uykular gelirdi gözlerine ve giderdin başka dünyalara çarşafın beyazında aklaşırdı sevgiler içi boşaltılmış pamuk yastıktı yüreğin mutluluğa uyanamadığın ve yerine bıraktığı buruşuk vedalarda kağıttan kadınlar solar kendine söz olan mektuplar yazardı.
düşlemek ne güzel yazlı yolları uyku hali bu ne çıkarsa hayra yoranı olmalı…
sen zamanın rüyasındasın Nelida! gözlerin ve yüreğin ayrı yerlerde dudağından silinen adı anımsıyorum da saçlarından kısaydı aşk yollardan uzun kristalleşince gözlerinde damlalar üşüyünce yüreğin ayazda sokaklar ıssızlaşır caddeler yanardı.
ya sabahlar kadar beyaz ya da kavruk başak tarlasıydı tenin inceydi ruhun alıngandı bakışların ve pelür kâğıttı düşler hayalleri benzer yolları ayrılır sadece kaderlerin.
tavında topraktın bereketli göğüslerindi sulayan kuraklığı bin bir çeşit dağ çiçeği açardı yanakların anaçlığındır senin bahar doğurgan ve edalı.
kâğıttan kadınlar buruşunca çiçekleri de küser evlerin taşlık yollarda kalır neşeli sesler lambaları yanmaz odaların kapanır perdeler bağ bozumudur kadın giderse şarap kokusudur burukluk zamanın sarhoşluğudur yalnızlık.
ıslanınca gözlerin aşk ertesidir yağmur fırtınası susmuştur yerle göğün artık nefes alan yerin direğidir sızlayan ruhunda alaca bir karanlıktır yarın Nelida! bu uykular sebepsiz değil içine çeken kör bir kuyudur hayal sen kırışırken anılar yerine çoktaan kurulmuşlar hayıflanmak; yüzü ütü tutmaz penceresi kırık cam sisle örtülü bir şehirdir gözleri tavana bakan…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kâğıttan Kadınlar-I şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kâğıttan Kadınlar-I şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ıslanınca gözlerin aşk ertesidir yağmur fırtınası susmuştur yerle göğün artık nefes alan yerin direğidir sızlayan ruhunda alaca bir karanlıktır yarın Nelida! bu uykular sebepsiz değil içine çeken kör bir kuyudur hayal sen kırışırken anılar yerine çoktaan kurulmuşlar hayıflanmak; yüzü ütü tutmaz penceresi kırık cam sisle örtülü bir şehirdir gözleri tavana bakan…
sen zamanın rüyasındasın Nelida! gözlerin ve yüreğin ayrı yerlerde dudağından silinen adı anımsıyorum da saçlarından kısaydı aşk yollardan uzun ... Nelida! Herkesten bir yarım... Yarımı uyutuverdim, yarımı hüzünlendirdim... Harikaydı tebrikler...
Ah be kardeşim Tam yatacaktım Merak ettim kağıttan kadınları dedim bunlar japonyadan gelmiştir.
Tabi sevgili kardeşimin hoşgörüsüne itimat edip bu kadar küçük bir nükteden sonra şiir hakkında kimseye birşey söylemeyeceğim bana söylemeye bir söz mü kalmış şiirde yine öyle lirik ve ritmik dizmişsin ki imgeleri içindeki mektup tarzı söylem yaralıyor adamı okurken eskiden bir mektup açıldığında bütün ev halkı başına toplanırdık
işte aynen böyle şiirini okurken sanki parça parça bölündüm çevresinde
ıslanınca gözlerin aşk ertesidir yağmur fırtınası susmuştur yerle göğün artık nefes alan yerin direğidir sızlayan ruhunda alaca bir karanlıktır yarın Nelida! bu uykular sebepsiz değil içine çeken kör bir kuyudur hayal sen kırışırken anılar yerine çoktaan kurulmuşlar
muhteşemmm... tüm içtenliğimle kutluyorum sevgili şair...
selamlarımın bolluğu ile abim... uzaklardan..