T ö r e
kurşunların kıvılcımında
zılgıt çeker beyaz memeli kadınlar; kerpiç duvar ardında nasırlı eller çözdü ince belde kırmızı utancı yaşlı bedenin altında gürül gürül yeşil gözler çığlığı gökte yangın adam dahil kimse duymadı kınalı avuçlarında on üç bahar kirpiklerinde on üç intihar sürmeli derdi herkes ona adını anası da hatırlamaz erciyes eridi titreyişine korkusuna el uzatmadı kimse başaklar toprağına küstü o sabah! isyanın teriyle yapış yapış saçlarında töreyi taradı dudakları kör kilit doğuştan urgan yarası bileklerinde aynı yazgıda kaçıncı çocuktu kaçıncı isim ama hep aynıydı boğazdaki düğüm yaşı kaç olursa olsun başlık parası yeterdi çocukluğunu çalmaya maviye yüz süren avuçlarında tek dileği vardı “kız olmasın" on dördünde cenneti ayağına serdi kadın körpe bedeninde boylandı dölü kuruyan ağa daha on beşinde dağdan yuvarlandı kadın ayağındaki cennete kılıç köreldi çocuk önünde töre bileylendi parayla.
|
kirpiklerinde onüç intihar
sürmeli derdi herkes ona
adını anası da hatırlamaz
erciyes eridi titreyişine
korkusuna el uzatmadı kimse
başaklar toprağına küstü o sabah!
isyanın teriyle yapış yapış saçlarında
töreyi taradı
dudakları kör kilit
doğuştan urgan yarası bileklerinde
aynı yazgıda
kaçıncı çocuktu
kaçıncı isim
ama hep aynıydı boğazdaki düğüm
yaşı kaç olursa olsun
başlık parası yeterdi
çocukluğunu çalmaya.
öncelikle toplumsal duyarlılığınız için teşekkür ediyorum. Toplumları modern toplum haline getirebilmek bazı bu akıl almaz töre ve namus kavramlarından uzak kalmak gerekiyor.
Namus her insan için bireysellik taşır aslında. Toplum fertleri de bu bilinçte olması gerekir.
O genç daha çocukluklarını bile yaşayamadan hatta oyuncağı olan bebekle evlendirilmeleri tüm dünyada insanlığın yüzkarası olması gerekiyor.
Konun ve duyarlılığın için teşekkürler.