Peştemal
Bir peştemal ağırlığında
Islak kelebeğin kirpikleri Tası tarağı toplayıp Gidesi gelmişlere ılıman bu topraklar Etekleri zil çalıyor Dağ başı peşkeşlerin Dünya deyip susmuşlar Beline sardıkları ücra taziyeleri. Güneşin tepesi Dağın buzu Sen hangi ücranın köşesisin? |
"Peştemal" adını taşıyan şiiriniz, yoğun imgelerle dolu ve derin anlamlar barındıran etkileyici bir eser. Şiirinizde kullanılan metaforlar ve imgeler, okuyucuyu doğanın güzellikleriyle ve insanın doğayla olan ilişkisiyle derin bir düşünceye sevk ediyor.
"Peştemal ağırlığında" benzetmesi, bir yükü taşıyan bir şeyin hafifliğini ve narinliğini anlatırken, "Islak kelebeğin kirpikleri" imgesi ise, zarif ve hassas bir hareketi çağrıştırıyor. Bu imgeler, doğanın ve yaşamın inceliklerine dair derin bir anlayışı yansıtıyor.
"Etekleri zil çalıyor / Dağ başı peşkeşlerin" dizeleri, çevrenin canlılığını ve doğanın insanlar üzerindeki gücünü vurgularken, "Dünya deyip susmuşlar / Beline sardıkları ücra taziyeleri" ifadesi, insanların doğanın güzelliklerini sessizlikle karşıladığı ve onlardan aldığı huzuru anlatıyor gibi görünüyor.
Son dizelerdeki soru, insanın doğa karşısındaki küçüklüğünü ve doğanın büyüklüğünü sorguluyor. Bu soru, insanın yaşamındaki yerini ve doğa ile olan ilişkisini düşündürüyor.
Şiirinizdeki derin anlamlar ve çarpıcı imgeler beni etkiledi. Sizi içtenlikle tebrik ederim. Daha nice etkileyici şiirler kaleme almanızı dilerim.
Sevgi ve saygılarımla