UMUDUN ADI KADIN (67)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın KADINLAR HER GÜN PEŞİ PEŞİNE HUNHARCA KATLEDİLİYOR. İKTİDAR KORUMUYOR, İZLİYOR;
Şiddet olaylarında cezaların caydırıcı olmadığına dikkat çeken uzmanlar, çıkarılan af yasalarına da tepki gösterdi ve ekledi: “Kadınların sokakta rahatlıkla gezebilme özgürlüğü tehlikede.” Türkiye, kadınlara yönelik saldırıları ve cinayetleri konuşuyor. İstanbul’da yarım saat arayla iki genç kız katledildi, bir kadın ise sokakta cinsel istismara uğradı. Kadın cinayetlerine ve tacizlere her gün bir yenisi eklenirken cezasızlık yeniden tartışmaya açıldı. Kadınlar, “Güvende değiliz” diyerek yasaların uygulanmasını istedi. Beyoğlu’nda iki kişi tarafından taciz edilen İrem A’nın (25) ailesinin durumu öğrenmesini istememesi ve kişisel bilgilerinin saldırganların eline geçmemesi için konuya ilişkin şikâyette bulunmadığı öne sürüldü. Saldırganlar Semir T. ve Ömer K. savcının itirazı sonrası tutuklandı. Konu hakkında Cumhuriyet’e konuşan avukat Özlem Şen, mağdurların şikâyetçi olduğu zaman hassas bilgilerinin failin eline geçtiğini, şikâyetçi olunmadığı zaman ise işlem yürütülmediğine dikkat çekti. … İKBAL KORUNMADI; Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu (KCDP) İkbal Uzuner ve Ayşenur Halil için dün Edirnekapı Surları’nın önünde eylem yaptı. Eylemde “AKP seyretme yasayı uygula” ve “Hesap vereceksiniz” sloganları atıldı. “Bakanlık aç gözünü kadınlar burada öldürüldü” ve “Cezasızlığa son vereceğiz, tacizi, cinayeti durduracağız” pankartları açıldı. Birçok siyasi partinin de destek verdiği eylemde yapılan basın açıklamasında İkbal Uzuner cinayeti sürecindeki ihmallere dikkat çekilerek “Semih Çelik, İkbal’i öldürmeden önce video çekmiş. İkbal, Çelik’ten defalarca şikâyetçi olmuş. Çelik, İkbal’i öldüreceği şekilde çizim yapmış. Tasarlayarak öldürdüğü söyleniyor. İkbal korunmadı. Bakanlıklar duyuyor musunuz? Biz söylediğimizde veriler açıkladığımızda görmezden geliyorsunuz. İkbal dün burada öldürüldü ve başı surlardan atıldı. Bunu da mı görmüyorsunuz?” ( 06.10.2024 Pazar günü Cumhuriyet gazetesi’nde yayınlanan Sayın Mert Öner ve Erdem Öktem’in Gooogle News haberinin başından ve sonundan alıntıdır. Haberin tümünü okumanızı önerireim.)
Sanki seni doğurdu baban,
emzirdi dayın, enişten yada amcan! Hiçmi olmadı ablan yada kız kardeşin, kadına-kıza bu düşmanlık niçin? Gerçek bir erkeksen sen şüphende yoksa mertlik ve yiğitliğinden; Onun yaratıcılığından, karşılıksız fedakârlığından onur duymalısın(*) ve medeni biri olarak kalmalısın. Kadın ne doğum makinan nede “Gönül Eğlencen” inan. Ezersen kendini ezersin, Döversen kendini döversin. Öldürürsen hem katil, hemde kendini yok edensin bunu bil! Bu zulüm, yapan, bu haksızlığa arka çıkan, bu vahşeti haklı gören, vede yaptığıyla övünen; “İnsan” bile olamayan yaratık aynaya bak da kendini tanı artık! (*) Tüm UMUDUN ADI KADIN dizelerim bu onuru duyanlar için yazılmıştır. |