şiir dili geçmiş kelimelerle geleceği anlattı.. Şiire yeniden dönme arzumda sanırım bundandı..
Velhasıl-ı kelam, şiirdeki hür kelimeler ve cümle düzeni ve içerdiği (dahası anladığım) mana itibariyle, bütün ve güzel bir şiir okudum. Selam ile..
kaliteyi popülizme kurban vermeyenlerin kaçınılmaz kaderidir. anlatamazlar tüm şiirin imgeselliğinin bir dizedeki imgeden değerli olduğunu.
hele ki imgeyi davranışa dökmüşsen ve ömrüne imgesel derinlikler katıyorsan ömrünün içinden geçtiğin insanların, nasıl görebilirler yazdıklarından daha şiir bir ömrün sahibi olduğunu...
çok geç de olsa derinliğinin farkına varırlar. ancak, ömrünün yörüngesinden çıkarlar, pişmanlıkların zindanına atarlar geleceğin bütün renklerini karanlığın örtüsüne sararlar ve susarlar utancın kent meydanında,
"herşey sırasını beklerken mukaddes bir kuytuda" Şiirinize Yılmaz Erdoğan şiirinden bir dizeyle yorum yapmak geldi içimden... Umudun en "var" haliyle en "yok" hali, insan olmanın gereği "beklentilerimiz" ve "umut kesişlerimiz" ... Herşey sırasıyla, çok duru bir dille anlatılmıştı... Tebriklerimle...
acıya meyil vermiş kangren bir oyundu körebe yalnızlığın ertesinde bulaştı yüzüne çocuğun.... unuttuk !...
bağışlama cümlelerimizi....
şiirin anlatımı çocuğun hallerinden insanlığın hallerine uzanmış ve final utanç gibi asılmış insanlığın boynuna... kalemin gücü sözcükleri dökmüş satır satır ve yürek şefkatini vermiş şiire.. tebrik etmek düşer payıma ve saygımı dile getirmek...
nasıl yakışmış sadeliği ve ustaca kullanılan üslubu ile şiire bu yüklemler..ne güzel işlenmişler ..bir insanlık ayıbının nazikce küçük bir bedende can çekişmesi...
Deminde okuyup istemeyerek ayrılıyorum şiir..şimidilik hoşcakal...yine gelecel yanınna şiir...