babası öldürülmüş bir çocuğun gözlerinde uyudun mu insan (!)
geceyi kucakladın mı baba diye sancısı vurdukça kalbine kalbine seninde canın yandı mı yıldızlar ok olup yağdı mı gözlerine annenin etekleri savruldu mu alev alev alevinde üşüdün mü gözlerin terledi mi baba diye
eridi mi bir mumun alevinde umutların eridikçe kahır içtin mi yudum yudum masallarla uyutulup yarınların çalındı mı avuçlarından
bana babamı bana umut dolu yarınlarımı geri verin mümkün mü ? değilse susun susun ve uyutun beni sonsuza …
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dünya sizin olsun!... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dünya sizin olsun!... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazen kifayetsiz kalır sözcükler, aslında söyleyecek de söylenecek de çok şey vardır. Ama sözler boğazında kurşuna dizilir. Dönmeyen ve dönmeyeceği bilinen bir baba sancısı. Acıtıyor çok. Ve geriye pek de birşey kalmıyor, dünyevi olarak. Sevgiyle...
bir sonbahardı ülkenin en avrupalı yerinden en doğulu yerine doğru bir otobüsün koltuk koluna tutuna tuna geliyordum...
evimiz bir yamaçtaydı güneş onun yüzünü çok öperdi...
babam güneşi çok severdi...
yer yatağında pencerenin hizasında uzanır güneşin gözüne baka baka uyurdu ...
ben geldiğimde ne yer yatağı vardı ne de kendisi... anladım ki güneş kaç karış yüksekten geçiyor artık bizim eve.... babam kaç karış toprağın altında kaldığından beridir... küs iki sevdalı küs bir evlat hala durur hayatın bu yakasında... dünya mı?
Ve sakın birileri çıkıp yine süslü laflarla bezemesin konuşmaları.Bir ölüye ağıt yakmayanlar,on beş şehide hiç yakmasın.
Çerkez ölüsüne davet edilen avşar misali
''Ben ne ağlayım ölü bizim olmayınca.Bu çerkezler biter mi beşer onar ölmeyince.''
Unutulur hepsi.Çok geçmez.İki gün sonra gündem değişir.Yeni açıklamalar yapılır.Avrupa Birliği ve bir çok ülke olayı kınar.Ve sadece kınamakla kalır.Sonra ticarete devam ederler.Al gülüm ver gülüm.Gelsin dolarlar yatlar katlar... Yürek dediğimiz yalnızca bir organ işte artık.Vurup duruyor göğsümüzün sol yanında.Çek çıkar onu da.Ne anlamı kaldı ki insanlığın.Ve özgürlük diye diye alınan canların...
Rahat uyur ülkem insanı gayri.Doğusu batısı,kuzeyi güneyi.On beş can daha toprağa emanet nasılsa.Türk diyen Kürt diyen.Ama illa ki insan diyen.Ne olursa olsun insan diyen.
Ruhsuz muyum yoksa?Hayır!Yıllar önce şehid acısını yaşamış bir insanım sadece.Karnında 4 aylık bebekle dul kalan bir kadın vardı.Babasız bir oğul ve babasız hayatını rüzgara veren bir çocuk. Unuturlar...Hep unuttular ve unutacaklar.Maal esef...
Sayfanda paylaştım hislerimi.Belki de kırgınlığımı.''Bayrak ağlar mı abla?'' diye soran bir çocuğun acısı var içimde.Ve yangını...Tepkisizim belki de.Sırf bu yüzden,işte bu yüzden şovenizm peşinde olanlara kırgınlığım.Yarın unutacaklarını bildiğim için...
Anlarsın ne demek istediğimi.Ateş yakar sorgusuzca...
Saygı ve sevgilerimle her dem
verda tarafından 10/6/2008 1:34:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
ve birgün babalar çocuk olur çocuklar baba.. şevkat bekleyen çocuklar şevkatini esirger çocuklaşan babalarindan.. sen hiç babasini öldürmüş çocuğun gözlerini gördünmü ilayda hiç evladinin öldürdüğü babanin gözlerini ölmek öldürmek mecazi anlam belkide babalar mecazi ölür bazen evlatlar mecazi katil.! işte böyle ilayda bak neler yazdirdi şiirin sen say ki saçmaladim ben saydim kaç saçma saçildi yüreğime.. sevgimkere saygimkere benadam: nevzat hacibektaşoğlu_________