gözünde su çıkasıca İstanbul veliefendi’den bir finiş altı üstü, toz toprak gidiş toplattığın nalları yutmazsam- anam avradım!..
istediğimiz; Sekiz metre sandal sefası bir düş...
alıp başımı gideceğim da kapını aşındırıp bir şey daha istersem yüzün-suyun-ekmeğin "açlığım" ....
yemediğimiz halt kalmadı be!.. bir kerecik aşık olduk!.. " emeğimizi sattık." İkincisin de- emek kalmamıştı ne var ne yok sattık. üçüncüsü: bir yakaladı yüreğimizden-tutuş o tutuş...
ay ışığında gölgesi aşkı anlatan kadından ben de yarım kalan gülüş berbat bir özlem, su da yüzün görünmüş...
iki topun üzerinde üç yüz altmış derece dönen dünya’nın anlık gönül geçişlerinin şekl-i cemalimize uygun vasıflarında adam gibi doldursak da aşk mektuplarını; görülmüştür ibaresindeki su alış alıp götürdü suya puşt, sandal safâlarımı " batış o batış..."
...
adam gibi sevmelerine- tutunabilseydim deniz göğüslerinden- korunaksız kedersiz sırt sırta yatırıp hayat’ın şerefini yıkar yeniden yaratırdım sadece bir nedenini...
ruhumun matemine mevlit okutan müziğin, Uzun otobüslerin gidişine takılırdı sesin; - kaç gündür nerdesin sen? - hasta mıydın? süzüldüm!
ne zamandır saklamıştım sana- kesemde bir gülüş al gülüm!
tut; yosun kokulu düşlerde ki dip çekişlerimi deli mavisi göz bebeklerinden seyredişlerimi gözlerimi ardında bırakamam suyunda bırak tüm sevdiklerimi...
hangi yıldıza koyarsan sevişlerimi sen yine de söyle; yakamoz’da kürek çekenlerin türkülerini- esirgeme Kızıl saçlarını tuzun ruhunda yıkayan çocuktan yüzüne sakladığın gülüşlerini..."
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İnci Gölgesinde İstiridyeler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İnci Gölgesinde İstiridyeler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
köy/kent - göç çıkmazı ve kaçınılmaz sonuçları..hala bu resim yaşanıyor yazık ki...kendi kentinde sürgün yaşayan ve umutsuzluğuna, kapitalist sistemin çarkınayenilen kişilerin bir başka şehir, bir başka dünya umudu ile yaşadığı o arada kalmışlık..
hala değilşmeyen ve katlanarak büyüyen bir yadsınma.
yemediğimiz halt kalmadı be!.. bir kerecik aşık olduk!.. " emeğimizi sattık." İkincisin de- emek kalmamıştı ne var ne yok sattık. üçüncüsü: bir yakaladı yüreğimizden-tutuş o tutuş...
***
şiirde bir samimiyet yakaladım tebrik ederim güzel bir çalışma
yosun kokulu düşlerde ki dip çekişlerimi deli mavisi göz bebeklerinden seyredişlerimi gözlerimi ardında bırakamam suyunda bırak tüm sevdiklerimi...
hangi yıldıza koyarsan sevişlerimi sen yine de söyle; yakamoz’da kürek çekenlerin türkülerini- esirgeme Kızıl saçlarını tuzun ruhunda yıkayan çocuktan yüzüne sakladığın gülüşlerini..." ........................................ USTACA.......
tebrikler...
istediğimiz;
Sekiz metre sandal sefası bir düş...
+1
maviler yüreğinize...