(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ruh ve gece şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ruh ve gece şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sis mi is mi giz mi iz mi duyuyor musun uyuyor musun düşüyor musum üşüyor musun kanatlarını mı atlarını mı yaş/lanmışı anlamadım zaten...
sevgili göğercin; daha önce söylemiştim kelimelerin gizi bu ve benzeri kesme işaretlerine ihtiyaç duymayacak kadar büyüktür ve bir şair bu şekilde anlam arttırmalarına gerek duymaz...
yani bence bu böyle ve güzel şiirinize yazık olmuş...
siz ben bunu seviyorum deyince bir şey diyemem elbette ama ben sözcüklerin gücüne inanırım onlar tek başına anlamlarını bulabilirler ve bahsi geçen bölümlemeler yada parantezler onların gücünü bilmeyenlerin sığındıkları bir limandır diye düşünürüm...
ayrıca sözcüklerin hemen hepsi bölümlenebilr ve sahte bir gize yol açabilir...
Sözcük, tek başına, alımlayan her bireyde, kalıplaşmış, donuk, sabit bir yansıma bulur. Bu yüzden hiçbir sözcük tek başına, imge’nin oluşturduğu çarpıcı çağrışım özelliğine sahip değildir. Sözcüğün çift anlam yüklenmesi amacıyla harflere bölünmesi ( b/aşka…gibi) yeni bir çağrışım oluşturmadığı için imge’yi oluşturamaz, ancak teknik bir oyun düzeyinde kalır. İmge, iki ya da daha çok sözcüğün, somut-soyut, soyut-somut, somut-somut, soyut-soyut, ya da bunların kombinasyonlarına dayalı bir ilintiyle, örnekseme (analoji) yapılmasıyla oluşturulur. İmge’nin işlevi, anlam’ı etkin bir şekilde iletebilmek için çağrışım yoluyla çarpıcı bir duyumsatma olanağı sağlamasıdır.
gelgelelim ben bunu seviyorum Zebercer..bence sana göre yazık olmuş..bana göre değil..:) kurura bakma..
giz mi iz mi
duyuyor musun uyuyor musun
düşüyor musum üşüyor musun
kanatlarını mı atlarını mı
yaş/lanmışı anlamadım zaten...
sevgili göğercin;
daha önce söylemiştim
kelimelerin gizi bu ve benzeri kesme işaretlerine ihtiyaç duymayacak kadar büyüktür
ve bir şair bu şekilde anlam arttırmalarına gerek duymaz...
yani bence bu böyle ve güzel şiirinize yazık olmuş...
çünkü güzel bir şiir...
sevgilerimle...